Bestanden kopieren over netwerk lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Het probleem is dit. Ik heb een laptop en een pc. Sinds kort heb ik @home kabelinternet. Ik heb via een router dit verdeeld over deze 2 computers. Tot dusver nog geen problemen.

Nu wil ik van mijn laptop bestanden kopieren naar mijn pc. En daar komt het probleem. Ik kan de gedeelde bestanden wel zien en ogenschijnlijk ook kopieren, maar na een halve minuut krijg ik deze foutmelding:

"Kan (bestandsnaam) niet kopieren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar."

Soms heeft hij toch wel 1 of 2 bestanden gekopieerd, maar dat ging dan heel traag. Maar hij houdt altijd op met deze foutmelding.

Als ik andersom bestanden wil kopieren, van pc naar laptop dus, dan is dat totaal geen probleem!! En het gaat ook heel snel.

Op allebei de computers staat windows XP. Allebij de computers staan verbonden met UTP-kabels. Op allebei de computers staan de instellingen hetzelfde. Firewall staat op allebei uit.

Weet iemand de oplossing??

• CypherMK
Iemand?

Verwijderd

wat voor netwerk protocollen gebruik je en wat zijn de exacte instellingen daarvan...

• CypherMK
Ik gebruik TCP/IP en voor de rest heb ik er weinig verstand van. Het rare is alleen dat het van laptop naar pc toe kopieren niet lukt en andersom wel. En de instellingen staan precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door CypherMK op 26-05-2003 14:36 ]

• CypherMK
Is er echt niemand die een antwoord weet??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Wees eens wat geduldiger.

De schoprichtlijn hier is:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24u dus.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• CypherMK
Predator schreef op 26 May 2003 @ 19:19:
Wees eens wat geduldiger.

De schoprichtlijn hier is:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
minimaal 24u dus.
Sorry. Wist ik eerlijk gezegd niet.

• CypherMK
Het probleem heeft zich vanzelf, geen idee hoe, opgelost. Dus hier mag een slotje op.
Pagina: 1