[hosting] Reseller/dedicated/co-locates hoe aanpakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik leg eerst even uit waarom en wat ik nu eigenlijk wil, want dan kunnen jullie mij waarschijnlijk beter begrijpen.
Ik heb een aantal sites, en over het algemeen staan al deze sites op verschillende servers. Dit is natuurlijk niet zo'n groot probleem als je 5 sites hebt, maar het worden er al met al steeds meer, en aangezien ik meestal voor elk van deze met een verschillende configuratie tegen kom, is dit een beetje vervelend. Daarom zou ik het liefst al deze sites op één server verzameld zien, het liefst dat er alleen mijn sites op staan.
Hier komt dus mijn probleem naar boven. Ik heb altijd de hosting aan mijn huidige hosting provider over gelaten (waar ik trouwens erg tevreden over ben), en daardoor weet ik eigenlijk niet veel van het hosting gebeuren af.

Nu heb ik bemerkt dat je hosting in drie categorieën kan indelen. Virtual, dedicated en co-located. Ook is mij opgevallen dat sommige hosting providers reseller paketten aanbieden, waar je dus zelf de controle krijgt over een gedeelte van een server. Dit zoek ik eigenlijk.
Ik wil dus een eigen serverruimte hebben, waar ik verschillende sites kan aanmaken met verschillende configs (niet elke site zal namelijk evenveel ruimte nodig hebben). Het liefste zou ik dit allemaal beheren via een config panel, die dit allemaal voor mij doet.
Ik ben dus niet iemand die graag als een van de duizendste als hosting providertje de dienst wil maken. Ik wil gewoon zelf controle hebben over alle sites die ik maak, en daardoor mijn klanten de mogelijkheid bieden om alles bij mij te laten doen. Ik ontferm me dus over hun hosting, en zorg dat alles goed geregeld is. Ik ben niet van plan om hier winst op te maken, omdat ik dat al doe met het werk wat ik nu verricht.

Ik ben zoiets tegen gekomen bij Coloheaven (www.coloheaven.com), en was zowieso onder de indruk van de prijzen. Hun bieden een reseller mogenlijkheid aan, en hebben zo'n config panel. Nu zijn over dit bedrijf niet echt positieve dingen te vinden.
Het vreemde is alleen, dat dit tochal lang aan de gang is, en dus niet zeker weet of dit nu ook nog allemaal zo is. Heeft dus iemand ervaring, of heeft er iemand op dit moment bij hun hosting, en wat zijn de ervaringen daarmee? Service en zo...

Maar omdat ik dus al eerder gezegd, niet zo'n ervaring heb met het hosting gebeuren, weet ik niet of er misschien betere alternatieven zijn. Is het bijv. slim om een dedicated server te overwegen? Daarbij zouden al mijn wensen mogelijk moeten zijn. Ik heb alleen geen verstand van de hardware, en wil dat dan liever aan de hosting provider over laten. Of is het toch slim om zelf een server samen te stellen, en die als co-located neerzetten?

Bovendien, waar kan ik aan merken of een bedrijf betrouwbaar is. Een inschrijving bij de KvK, e.d. wil ook niet altijd iets zeggen, en heb eigenlijk geen zin om op een server te zitten, die 6 eigenaren heeft (elke eigenaar huurt de ruimte van de ander).
Hoe kan ik ook weten of ik een degelijke verbinding heb, en de beloofde datatraffic ook daadwerkelijk behaald kan worden?

Ik neem aan dat er een paar bedrijven wat dit betreft met kop en schouders boven de anderen uitsteken, weet iemand die toevallig, of heb je met een provider goede ervaringen? Of heb je andere tips voor mij, die ik misschien nog niet weet?

Btw, ik heb google al afgezocht naar mijn vragen, maar dat ik zoeken in een hooiberg, dus ben nu ten einde raad maar hier aangekomen. Waar ik op doel, dat dit niet weer het 10.000 webhosting topic is wat maar gesloten moet worden... (maar dat is aan de modjes over...)

Verwijderd

Ik zou een resellerpakket nemen. Tenzij je meer dan 150GB data verbruikt, dan is een dedicated server wel erg handig.
Een resellerpakket met goede functies is optimaal voor jou dus. Zelf gebruik ik Ensim, werkt erg prettig vind ik.

