[tv kaart] Beeldopbouw langzaam / hapert?

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45
Ik heb een PCTV Rave van Pinnacle (een oud model, jaartje of 3 oud) en ik heb eigenlijk al 3 jaar hetzelfde 'probleem': de beeldopbouw is erg langzaam en haperig. Dit is niet erg bij een talkshow, maar wel bij een voetbal of tenniswedstrijd, omdat de bal niet te volgen is.

De specs van mijn eerste computer waren niet echt om over naar huis te schrijven: dual celeron 466 met 192 mb ram en Matrox G400 videokaart (win2000). Daar deed ie het dus niet al te best op ;)
Sinds de aanschaf van een AMD 1700xp, een Geforce2 MX400 en 512 mb geheugen (win xp) is er eigenlijk niets veranderd. Het beeld blijft langzaam. Mijn Matrox G550 rn G400 geven hetzelfde probleem :(

Zowel met de officiele software van Pinnacle (versie 2, versie 3, versie 4 en de nieuwste: versie 5) als met DScaler heb ik het probleem,. dus daar lijkt het me niet aan te liggen

Mijn vraag: zou dit aan mijn videokaarten (moet ik een duurdere, Geforce 4 of Ati Radeon 9000 aanschaffen?) of aan mijn tvkaart liggen?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45
/ een waarschijnlijk hopeloze en nutteloze kick
Maar misschien dat iemand toch nog een antwoord weet op mijn vraag... :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

ik DENK dat het aan je tv kaart ligt
hij zal wel gewoon niet meer de nieuwste technieken bevatten

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

irq geshard (met agp?) mischien
beeld heeft veel bandbreedte nodig
stop je kaartje eens in een ander pci slot ?

zet hem een op yuv ipv rgb24 dat soort dingen

Iperf

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 21:25:
ik DENK dat het aan je tv kaart ligt
hij zal wel gewoon niet meer de nieuwste technieken bevatten
euh; kan niet ;) ik heb dezelfde kaart; ook al een 3 jaartjes oud: liep zelfs perfect op een 166mmx met een s3 videoplank erin.
nu loopt ie nog altijd op een p4 2gig met een radeon 9700.
heeft ook al gelopen op een gf4mx460; ook geen probleem.

tot nu toe nog maar ooit 1 probleem gehad; en dat was met een ecs moderbord met onboard sis beeldplank.

ik ozu echt eens effe kijken hoe het zit met dma ; irq sharing; en evt sharing tussen pci en agp slot.

Verwijderd

uninstall de software van pinnacle ga dan naar de site van pinnacle daar staat een tooltje waarmee je het restand register sleutels kan verwijderen daarna de laatste versie installen bij mij was het probleem toen opgelost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat dat ding op primairy of overlay.
Die kaartjes werken zelfs in een P90 al gewoon zonder probs (tenminste, die rave van jou zal vrijwel hetzelfde zijn als mijn 5 jaar oude PCTV pro, die nu perfect werkt in een dual P3 450).

zoals ook al eerder geopperd, probeer eens een ander PCI slot.
Pagina: 1