Toon posts:

A7A266 MOBO dood??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleempje met me computertje. Ik heb hier een kast staan met een A7A266 Asus MOBO met daarop een 1400+ AMD Athlon processor.

Vandaag zat ik ff splintercell te spelen en toen liep de PC vast. Dat doetie wel vaker, maar dan is ff op nieuw opstarten de oplossing.... Vandaag helaas niet.

Hij wil nu dus NIET meer opstarten. Bij aanzetten knippert eerst HDD, dan beide CD speler dan hoor ik de HDD nog 1x opspinnen en toen wassie dood.... Alleen het power lampje blijft branden meer niet.

Me scherm springt ook niet meer aan. Het scherm blijft in standby mode staan. Het scherm is goed (werkt op laptop namelijk nog wel) ook de video kaart lijkt me nog goed, want met een adere video kaart doetie t ook niet.

Normaal hoor ik op t moment dat ik niets zie me bios post zien.

Heb de kast al open gehad, maar t ziet er allemaal nog goed uit geen verkoolde elementjes, de fan van de CPU draait nog enzo..

Nou heb ik ooit gehoord dat het mogelijk kan zijn dat door een kapotte voeding de PC niet helemaal meer wil starten.... Maar spint hij dan nog wel de HDD en de Cdroms even op???

Ik begrijp er helemaal niets meer van ook de bios battarij removen en terug plaatsen (reset) helpt niet....

Wie o wie kan me helpen?? :? Want ik kan me PC eigenlijk vanwege school niet missen, moet nu alles op een 366 laptop doen :|

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

wat denk je van even je bios clearen
en lees deze eens door
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

ook nog even een amd xp 1400+ :X ik geloof niet dat die bestaan :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 25 mei 2003 @ 23:56:
en lees deze eens door

Hij bedoeld een TB 1400.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Shunt schreef op 25 May 2003 @ 23:56:
Ook nog even een amd xp 1400+ :X ik geloof niet dat die bestaan :P
offtopic:
Bestaat wel dus ga er maar vanuit dat hij ook echt een XP1400+ bedoelt :)
Shunt schreef op 26 May 2003 @ 00:16:
ja maar dat is een mobile proc voor in de laptop lijkt me niet dat die in een desktop terecht komt (mschien bij copraq of iets in die richting) maar in de normale winkel kan je hem NERGENS kopen ;)
dus laat ik er maar van uit gaan dat hij een TB bedoelt
offtopic:
Nogmaals, is een gewone processor en is gewoon te koop geweest :) Een A7A266 is trouwens geen mobiel mobo ;)

[ Voor 49% gewijzigd door SmartDoDo op 26-05-2003 00:20 ]

Verwijderd

Shunt schreef op 25 May 2003 @ 23:56:
en lees deze eens door

1: wat denk je van de bios clearen? neem aan dat je bedoel resetten? heeft hij al gedaan als je goed gelezen hebt.
2: hij heeft het woord xp niet gezegt in zijn verhaal

Je kan de voeding vervangen al lijkt me het een beetje sterk i.v.m. de brandende lampjes van je cdrom en je hdd die je hoord.

of anders andere cpu proberen heb je al gekeken hoe je cpu eruit ziet? of probeer ff ander geheugen.

ook haal ff alles af... cdrom's en hdd's en de hele reutemeteut.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 00:15:
[...]

1: wat denk je van de bios clearen? neem aan dat je bedoel resetten? heeft hij al gedaan als je goed gelezen hebt.

Je kan de voeding vervangen al lijkt me het een beetje sterk i.v.m. de brandende lampjes van je cdrom en je hdd die je hoord.

of anders andere cpu proberen heb je al gekeken hoe je cpu eruit ziet? of probeer ff ander geheugen.

1: dat heeft hij niet gedaan hij heeft de cmos baterij er uit gehaald (staat niet bij op welke manier en op veel bordjes werk dat al niet meer ;) )
dus nog even voor de zeker hijd testen :P

2: er staat een + achter de 1400 en dat maakt voor mij meteen de link naar een xp :>

ja maar dat is een mobile proc voor in de laptop lijkt me niet dat die in een desktop terecht komt (mschien bij copraq of iets in die richting) maar in de normale winkel kan je hem NERGENS kopen ;)
maar alleen de bios bat er uit halen haalt geen donder uit ;)
in veel gevallen werkt heel die truuk al niet meer :P
gewoon even je manual zoeken (of de eerste 3polige aansluiting in de buurt van je bios bat zoeken) en die even een standje verder zetten en dan weer trug
of op zoeken in je manual naar de cmos clear jumper

[ Voor 45% gewijzigd door Shunt op 26-05-2003 00:18 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 00:15:
[...]

mja had de Processor er al uit gehad... De fan liet vrij makkelijk los, maar naast de pasta op de processor zagie er vrij netjes uit.....

Geen aanslag of verbranding :?

Maar iid het is een TB 1400+ (iets meer dan 1400) en clearen is idd gebeurt door de batarij eruit te halen.....

Maar kan het zijn dat hij wel genoeg power heeft om de CD te starten (alleen knippert het status lampje) en de HDD 1x te laten spinnen...

Want als de VIdeo kaart of de processor fout/kapot is gaatie toch piepen???

En ik vind het raar dat toenie vast liep ik gewoon het beeld van windows bleef zien.... Dat gebeurt toch niet als ik me Processor/video kaart opblaas????