Je kan hosters.nl raadplegen voor opmerkingen van klanten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

Floor-is

5.2

Vooropgesteld:
Ik werk bij een hostingbedrijf, dit bedrijf doet niet aan shared hosting en dedicated servers. Dus echt alleen colocation en bandbreedte, ja dat is maar een klein stukje markt, maar dat betekend ook dat wij ons kunnen concentreren op het netwerk. Onze klanten kunnen prima shared en dedicated hosting doen, wij concentreren ons liever op andere dingen. :)

Ik weet niet hoeveel traffic je doet, hoeveel sites je draait etc etc

Maar ik kan je in ieder geval wel vertellen vooral geen zaken te doen met Coloheaven, hoe rot ik dat ook vind voor Remon (de eigenaar). De service is voor aankoop hardstikke goed, maar erna op de een of andere manier niet meer, vandaar ook dat ik een aantal van zijn klanten in de schoot geworpen heb gekregen. (Ik verzin dit dus niet, maar heb het van minimaal 10 mensen gehoord, welke bij minimaal 7 bedrijven werken.)

Kan je ons wat meer uitleg geven over de hoeveelheid dataverkeer die je verwacht misschien? En wellicht ook welke software je echt nodig hebt enzo (MySQL, PHP, etc)
Ik ken een groot aantal bedrijven die je zou kunnen helpen, maar naar aanleiding van wat specifieke informatie kunnen we je wellicht een betere sturing geven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 25-05-2003 23:03 ]

Bericht hierboven

• bgever
Dat klinkt me als muziek in de oren, Floris. Ik heb vandaag maar eens Coloheaven aan de tand gevoeld, en ik kreeg bijna een hartstilstand van de negatieve reacties. Ik wil hier wel uitdrukkelijk bij zeggen, dat ik geen ervaringen heb met Coloheaven, en dat dit ook alleen maar gebaseerd is op meningen van andere mensen.

Allereerst moet je inzien, dat ik me niet echt als een gemakkelijke klant zie , en ik dus ook de nadelen weet, van wat ik eis. (een minder grote doelgroep)
Wat ik minimaal voor een website verwacht zijn de volgende dingen:
- ~20MB space, veel ruimte zal ik niet nodig hebben, omdat de meeste klanten alleen informatieve sites hebben, met plaatjes en tekst.
- ~5GB/maand datatraffic. Liefst een hoge datatraffic, al zal ik die zeker niet altijd nodig hebben gezien de content van de site. Over het algemeen zal het zo zijn, dat er enkele sites zijn die veel bandbreete nodig hebben, en sites waar dat nauwelijks nodig is. (géén Fair-use)
- Apache (liefst op een *nix OS)
- MySQL database. Met het liefst 2 databases, of de mogelijkheid tot meer. (1 is ook genoeg, maar meer heeft een voorkeur) Als het kan, versie 4.0.
- PHP 4.2.x of hoger. (Liefst 4.3.x)
- Onbeperkt e-mail (minstens 5), met rederect en catch-all mogenlijkheid.
- Webmail
- Webstatistieken
- Webadmin (bijv. PLESK)
- De MySQL databases moeten ook de permissies zo hebben, dat ik vanaf een andere locatie in de databases kan.
- PHP moet zo geconfigureerd zijn, dat includes, sessies, sendmail, e.d. niet geblokkeerd zijn, en de GD-extensies zijn uiteraard erg meegenomen.
- htaccess & htpasswd moet mogenlijk zijn en te beheren via mijn FTP client.

Zo'n configuratie zou ik dan het liefste in meervoud hebben. Extra bandbreedte en datatraffic is natuurlijk mooi meegenomen, maar ik geef de voorkeur aan meer datatraffic.

Het liefste zou ik dan die verschillende domeinen willen configureren via een "reseller-admin", of welke benaming daar ook voor gekozen wordt. Het moet iig mogenlijk zijn, om domeinen te maken met een variabele config.

Verder verwacht je natuurlijk de dingen die een provider zowieso moet aanbieden, service & support, maar dat lijkt me duidelijk ;)

Verwijderd

Zo te zien heb jij geen sites die elke maand totaal meer dan 200GB opvreten, dus dan lijkt me een resellpakketje perfect voor jou.
Als je totaal bijv 20GB gebruikt, raad ik je aan om toch een pakket van 25GB te nemen, dan heb je wat vrijheid. Daarbij krijg je direct al minstens 1GB ruimte, meestal zelfs meer, dus ook daar heb je geen last van.
Voor de ondersteuningen kan je het beste even een kijkje nemen op hosters.nl. Daar kan je het beste pakket voor je uitzoeken.
Op mijn eigen server gebruik ik Ensim als control panel... hier ben ik wle erg tevreden over :)

Verwijderd

prima plan, server zelf colocaten is prima te doen, wil je geen gezeur met hardware en dat aan iemand anders overlaten ->dedicated server.

