Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LED] Omzetten candela naar lumens

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06
Ik ben op zoek naar een formule om candela om te zetten naar lumens, om bijvoorbeeld dit te kunnen vergelijken :

CCFL: 15000 cd / m²
Metal Halide lampje: 22000 lumens

Kan iemand me ff uitleggen hoe ik een beetje kan vergelijken hoe sterk deze zijn ?

• Denhomer
Bedankt, ik ben vergeten te zeggen wat ik al heb gedaan

Tuurlijk heb ik google afgezocht op alle mogelijke woorden, ook de search van GoT heeft voor mij liggen zoeken, maar het enige dat je eruit krijgt zijn allerlei vage formules die niet kloppen voor hetgeen ik wil berekenen
Die ccfl zou 188000 lumens zijn
Iemand een zonnebank gevraagd :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En toch kan google je beste vriend zijn:

Met google zoeken naar: candela convert lumen

http://www.ledproductstore.com/measurement_of_leds.htm

Maar da's dus die ingewikkelde zooi...

Maar check dan dit eens:

http://www.export911.com/convert/conFac-C.htm
en
http://www.export911.com/convert/conFac-L.htm

[ Voor 61% gewijzigd door WFvN op 25-05-2003 23:07 ]

• Denhomer
Mooie calculator, enkel doet hij nog geen convertions tussen candela / m² en lumens

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 09:10
188495.55, zat je toch in de goede richting mocht dat kloppen.... maar inderdaad dat zou een turbo bruiner betekenen ? vergeet je geen komma's ?

• Denhomer
nope een ccfl is 15000 candela :)
Ik heb het op verschillende sites nagekeken

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

Is 15000 cd / m² ook niet een beetje heel veel (zelfs voor een CCFL)? Een dure tft moitor is zelfs maar 500 cd / m²... ik denk dan ook dat je dichter in de buurt zit als je zou stellen dat een CCFL 1500 cd / m² is, waardoor je uit zou komen iets minder dan 19000 lumens...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Goku333 schreef op 25 mei 2003 @ 23:14:
Is 15000 cd / m² ook niet een beetje heel veel (zelfs voor een CCFL)? Een dure tft moitor is zelfs maar 500 cd / m²... ik denk dan ook dat je dichter in de buurt zit als je zou stellen dat een CCFL 1500 cd / m² is, waardoor je uit zou komen iets minder dan 19000 lumens...
Maar een TFT monitor is fijn om in te kijken en een CCFL niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat je die twee niet zomaar in elkaar kan omrekenen omdat ze andere grootheden aangeven :?

edit:

Na wat verder snuffelen op internet wordt m'n vermoeden steeds sterker; kben nu niet zo helder meer; tijd om naar bed te gaan.... maar de dingen die ik zojuist gelezen heb, lijken erop te duiden dat het inderdaad gaat om verschillende grootheden. En verschillende grootheden kan je niet zomaar in elkaar omrekenen zonder tussenkomst van andere grootheden

[ Voor 61% gewijzigd door WFvN op 25-05-2003 23:33 ]

• Denhomer
De eenheid van de ccfl blijkt hier te gaan om een eenheid gemeten op een bepaalde afstand van het object, lumens worden gemeten aan de bron

• Denhomer
Kan er misschien iemand nog een benadering geven hoeveel ccfl's nodig zijn om zulk een licht van 22000 lumens te evenaren ? Dit is dus een 250 W metal halide lamp

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Denhomer schreef op 26 mei 2003 @ 22:53:
Kan er misschien iemand nog een benadering geven hoeveel ccfl's nodig zijn om zulk een licht van 22000 lumens te evenaren ? Dit is dus een 250 W metal halide lamp
Wil je gaan beameren met ccfl-etjes ?

k ben bang dat je problemen gaat krijgen met het richten van het licht

Repareren doe je zo.

Verwijderd

*beetje een topic kick

Maar waarom zou het problemen opleveren met het richten van het licht?
LEDs zijn daar toch juist uitermate geschikt voor vanwege de recht lichtbundel?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Je hebt zo'n 500 ultra bright led's nodig om door een lcd'tje heen te komen en ook nog een beetje deftig op de muur terecht te komen. Aanschafprijs is hoog, maar je hebt geen warmte en t is zeer effecient, dus opzich is t te doen. Zodra ik zelf het geld ervoor over heb doe ik dit ook namelijk :) (weet niet meer precies hoe ik op 500 kwam, weet wel dat dit na lang wikken en wegen en heel veel lezen op het Inet was)
Richten van het licht is niet zo'n probleem, met een fresnel lens kom je er wel.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

in dit topic leiden de berekeningen naar iets andere getallen: Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

voor zover ik weet is 1 lumen = 1 candel/m² ???
dacht ik toch nog te weten...

hier staat het op:
http://help.wirisonline.net/manual/tour/unitatsmesura.html

[ Voor 36% gewijzigd door H!GHGuY op 25-06-2004 20:21 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 20:07
Afkomstig van: http://www.superbrightleds.com/led_info.htm
How do you convert lumens to mcd ?
There is not an exact conversion since they are different types of measurements but here is a rough conversion:
If you divide the number of lumens by 12.57 you can get the equivalent candelas, candelas times 1000 = mcd

Specs

Pagina: 1