• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb bij de kijkshop de volgende camera gezien. Een mistral, type 75522 ofzo (check link).

http://www.kijkshop.nl/on...5Fid=101784&variant%5Fid=

Ik kan het merk nergens vinden op internet, maar zoals ik de specs inschat (en vooral de grootte van het ding, is heel klein), lijkt het me een fijn ding. Weet iemand iets van dit mysterieuze cammetje?

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 14:23
heb het zelf niet zo op kijkshop. denk dat de kwali bagger is. of dat dat ding liters batterijen eet oid.

heeft de kijkshop niet zoiets dat je kunt ruilen/inwisselen. zeg dat t een kado is en dat diegene die zelfde dag een andere had gekregen ofzo.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Kiekeboe

Tis dus een cam die door interpolatie hoge res haalt.
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/13404.jpg

Assume there are no rules and it's one big free for all

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Veel mensen kijken bij het kijken van een digicam alleen naar het aantal megapixels. Het objectief, Het CCD en de kleuren zijn net zo van belang.

Het is wel goedkoop maar spaar gewoon even door voor bijv: Canon IXUS V2

Verwijderd

Wat houd dat in? interpolatie bedoel ik

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 22:32 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Hij maakt zijn foto's op 1MP formaat ofzo en bedenkt de rest van de pixels er vervolgens zelf bij. Mijn ervaringen met dit soort camera's is dat de kwaliteit van die 1MP dan zelfs bedroevend laag is en dat de rest van de techniek ook nog niet geweldig is. En goedkoop wordt dan echt heel erge duurkoop.

Ceci n'est pas une signature!

• n00bs
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind het maar duur voor dat speelgoed geval... 330 pieken

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Vraag me af of er wel een CCD in zit. Zal wel een Cmos censor zijn dat gebruikt wordt
n00bs schreef op 25 mei 2003 @ 22:34:
Ik vind het maar duur voor dat speelgoed geval... 330 pieken
Voor 330 piek haal ik liever een Palm zire 71 met een ingebouwde crapcam. Heb je in ieder geval nog een mooie PDA die mp3's kan afspelen en natuurlijk een beetje van die on the go plaatjes schieten

[ Voor 68% gewijzigd door Alpha-sphere op 25-05-2003 22:35 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je foto's wilt hebben waar je kan onderscheiden wat eropstaat en je verder geen eisen stelt aan kwaliteit kan zoiets goed dienst doen, voor alle andere toepassingen is het weggegooid geld. Als je goedkoop wilt digicammen, ga dan kijken bij oudere modelen van een echt merk. een 1.3 Mpixel van een goed merk van een paar jaar oud maakt betere foto's dan een 3 Megapixel Trust en andere speelgoed

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 16:30

weebl

YARR!

edit:
Ok iedereen post dus op hetzelfde moment, en ik typ het langzaamst :'(

Dit lijkt erg veel op de Trust powerc@m 750 zoom.

Google

En ik hoop dat je weet wat voor een reputatie Trust heeft, vooral met digicams:

OPBLAZEN!!!

En wat krijg je als je een foto van een CMOS-camera gaat opblazen:

een :r -foto

Nu doet die Mistral dat niet maar om er nou veel van te verwachten?

Er zit dus een CMOS-chip in net als in webcams, en dat is niet zo erg fijn in een digicam.

spaar dus eff €100 euro verder voor een Canon A60, die heeft een CCD-chip en een 3x zoom-lens.

Deze cam is voor mensen die alleen naar de prijs kijken en niet naar de kwaliteit, en daarom ligt ie ook bij de kijkshop :+

ik wens je of veel plezier met deze "geweldige" camera, of veel succes met het verder zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door weebl op 25-05-2003 22:42 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 22:32:
Wat houd dat in? interpolatie bedoel ik
De CMOS (sensor in digicams) heeft een lage resolutie. Om die kunstmatig op te krikken wordt er interpolatie toegepast. Dat houdt in dat de matrix (het groepje pixels die de foto vormen) in de lengte en de breedte 'opgerekt' worden en de tussenliggende pixels worden berekend. Vergelijk het met een foto die van 800x600 wordt opgerekt naar 1024x 768. Het is dus niet daadwerkelijk gemeten door de CMOS, maar als het ware 'gegokt'.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• zemartino
  • Niet online
Bedankt voor de info allemaal. Ik sla deze toch maar over dan :-0
Pagina: 1