Maar één ding, zet je server _niet_ bij coloheaven/idomein neer. Dit kan ik je ten zeerste afraden. Ik weet niet hoe het nu precies is maar dit waren mijn ervaringen.

Ik was aan het rondneuzen voor de colocatie van een gameserver en ben ook in contact genomen met de gasten van idomein/coloheaven. Alles leuk lief en aardig, afspraken gemaakt. Boel was rond. neo gaat server shoppen (x aantal honderden euro's verder) en mailt ze wanneer de server geplaatst kon worden. antwoord: niet. Ehm pardon, excuse me, enz..NIET???? Ik heb zojuist een fix bedrag neer moeten tellen voor die server hoor. Na veel vijfen en zessen kwam de aap uit de mouw. Ze hadden liever geen gameservers omdat ze tegen 95percentiel werden afgerekend en de netwerksnelheid werd voor _iedereen_ in de avond via QoS gecapped op 2MBIT. ik was in ieder geval flink kwaad, en heb de hoorn erop gesmeten nadat ik zo uiterst vriendelijk werd behandeld. (werd eerst langs 3 man gestuurd voordat ik iemand met beslissingsbevoegdheid had maargoed)

Ik sta nu bij IO, waarover een hoop wordt gezeurd. Ik zelf heb nog niet echt negatieve ervaringen gehad wat dat betreft, aanmelden voor de colo is altijd zo gebeurd en de rekeningen zijn altijd op tijd. Je krijgt over het algemeen redelijk snel antwoord en de prijzen zijn redelijk. Netwerksnelheid is ook goed te noemen.

Kijk anders eens een beetje rond bij IO, netholding, enz als je niet al te duur uit wilt zijn. www.webhosters.nl is een goede start om rond te neuzen :) Als je echt goedkoop wilt zijn dan huur je een servertje in Amerika (dedicated). Das echt heel goedkoop, en dan met name de trafficprijzen :)

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Crazy-

Best life ever

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:29:
prima plan, server zelf colocaten is prima te doen, wil je geen gezeur met hardware en dat aan iemand anders overlaten ->dedicated server.

Maar één ding, zet je server _niet_ bij coloheaven/idomein neer. Dit kan ik je ten zeerste afraden. Ik weet niet hoe het nu precies is maar dit waren mijn ervaringen.

Ik was aan het rondneuzen voor de colocatie van een gameserver en ben ook in contact genomen met de gasten van idomein/coloheaven. Alles leuk lief en aardig, afspraken gemaakt. Boel was rond. neo gaat server shoppen (x aantal honderden euro's verder) en mailt ze wanneer de server geplaatst kon worden. antwoord: niet. Ehm pardon, excuse me, enz..NIET???? Ik heb zojuist een fix bedrag neer moeten tellen voor die server hoor. Na veel vijfen en zessen kwam de aap uit de mouw. Ze hadden liever geen gameservers omdat ze tegen 95percentiel werden afgerekend en de netwerksnelheid werd voor _iedereen_ in de avond via QoS gecapped op 2MBIT. ik was in ieder geval flink kwaad, en heb de hoorn erop gesmeten nadat ik zo uiterst vriendelijk werd behandeld. (werd eerst langs 3 man gestuurd voordat ik iemand met beslissingsbevoegdheid had maargoed)

Ik sta nu bij IO, waarover een hoop wordt gezeurd. Ik zelf heb nog niet echt negatieve ervaringen gehad wat dat betreft, aanmelden voor de colo is altijd zo gebeurd en de rekeningen zijn altijd op tijd. Je krijgt over het algemeen redelijk snel antwoord en de prijzen zijn redelijk. Netwerksnelheid is ook goed te noemen.

Kijk anders eens een beetje rond bij IO, netholding, enz als je niet al te duur uit wilt zijn. www.webhosters.nl is een goede start om rond te neuzen :) Als je echt goedkoop wilt zijn dan huur je een servertje in Amerika (dedicated). Das echt heel goedkoop, en dan met name de trafficprijzen :)
hier wil graag mijn aanvulling bij geven, dit aangezien ik zelf een soortgelijk problemen heb gehad met idomein/coloheaven

Zelf host ik nu ook bij IO, perfecte services, 24u support nummer tbv coloruimte etc.

