Toon posts:

Beste (stille) keus: ATI of Hercules Radeon 9500 Pro?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Gezien ik overal lees dat Radeon 9500 Pro kaarten beter, koeler en stiller zijn dan GF4 kaarten (is dat overigens wel zo?!), wou ik gewoon weten welke ik best van volgende kaarten neem:

- ATI Radeon 9500 Pro Sapphire - 128 DDR/8x/TV/DVI (prijs: 230.00 euro)
- Hercules 3D Prophet 9500 Pro 128 DDR TV/DVI Retail (prijs: 259.00 euro)

Iemand ervaring met deze kaarten?!

Gezien beide Radeon 9500 Pro kaarten zijn vermoed ik dat de performance hetzelde is (corrigeer indien dit niet zo is), dus wou ik vooral weten welke van de 2 het stilste (en het koelste) is, want dat kan wel verschillen afhankelijk van welke cooling/fan etc.. die fabrikant voor zijn kaart gebruikt enzo..

PS: of is het zo dat geen van beide echt stil is en dat je daar iets van Zalman moet opsteken, zoals Zalman ZM80(A)-HP of ZM17-CU Heatsink Chipset Radeon DDR maar ik vraag mij of die die enerzijds zowiezo nodig zijn en anderzijds of die wel voldoende effectief koelen eenmaal je kaart op volle toeren draait gezien dit passieve koelingen zijn geloof ik?!

Laat me aub ook weten indien één van die kaarten soms problemen heeft met bepaalde games of andere applicaties of met de drivers, etc.. Hercules heeft geloof ik altijd goeie drivers gehad, is dat ook zo voor die ATI Radeon 9500 Pro Sapphire?!

Alvast hartelijk bedankt voor alle goeie feedback!

Mike.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

De drivers zijn in ieder geval al exact hetzelfde, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met de sapphire 9500 pro, en deze bevalt zeer goed. Het redline programmatje dat word meegeleverd is ook erg handig, en doordat het een ati build kaart is zit er ook een standaard sink op die heel erg stil is. Ik kan hem van harte aanraden.
De vergelijking met een Ti4x00 is snel gemaakt. Zodra je nette games wil spelen met AA en Aniso is de ati veel sneller dan iedere GF4

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt eraan wat jij als stil ervaart, de koeling op mijn Hercules R9700pro vind ik nou niet echt stil, maar veel beter is er niet (uitgezonderd de passieve koeling van Zalman).

De performance van de beide kaarten die jij noemt is vrijwel gelijk, en een vergelijking van het geluidsniveau kan ik niet maken aangezien ik de kaarten nooit naast elkaar gehoord heb. Misschien dat je een roundup van R9500pro kaarten kan vinden waar ze de geluidssterkte meten.

Drivers zijn geen issue, beide kaarten kunnen gewoon de reference Catalyst drivers van Ati gebruiken :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

K'heb de club 3D 9500 Pro, met de std Ati layout + cooler, maar kan nou niet zeggen dat ik em stil vind ofzo...

Ik heb zowieso niet zo'n hoge dunk van die kleine rot videokaart coolertjes :) Maar het ding heeft ieg geen hitte probleem mocht je dat denken, de koeler die erop zit voldoet wat dat betreft prima.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Mijne heeft dus ook de standaard layout met de orginele Ati reference cooler, maar die is bij mij echt heel stil? Mijn hd (een toch heel stille Seagate series V) komt er denk ik overheen..
Niet dat het iets uitmaakt, als mijn gpublokje gerepareerd is gaat ie toch weer op water >:)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Cornholio2001 schreef op 25 mei 2003 @ 21:40:
Mijne heeft dus ook de standaard layout met de orginele Ati reference cooler, maar die is bij mij echt heel stil? Mijn hd (een toch heel stille Seagate series V) komt er denk ik overheen..
Niet dat het iets uitmaakt, als mijn gpublokje gerepareerd is gaat ie toch weer op water >:)
Dan zal dr met die van mij toch wel iets niet goed zijn... Want die draagt toch wel redelijk bij aan de herrie in m'n kast...

Nou wil ik niet zeggen dattie boven m'n Maxtor D740X ballbearing uitkomt, maar je hoort het verschil toch wel als ik em stop...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1