Anayways ik heb zelf niet de materialen om alles te checken... dus morgen gaatie denk ik naar de pc boer om ff te fixen, of iemand moet een idee hebbe voor me....

Verwijderd

Shunt schreef op 26 mei 2003 @ 00:16:
[...]

1 dat heeft hij niet gedaan hij heeft de cmos baterij er uit gehaald (staat niet bij op welke manier en op veel bordjes werk dat al niet meer ;) )
dus nog even voor de zeker hijd testen :P

2 er staat een + achter de 1400 en dat maakt voor mij meteen de link naar een xp :>

maar alleen de bios bat er uit halen haalt geen donder uit ;)
in veel gevallen werkt heel die truuk al niet meer :P
gewoon even je manual zoeken (of de eerste 3polige aansluiting in de buurt van je bios bat zoeken) en die even een standje verder zetten en dan weer trug
of op zoeken in je manual naar de cmos clear jumper
nah ik heb een paar maand stage gelopen en comps gebouwd en gerepareerd maar met de jumper heb ik um altijd nog kunnen resette.. maare.. oke je hebt gelijk bij die Gigabyte mobo die nieuwe heb je zo'n switch ding dacht ik maar kan me vergisse in mobo...

Verwijderd

druk het geheugen eens goed aan of eruit/erin.. ff cpu erop/eraf en alles ff goed aandrukke

ff hier een edit

tewarm word tie niet... een comp word niet na 2 sec 75/90 graden :P en neem van mij aan.. als ie tewarm zou worden voel je het wel :P

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 00:20:
[...]

nah ik heb een paar maand stage gelopen en comps gebouwd en gerepareerd maar met de jumper heb ik um altijd nog kunnen resette.. maare.. oke je hebt gelijk bij die Gigabyte mobo die nieuwe heb je zo'n switch ding dacht ik maar kan me vergisse in mobo...
mmm heb hier me manual op schoot, maar weinig kunnen vinde over een reset geval....

Zou hij misschien te warm zijn ofzo??? De onderdelen voelen iig niet warm meer aan....

Maar hij is zowiezo raar bezig. De ene keer knippert mijn powerlampje de andere keer reageerd hij niet op de power button en kan alleen via voeding uitschakelen uit. Dan start hij weer opnieuw op bij het indrukken van de knop....

Damn dat ding gaat dadelijk van 2 hoog het raam uit :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 00:23:
druk het geheugen eens goed aan.. ff cpu erop/eraf alles beetje aandrukke..
Gedaaan... Alles eruit halen schoonblazen (zat errug vol met stof) en terug plaatsen + aandrukken

maar niets mocht baten :?

Verwijderd

voeding stekker eruit gehaald? ff moederbord ontladen... 5 sec?

edit wat ook vaak het geval is dat je de videokaart niet goed genoeg in het slot hebt zitten. je mag er gerust redelijk op drukken /edit

als het dan nog niet lukt....

alles eraf halen:

alleen erop:

cpu+koeler
voeding
videokaart
geheugen
draadjes voor je powerknop

verder ook GEEN hdd's cdrom of die zooi aan je voeding hangen... alleen wat nodig is om beeld te krijgen

en kijk ff goed of je niks bij je cpu ziet.. verbrand plekje ofzo

edit:
beetje dom net van dat bios resette.. tuurlijk weet ik hoe en wat haha heb hetzelfde moederbord ook die A7A266 klote mobootje!!!! ali chipset bleh

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 00:55 . Reden: Slapen ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 00:28:
voeding stekker eruit gehaald? ff moederbord ontladen... 5 sec?

edit wat ook vaak het geval is dat je de videokaart niet goed genoeg in het slot hebt zitten. je mag er gerust redelijk op drukken /edit

als het dan nog niet lukt....

alles eraf halen:

alleen erop:

cpu+koeler
voeding
videokaart
geheugen
draadjes voor je powerknop

verder ook GEEN hdd's cdrom of die zooi aan je voeding hangen... alleen wat nodig is om beeld te krijgen

en kijk ff goed of je niks bij je cpu ziet.. verbrand plekje ofzo

edit:
beetje dom net van dat bios resette.. tuurlijk weet ik hoe en wat haha heb hetzelfde moederbord ook die A7A266 klote mobootje!!!! ali chipset bleh
MMM is er een aantal mintuen van afgeweest de stroom en nog een probleem :)

Videokaart is diverse keren verwisseld en aangedrukt. Ook niet

Het andere zou ik kunnen proberen, maar is beetje laat en met wat bier achter me kraag gaak dat niet doen en omdat die zooi errug fragiel is gebouwd en ik flinke handen heb zal het niet hard gaan denk ik :)

En de CPU zag er goed uit op de bevestigings pasta na... Die zag er namelijk behoorlijk vaag uit :r

Maar morgen gaatie naar de PC boer! Mag die gaan kijken! Ga niet met die zooi lopen fucken, tis gebouwd voor die kleine jappen handjes en dan ga ik niet met me kolen schopper er in lopen frotten (zal me pa ook niet amusant vinden)

Maar iig iedereen bedankt voor de hulp en ik zsal nog wel posten wat er mis was!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten wat er aan de hand was want wij hebben EXACT hetzelfde probleem!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mail de topicstarter eens ;)

Met het omhoogkicken van oude topics bereik je toch een averechts effect.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.