Zoals neographikal schreef, ik ben het met hem volkomen eens.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:29:

[UITLEG]

Ik mag niets negatiefs zeggen over IO en netholding (eigenlijk alle concurrentie, maarja Remon is byzonder :P) van mijn baas :X

Op de een of andere manier scoort TrueServer, waar ik dus werk, erg goed in de gamehostingbranche, juist omdat het netwerk zo snel en betrouwbaar is.
Ik begreep dat IO nu grote moeite heeft (of heeft gehad, het afgelopen weekeinde) met hun beste uplink, zijnde level(3). Dat moet toch negatieve gevolgen hebben gehad voor de gamehosters...

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2003 19:25 ]

Bericht hierboven

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42

jep

Floris schreef op 27 May 2003 @ 19:24:
[...]

Ik mag niets negatiefs zeggen over IO en netholding (eigenlijk alle concurrentie, maarja Remon is byzonder :P) van mijn baas :X

Op de een of andere manier scoort TrueServer, waar ik dus werk, erg goed in de gamehostingbranche, juist omdat het netwerk zo snel en betrouwbaar is.
Ik begreep dat IO nu grote moeite heeft (of heeft gehad, het afgelopen weekeinde) met hun beste uplink, zijnde level(3). Dat moet toch negatieve gevolgen hebben gehad voor de gamehosters...
Klopt. Netholding is nu wel stabiel toch? Daar zitten toch een paar van de grootste gameserver hosters voor zover ik daar kijk op heb. :)

offtopic:
True is wel traag met offertes joh O-)

Verwijderd

jep schreef op 27 mei 2003 @ 19:28:
[...]

Klopt. Netholding is nu wel stabiel toch? Daar zitten toch een paar van de grootste gameserver hosters voor zover ik daar kijk op heb. :)

offtopic:
trueserver is helemaal traag met corresponderen, wat vragen om hun NL-IX gesteld, duurde 3 weken.

Maar IO had toevallig idd problemen met de Level3, dat was geen probleem. Harry sloot gewoon de transit af en het verkeer ging over lambdanet (75%) Carrier1(20%) en Telia (5%). Er waren alleen ff echte problemen toen Harry de Level3 weer activeerde. Level3 zond een hoop zooi richting Harry ze router die daardoor een minuut op ze bek ging. Dit is sinds tijden dat er echte problemen zijn geweest bij IO.
Problemen vielen trouwens gedurende de dag/nacht dat Level3 down was heel erg mee, de ping naar de US ging met 14 omhoog. 150 naar 164 (download.com, enz) Dus het viel allemaal erg mee.

Snelheid van Netholding is niets mis mee (heb er ook gestaan), maar de beveiliging van de cage op zich mag wel wat beter....Probleem bij Trueserver is maar 1 ding, die freaking trafficprijzen. wat zijn jullie duur met die mbits.... ik ben bereid flink extra te dokken voor de hosting maar met die mbitprijzen wordt ik blauw van schrik. nofi richting jou persoonlijk btw :) Er staat natuurlijk wat tegenover, alhoewel trueserver een paar weken terug zn level3 er ook een dag of wat zo goed als uit zag donderen hoor ;) traffic ging toen met name over sprint/lambda.

Maar @ topicstarter. Denk eerst na of je zelf de hardware in handen wilt houden / onderhouden, ofdat je dat uit wilt besteden. Als je het zelf doet bespaar je je een hoop geld, aan de andere kant zit een trip richting colo er dik in :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 20:12 ]

• jep

jep

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:05:
[...]
Snelheid van Netholding is niets mis mee (heb er ook gestaan), maar de beveiliging van de cage op zich mag wel wat beter....Probleem bij Trueserver is maar 1 ding, die freaking trafficprijzen. wat zijn jullie duur met die mbits.... ik ben bereid flink extra te dokken voor de hosting maar met die mbitprijzen wordt ik blauw van schrik. nofi richting jou persoonlijk btw :) Er staat natuurlijk wat tegenover, alhoewel trueserver een paar weken terug zn level3 er ook een dag of wat zo goed als uit zag donderen hoor ;) traffic ging toen met name over sprint/lambda.
Als ik bij resellers van True al 200 euro/mbit kan krijgen, dan kan True nooit heel duur zijn met mbits. ;)

Verwijderd

jep schreef op 27 May 2003 @ 20:18:
[...]

Als ik bij resellers van True al 200 euro/mbit kan krijgen, dan kan True nooit heel duur zijn met mbits. ;)
Nou bij Netholding krijg je van de resellers lagere prijzen dan van Netholding zelf lol.

200/mbit valt nog mee te leven als website-leverancier :)

• jep

jep

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:19:
[...]

