ik heb hier thuis een trust modem router in 1. die zou geschikt zijn voor alle kpn adsl varianten. ik heb hier dus adsl van xs4all. maar nu nog met usb. ik wil dit omzetten naar die ethernet variant, maar als ik de modem router aansluit weigers deze wat te gaan doen. ik heb wel de goede cat5 kabels (geen crossed) het vreemde is dat hij wel de telefoonlijn en bijbehoren adsl verbinding ziet, maar de modem router blijft knipperen alsof hij een zelf test doet. ik heb touwens gewoon dat ding aangesloten ne met de bijbehorende software mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld en de kpn instelling overgenomen die voorgeinstalleerd waren. ( iets van 48/8 vpn/vpi klopte wel) weet iemad wat ik nog vergeet of hoe ik dit wel aan de praat kan krijgen?
Ik heb hier in Belgie dezelfde modem en ook met XS4all. Bij mij blijft het Ready lampje knipperen maar ik heb wel gewoon verbinding met internet. Het ADSL sync lampje knippert overigens niet, maar brand continue. Heb je de goede DNS-servers wel ingevuld?
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
ik heb helemaal niets ingevuld. moet ik handmatig die ip adressen invullen? zo ja weet jij toevallig welke?
in het configuratiemenu (bij mij via http://10.0.0.2 onder het kopje configuration > DNS kun je aangeven in het pulldownmenu: Use User configured DNS server only en daaronder verschijnen 2 invulmenu's voor twee DNS servers. De DNS servers van XS4all die in Belgie gebruit worden, maar dat maakt niet zoveel uit, zijn:
195.144.67.168 en/of
195.144.67.8
195.144.67.168 en/of
195.144.67.8
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications
Verwijderd
Ik kan alleen maar even toevoegen dat ik precies hetzelfde modem heb en een zonnet family adsl pakket, en precies hetzelfde probleem. Ik kan wel verbinding maken met het modem (via een browser) dus die verbinding is goed. Verder lijkt het alsof dat ding een verbinding heeft met internet, aangezien het lampje van internet continu brandt. Alleen dat ready lampje blijft knipperen.
heb net geprobeerd het aan te sluiten met die nummers en een nieuwe verbinding aan te maken maar het wil niet lukken. voor dit modem heb ik toch een gewone cat5 kabel nodig en geen crossed cable?
nog een tip wat ik kan zijn vergeten?
nog een tip wat ik kan zijn vergeten?
Ik heb alles met gewone cat5 kabel aangesloten, dus dat kan het probleem niet zijn. komt je modem door de diagnostische test? of zijn er tests die een fail opleveren? Bij mij levert alleen de laatste test: ping www.conexant.com een fail op. maar dat is ook niet zo gek aangezien vanuit een command-shell dit ook niet lukt.
ik was je kwijt bij het woord diagnostisch. ik heb geen testen bekeken. heb wel net alles volgens de xs4all manier gedaan en zelfs dan helemaal niets. het modem is volgens mij ook niet kapot. vreemd allemaal.
nadat je in de browser dus http:/10.0.0.2 (is volgens mij default) en je bent ingelogd met de gegevens uit de gebruiksaanwijzing heb je links een kopje Admin Privilege staan. Daaronder staat een link die Diagnostic Test heet. hier kun je de modem een verbindingstest laten uitvoeren. misschien kun je ook rechtstreeks via http://10.0.0.2/doc/diagtest.htm
Mijn diagnositsche test levert de volgend output op:
Diagnostic Test
Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP
Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS HELP
Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPPOE connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : PASS HELP
Testing Internet Connection
Ping default gateway 195.144.95.254 : PASS HELP
Ping primary DNS 195.144.67.168 : PASS HELP
Query DNS for www.conexant.com : PASS HELP
Ping www.conexant.com : FAIL HELP
Mijn diagnositsche test levert de volgend output op:
Diagnostic Test
Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP
Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS HELP
Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPPOE connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : PASS HELP
Testing Internet Connection
Ping default gateway 195.144.95.254 : PASS HELP
Ping primary DNS 195.144.67.168 : PASS HELP
Query DNS for www.conexant.com : PASS HELP
Ping www.conexant.com : FAIL HELP
[ Voor 60% gewijzigd door japaveh op 25-05-2003 23:23 . Reden: Outpot toegevoegd ]
Verwijderd
Heb je wel je subnet mask goed ingevuld?
Ik heb niet dezelfde ADSL Modem Router en de provider. (heb namelijk zelf Planet Internet)
Ik heb als Subnet Mask 255.255.255.0 ingevuld. De rest laat je gewoon staan zoals het is.
Ik heb bij mijn Encapsulation PPPoA VC-Mux in moeten vullen.
Dit heb ik ingevuld bij VPI =8 en VCI =48
Misschien heb je hier wat aan!
Suc6
Ik heb niet dezelfde ADSL Modem Router en de provider. (heb namelijk zelf Planet Internet)
Ik heb als Subnet Mask 255.255.255.0 ingevuld. De rest laat je gewoon staan zoals het is.
Ik heb bij mijn Encapsulation PPPoA VC-Mux in moeten vullen.
Dit heb ik ingevuld bij VPI =8 en VCI =48
Misschien heb je hier wat aan!
Suc6
Sorry dat ik het moet zeggen:
KOOP NOOIT IETS VAN TRUST.
Bijna iedereen heeft er slechte ervaringen mee. Als je nou een joystick oid koopt ok, das niet zo ingewikkeld. Maar de combinatie van router en modem van Trust klinkt niet echt goed.
Trust beloofd van alles, maar vaak is het het niet: Camera's die 1 ipv 3 mpixel zijn. muizen die weinig ipv veel dpi zijn, noem maar op.
Ik hoop voor jullie dat jullie het aan de praat krijgen. Maar dingen met kabels icm routers kan ik wel wat over vertellen: als het niet werkt met een straight-kabel, dan werkt het al helemaal niet met een crossed. Waarschijnlijk licht het aan iets anders (incompatibiliteit ???).
Hebben jullie al contact opgenomen met Trust?
KOOP NOOIT IETS VAN TRUST.
Bijna iedereen heeft er slechte ervaringen mee. Als je nou een joystick oid koopt ok, das niet zo ingewikkeld. Maar de combinatie van router en modem van Trust klinkt niet echt goed.
Trust beloofd van alles, maar vaak is het het niet: Camera's die 1 ipv 3 mpixel zijn. muizen die weinig ipv veel dpi zijn, noem maar op.
Ik hoop voor jullie dat jullie het aan de praat krijgen. Maar dingen met kabels icm routers kan ik wel wat over vertellen: als het niet werkt met een straight-kabel, dan werkt het al helemaal niet met een crossed. Waarschijnlijk licht het aan iets anders (incompatibiliteit ???).
Hebben jullie al contact opgenomen met Trust?
wie zegt dat ik de trust heb gekocht. ik heb hem ter test om te kijken of dit wel werkte. ik krijg hem niet aan de praat. heb precies de dingen geprobeerd en ingevuld zoals hierboven door jullie helpende hand verteld, maar het werkt helemaal niet. vandaag gaat hij weer terug met als antwoord. test mislukt. hoef ik hem ook niet te kopen.
Pagina: 1