Wacom Graphire 'klikt' al boven het tablet

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo,

ik gebruik naar volle tevredenheid een Wacom Graphire tablet. Vanaf vanmiddag doet 'ie ineens raar, normaal als je met de pen tikt op het tablet klik je, maar nu klikt 'ie ineens al als je met de pen ongeveer een centimeter boven het tablet hangt! Dit is echt heel vervelend, ik kan zo echt niet werken. Hoe moet ik dit oplossen?

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Blijft misschien je knopje van je pen hangen ? Kan me voorstellen dat na lang gebruik er wat vet/stof/vuil tussen het knopje kan gaan zitten, ofwel ff schoonmaken ofzo ?

In God I trust, everyone else pay cash.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De knop is helemaal schoon. Ik heb hetzelfde probleem met de achterkant van de pen, de erase knop. Het lijkt erop dat het tablet denkt mijn pen lager is dan 'ie werkelijk is.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Artcore schreef op 25 May 2003 @ 22:36:
De knop is helemaal schoon. Ik heb hetzelfde probleem met de achterkant van de pen, de erase knop. Het lijkt erop dat het tablet denkt mijn pen lager is dan 'ie werkelijk is.
Volgens mij is dat laatste niet mogelijk. omdat in het tablet sensoren zitten die 'voelen' waar de pen zich bevind. Misschien magnetisch geladen, of toch de knop nakijken. Heb je een een andere pen om te proberen?

Verwijderd

instellingen veranderen... druksensoren foutief ingesteld/gecalibreerd ;)

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Ik heb dus hetzelfde probleem en heb daarbij ook nog eens dat de cursor bibbert. Ik heb het zelfs met mijn vers aangeschafte Graphire 3. Heeft de TS al iets gevonden op zijn probleem?

1 + 1 = 3

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Al eens nieuwe drivers geprobeerd? Of juist oudere drivers als je nu de nieuwste gebruikt? Ik had een tijdje geleden ook problemen met m'n pen (registreerde een dubbelklik als ik maar 1 keertje klikte) die achteraf aan de drivers bleken te liggen.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Klikt hij zodra hij in het 'bereik' van de graphire komt of kan je eerst je cursor bewegen en klikt hij dan als je nog iets verder naar beneden gaat?

Ik gok eigenlijk op eerste.. Of je klikt of niet wordt bepaald door een druksensor in de pen zelf, daar heeft de hoogte e.d. niets mee te maken. Een optie is idd iets dat er voor zorgt dat er ergens in de pen of de eraser of de pen naar de zijkant duwt. Je kan kijken of het helpt als je het stiftje er uit haalt of de eraser even loshaalt (weet niet of het laatste bij jouw model kan). Hoe zit het trouwens met de bijgeleverde muis? Heeft die hetzelfde?

Verder idd eerst even nieuwe drivers proberen. Is altijd beter dan met de hardware rommelen ;)

Verwijderd

is een probleem dat vaker voorkomt, ik heb het ook wel eens met mijn graphire 1. Als je het gummetje vastpakt dan kan je die een stukje draaien tot ie klikt. Als het goed is is het probleem dan verholpen, zoniet, nog een keer draaien.
De oplossing hiervoor heb ik destijds trouwens gevonden op de site van wacom.
Pagina: 1