Nou bij Netholding krijg je van de resellers lagere prijzen dan van Netholding zelf lol.
Best logisch ;).
200/mbit valt nog mee te leven als website-leverancier :)
Sterker nog, het is erg weinig. Wen niet té veel aan die gekke lage prijzen he ;).

• Floor-is

Floor-is

5.2

jep schreef op 27 mei 2003 @ 19:28:
[...]

offtopic:
Netholding is net als Coloheaven weer met prijzen aan het stunten, jij weet ondertussen ook wel een beetje wat zo iets inkoop kost denk ik zo ;)

Overigens heb ik express nog niet op je aanvraag gereageerd, wat ik graag uitleg per ICQ, maar je bent offline :)
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 20:05:
[...]

trueserver is helemaal traag met corresponderen, wat vragen om hun NL-IX gesteld, duurde 3 weken.
Toen werkte ik er denk ik nog niet ;)
Maar IO had toevallig idd problemen met de Level3, dat was geen probleem. Harry sloot gewoon de transit af en het verkeer ging over lambdanet (75%) Carrier1(20%) en Telia (5%). Er waren alleen ff echte problemen toen Harry de Level3 weer activeerde. Level3 zond een hoop zooi richting Harry ze router die daardoor een minuut op ze bek ging. Dit is sinds tijden dat er echte problemen zijn geweest bij IO.
Problemen vielen trouwens gedurende de dag/nacht dat Level3 down was heel erg mee, de ping naar de US ging met 14 omhoog. 150 naar 164 (download.com, enz) Dus het viel allemaal erg mee.
Ik vind het heel vreemd dat TrueServer, IS en andere partijen op dezelfde switch als IO geen enkel probleem hebben gehad.
Netholding zeg ik niks over ;)
TrueServer is een stuk duurder, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar doe eens een offerteaanvraag en je zal blij verrast zijn. Nee nog niet zo goedkoop als de stunters met hun 100Mbit lijntjes die kosten wat kost vol moeten, maar wel een serieuze goede prijs voor serieuze, goede en vooral betrouwbare bandbreedte. (Geen seconde downtime sinds 1 januari 2002 tot heden anyone?)
Maar @ topicstarter. Denk eerst na of je zelf de hardware in handen wilt houden / onderhouden, ofdat je dat uit wilt besteden. Als je het zelf doet bespaar je je een hoop geld, aan de andere kant zit een trip richting colo er dik in :)
Agreed :)
jep schreef op 27 mei 2003 @ 20:18:
[...]

Hangt er van af welke reseller natuurlijk! Er zijn er die zetten het 1-op-1 door en dat is niet echt snugger, maar laat ik zeggen dat voor 95-percentiel de prijzen starten onder de 200 euro en alleen maar dalen :)

Bericht hierboven

• bgever
Hmz, weet je waar ik nu eigenlijk mee zit? Ik heb maar weinig HD ruimte nodig voor een server, maar wel veel datatraffic. En idd, datatraffic is schreeuwend duur.

Maar mijn eigenlijke probleem is, dat ik eigenlijk 0,0% van server hard- en software af weet, en dit eigenlijk erg graag aan de prof's wil overlaten die hier tenminste ook verstand van hebben. Hierbij kom je dus erg naar de dedicated kant kijken.

Maar wat wil ik dan nu écht? Zelf een goede server kopen, maar die volledig laten beheren door mijn hosting provider. Dus: hun doen de software beheren (OS, apache, MySQL, enz.), updates bijhouden, config panel regelen (Plesk Bijv.), backups regelen, en zorgen dat mijn server gewoon altijd online is...
Maarja, zoek maar eens een provider die die service aanbied tegen een redelijk bedrag.

Als iemand suggesties heeft, of weet waar ze dit doen tegen een redelijk bedrag wil ik dat graag weten. Ik wil dus mijn server op een goede snelle colocated plek hebben (in NL), met redelijke bandbreedte (100GB/m voor 20GB HD = 100/50s sites=2GB p/site datatraffic), en dus de bovenstaande service. Simpel, maar nu nog vinden...

www.shockmedia.nl, www.io.nl, www.dahhosting.nl waren me opgevallen, maar heb geen idee of het wat is, en seaches op google usergroups en meningen op hosting sites hebben nauwelijks iets opgeleverd. Dus, iemand ervaring of een andere goede tip?

Ik weet namelijk hoe "kwetsbaar" ik ben, omdat ik er geen ruk verstand van heb, en probeer hier dus een beetje hulp te krijgen dat niet elke gek mij zogenaamde service en goede colocated aanbied.

