Toon posts:

Verschil tussen hifi- en pc-speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de verschillende forums heb ik gelezen dat hifi-speakers niet op een pc aangesloten kunnen worden en andersom ook niet.
Waaruit bestaan de verschillen tussen beide soorten speakers?

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

hifi speakers zullen in de meeste gevallen een losse versterker vereisen sluit je ze rechtstreeks op je soundcard aan kan dat idd tot schade leiden

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 21:53

reiker

dan jij!

De verschillen bestaan ook om de prijs van pc-speakers "wat" te drukken. Het gros van de pc-speakers haalt het in de verste verte niet bij de kwaliteit van je hifi-speakers.
PC-speakers hebben een simpele plastic behuizing, en soms ronduit brakke driver-units. Hifi-speakers daarentegen zijn, afhankelijk van het merk en type natuurlijk, uitgerust met solide houten behuizingen en aan de driver-units is relatief veel aandacht besteed.

Die verschillen zijn soms ook helemaal niet erg; voor mijn hifi-installatie geef ik ontzettend veel geld uit, zo heb ik een set B&W CM4 speakers staan. Het is niet het allerduurste, maar goedkoop is het niet.
Voor mijn computer heb ik een simpel setje speakers van Cambridge Soundworks staan, de FPS1000. Mijn geluidskaart is ook gewoon een Soundblaster Live. Samen absoluut niet te vergelijken met mijn stereo, maar daar is het dan ook niet voor. Bij de computer heb ik speakers om geluid te hebben bij spelletjes ed, als ik mooi geluid wil dan verhuis ik wel naar m'n kamer. Daar heb ik ook geen geruis van de fans van m'n pc ed.

Hopelijk geeft mijn ietwat wazige verhaal wat meer inzicht...

Zo gezegd, zo gedaan.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
AV FAQ; Veelgestelde vragen

lees de faq even, het staat er prima in uitgelegd :)

Dit topic is gesloten.