Btw, wat zijn redelijke prijzen voor servers, en wat heb je nodig? Ik zie veel servers met "maar" 1GHz CPU, is dat redelijk? En zijn die Xeon dingen goed? En hoeveel RAM heb je eigenlijk nodig? Is daar een vuistregel voor. Ik heb in princiepe genoeg aan 2 HD's van 20GB in raid vorm...

Verwijderd

Ze hebben op zich geen gekke aanbieding bij proserve.nl
Colbalt raQ
100GB verkeer

€150,- setup en 100GB verkeer. €99,- per maand, 18maanden contract

Voor de cpuvereisten van een site verwijs ik je naar de search, maar vertrouw me dat dat niet echt veel is. Gaat meer om mem. Met dbase gecombineerd met de sites op 1 server (ligt aan hoeveelheid hits, dynamische content e.d.) zou k op zn minst 1GB aan ram erin proppen.

2*20GB ide op raid 1 is meer dan genoeg.

Het laatste stuk van je vraag is searchwerk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 18:29 ]

• bgever
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 18:28:
Ze hebben op zich geen gekke aanbieding bij proserve.nl
Dat zeker niet, maar die RaQ3 is alleen niet zo bijzonder. Nu host DAH Hosting toevallig bij proserve (doe maar eens een tracert op dahhosting.nl), en die kunnen mij alles aanbieden wat ik wil.
Toffe gast(en) daar, heb al flink wat meels verzonden en ontvangen en ben tot de conclusie gekomen dat het daar erg goedkoop is, en ze kunnen uitstekende service bieden. Precies wat ik zocht :).

Daarmee is mijn zoektocht dus tot een eind gekomen en wil iedereen bedanken die hier in dit topic gepost heeft. ;)

Verwijderd

Coloheaven is veel veranderd sinds dat wij het direct beheren. Idomein overnemen is een van onze grootste fouten geweest, inclusief het personeel dat erbij kwam daardoor.

Inmiddels kan ik verzekeren dat de service prima in orde is. Gameservers zijn juist zeer welkom op het netwerk.

Floris, bedankt voor je reactie. True had me een aanbod gedaan voor een uplink, maar door je reactie weet ik inmiddels dat ik beter kan kiezen voor andere additionele uplink providers.

Scheelt weer wat werk ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 22:42:
Coloheaven is veel veranderd sinds dat wij het direct beheren. Idomein overnemen is een van onze grootste fouten geweest, inclusief het personeel dat erbij kwam daardoor.

Inmiddels kan ik verzekeren dat de service prima in orde is. Gameservers zijn juist zeer welkom op het netwerk.

Floris, bedankt voor je reactie. True had me een aanbod gedaan voor een uplink, maar door je reactie weet ik inmiddels dat ik beter kan kiezen voor andere additionele uplink providers.

Scheelt weer wat werk ;)
Zoals gezegd Remon: jammer dat het niet zo goed ging de afgelopen tijd. In de markt hoorde je toch wel veel negatieve verhalen en als je vervolgens uit die hoek ook ineens een boel offerteaanvragen krijgt...

Maar ik wens je heel veel plezier met je Netholding uplinkje, want daar was je ondertussen al uit ;)

[Edit] Ik werd er overigens net op gewezen dat wij niet een aanbieding hebben gedaan, maar jij een aanvraag, klein nuanceverschil ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 02-06-2003 10:55 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 22:42:

Scheelt weer wat werk ;)
Het personeel van Idomein was op zijn zachts gezegd een ramp, zie ook het verhaal wat ik hierboven heb getikt. De manier waarop ik destijds werd behandeld, heeft ervoor gezorgd dat ik er zó kwaad over was dat ik de hoorn op de haak heb gedonderd. Iets wat ik normaal nooit doe....

Maar ik zal eens rondkijken, ook ik ben "shoppende" op de colocatiemarkt :)

Verwijderd

Het Idomein personeel was inderdaad een ramp. We hebben veel colocatie en hosting klanten gekocht door Idomein over te nemen, maar zelden zag ik zoveel ontevreden klanten bij een bedrijf.

Dit konden wij zelfs niet oplossen, driekwart van de administratie was niet aanwezig, hostingklanten stonden verspreid over een enorme stapel Cobalt server, geen enkele documentatie was er aanwezig wie precies op welke server stond.

Een deel van de servers stonden op colocatie zonder contract, sterker nog, van een deel van de servers wisten ze niet eens wie de klant was.

Al met al een slechte beslissing om de zaak over te nemen, maar de laatste tijd gaat het uitstekend. We zijn bezig geweest Limit te integreren in Coloheaven wat aardig aan het lukken is. Verder hebben we delen Idomein doorverkocht.

Onze doelgroep is toch wel wat meer landen als UK, US en Duitsland, maar in Nederland worden we ook steeds beter.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:43:
Het Idomein personeel was inderdaad een ramp. We hebben veel colocatie en hosting klanten gekocht door Idomein over te nemen, maar zelden zag ik zoveel ontevreden klanten bij een bedrijf.

Dit konden wij zelfs niet oplossen, driekwart van de administratie was niet aanwezig, hostingklanten stonden verspreid over een enorme stapel Cobalt server, geen enkele documentatie was er aanwezig wie precies op welke server stond.

Een deel van de servers stonden op colocatie zonder contract, sterker nog, van een deel van de servers wisten ze niet eens wie de klant was.

Al met al een slechte beslissing om de zaak over te nemen, maar de laatste tijd gaat het uitstekend. We zijn bezig geweest Limit te integreren in Coloheaven wat aardig aan het lukken is. Verder hebben we delen Idomein doorverkocht.

Onze doelgroep is toch wel wat meer landen als UK, US en Duitsland, maar in Nederland worden we ook steeds beter.
Het lijk mij een sport om dit alles uit te zoeken. Ik neem aan dat server zonder te weten wie eigennaar is uit de lucht is gehaald en die geen contact hadden er als nog een hebben gekregen.
Vraag me wel af of de vorige eigennaar mensen in dienst had die wisten wat administratie betekende.

Ik hoop dat jullie er veel ervaring van op hebben gedaan en dat nu alles op rolletjes loopt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

we_are_borg schreef op 02 June 2003 @ 22:24:
[...]

Het lijk mij een sport om dit alles uit te zoeken. Ik neem aan dat server zonder te weten wie eigennaar is uit de lucht is gehaald en die geen contact hadden er als nog een hebben gekregen.
Vraag me wel af of de vorige eigennaar mensen in dienst had die wisten wat administratie betekende.

Ik hoop dat jullie er veel ervaring van op hebben gedaan en dat nu alles op rolletjes loopt.
Nee want als deze of gene wel zn rekeningen netjes betaalt, dan lijkt het me niet dat je zomaar ff de server down kunt halen...
Maar die cobalts doorzoeken, en alle klanten documenteren. Lekker werkje lijkt me dat :)
Het personeel van Idomein snapte het niet helemaal.

• jep

jep

Mijn baas had voor ik in dienst kwam voor o.a radio10 hosting een dedicated server bij widexs. Toen de website bezoekers kreeg trokken ze de UTP eruit :D. Ze vonden 't een beetje te druk dus dachten ze; we pleuren 'm offline. :+

Verwijderd

Idomein is opgericht door een Marketingbureau in omgeving Tilburg. Dt ging voor een deel echt zo van: Ok wie heeft er verstand van Internet? jij, jij en jij, dan werken jullie nu voor Idomein onze Internet tak.

Die mensen zijn gelijk in zeer diep water gegooit, jammer dat wij daar pas achteraf achterkwamen.

Van het oude team zijn twee mensen gebleven en de rest is vervangen door personen met ervaring in deze business.

Geen wonder dat je al heel lang niks negatiefs meer hoort over Coloheaven ':)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 09:54:
[...]

Nee want als deze of gene wel zn rekeningen netjes betaalt, dan lijkt het me niet dat je zomaar ff de server down kunt halen...
Maar die cobalts doorzoeken, en alle klanten documenteren. Lekker werkje lijkt me dat :)
Het personeel van Idomein snapte het niet helemaal.
Als de rekening betaald wordt weet je wie de eigennaar is, dan kan je contact opnemen en zeggen dat je bepaalde informatie mist.
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 12:00:
Idomein is opgericht door een Marketingbureau in omgeving Tilburg. Dt ging voor een deel echt zo van: Ok wie heeft er verstand van Internet? jij, jij en jij, dan werken jullie nu voor Idomein onze Internet tak.

Die mensen zijn gelijk in zeer diep water gegooit, jammer dat wij daar pas achteraf achterkwamen.

Van het oude team zijn twee mensen gebleven en de rest is vervangen door personen met ervaring in deze business.

Op zich niet zo erg als je bepaalde kennis mist alleen neem dan wel 1 iemand aan die wel van wanten weet, die kan het andere ook weer leren.

Ik zeg het ben momenteel ook bezig om een hosting en adsl op te zetten het is zeer intressant om alle informatie te lezen en na te kijken. De techniek die er achter zit is ook zeer leuk. Alleen het opzetten zal geen probleem zijn geld enzo is er alleen nu dadelijk mensen die zeer goede kennis hebben van Linux en Windows.

[ Voor 52% gewijzigd door we_are_borg op 03-06-2003 12:11 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Floris schreef op 27 May 2003 @ 21:13:
[...]

Netholding is net als Coloheaven weer met prijzen aan het stunten, jij weet ondertussen ook wel een beetje wat zo iets inkoop kost denk ik zo ;)

Overigens heb ik express nog niet op je aanvraag gereageerd, wat ik graag uitleg per ICQ, maar je bent offline :)
[...]

Toen werkte ik er denk ik nog niet ;)

[...]
Ik vind het heel vreemd dat TrueServer, IS en andere partijen op dezelfde switch als IO geen enkel probleem hebben gehad.

[...]

Netholding zeg ik niks over ;)
TrueServer is een stuk duurder, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar doe eens een offerteaanvraag en je zal blij verrast zijn. Nee nog niet zo goedkoop als de stunters met hun 100Mbit lijntjes die kosten wat kost vol moeten, maar wel een serieuze goede prijs voor serieuze, goede en vooral betrouwbare bandbreedte. (Geen seconde downtime sinds 1 januari 2002 tot heden anyone?)

[...]

Agreed :)

[...]

Hangt er van af welke reseller natuurlijk! Er zijn er die zetten het 1-op-1 door en dat is niet echt snugger, maar laat ik zeggen dat voor 95-percentiel de prijzen starten onder de 200 euro en alleen maar dalen :)
Helaas helaas,

zojuist gingen een kleine 30 seconden al jullie verbindingen er zon beetje uit :) hele netwerk was onbereikbaar

check je mrtg graphs maar eens ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 22:02:
[...]

Helaas helaas,

zojuist gingen een kleine 30 seconden al jullie verbindingen er zon beetje uit :) hele netwerk was onbereikbaar

check je mrtg graphs maar eens ;)
De uitleg hiervoor is erg simpel:
Wij leveren bandbreedte aan een klant, deze klant heeft gisteren een fout gemaakt bij het configgen van de router, waardoor zij fullroute leverden aan ons. Hierdoor proberen onze routers deze routes te gebruiken, maar over die 100Mbit kabel kunnen we geen 600+ Mbit/s kwijt. Daarom ging de verbinding 'flappen' en werd deze vlak hierna down gebracht, waarna alles weer in orde bleek.

Voor een meer technisch verhaal: vraag Vincent/Ruben bij TrueServer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 10-06-2003 11:51 . Reden: Bedrijfsnaam verwijderd :) ]

Bericht hierboven

Verwijderd

www.dahhosting.nl is ERG goedkoop

Echter zit er volgens mij een klein nadeeltje aan.

voorbeeldje: D@H Instap 25GB dataverkeer voor slechts 6 euro per maand.

Extra dataverkeer: 10 euro per GB.

Ga je er dan een keer overheen met 2GB bijvoorbeeld dan ben je in plaats van 6 euro 26 euro kwijt.

En DAT is zonde :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:39 ]

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 13:48

Ik hoor anders nog niets anders dan negatieve reacties over Coloheaven.. Of is het I-domein.. of was het nou limit ? Of.. naja... bomen.. bos...

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 13:48

Trouwens.. Hallo Remon, is het niet wat flauw om te reageren negatief commentaar over je eigen toko?

Verwijderd

Tozz schreef op 12 June 2003 @ 11:05:
[...]

Ik hoor anders nog niets anders dan negatieve reacties over Coloheaven.. Of is het I-domein.. of was het nou limit ? Of.. naja... bomen.. bos...
ooit gehoord van de editknop? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Maar over DAH-hosting, €10,- per GB is echt extreem. Het gemiddelde ligt rond de €1,- maar het kan nog veellll lager (eigen ervaring :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:48 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Tozz schreef op 12 June 2003 @ 11:07:
[...]

Trouwens.. Hallo Remon, is het niet wat flauw om te reageren negatief commentaar over je eigen toko?
Mag hij dan zich niet verdedigen op zowel een negatiefe als positiefe manier.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

Predator

Suffers from split brain

De topicstart heeft aangegeven dat ie voldoende antwoord heeft gehad en verder staan er een paar reacties die imo naar spam neigen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.