Audio doet raar in games

Pagina: 1
Acties:

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een nogal raar probleem in bijna alle games. Voor specs zie sig. Ik gebruik windows Xp en de laatste drivers voor de geluidskaart/videokaart. Nu heb ik telkens dat in een spel zoals Bloodrayne de pc heel raar doet. Het geluid is dan heel raar. Bij bevoorbeeld een onweer scene geeft hij wel dat geluid , maar met haperingen en storinkjes ertussen. Ik denk dat dit aan de geluidskaart ligt , want ik heb net de nieuwste drivers voor me videokaart. Als hij dat met het geluid doet word ook het beeldtrager en gaat ook haperen. Ik weet niet sinds wanneer ik het probleem exact heb dus daar schiet ik ook niet zoveel mee op. Ik gebruik DX 9.0 en heb daarmee eerder ook nooit problemen mee gehad. Heeft iemand dit ook gehad? En hoe los je dat op? Ik heb geen zin in een reinstall , anders had ik dat al wel gedaan.

Raku

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
gebruik je de microsoft drivers of de creative drivers ?. Ikzelf heb zoveel ellende gehad met de perfomance van me pc door brakke soundblaster live 5.1 drivers dat ik uiteindelijk maar ben overgestapt op de on-board audio :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ken het spel niet maar heb het probleem wel es gehad in een ander spel(UT2003) lag eraan dat het spel op software matige audio acceleratie was ingesteld. zit het daar misschien niet? of verder al in de instellingen van spellen gekeken?

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Dat spel heeft die instelling helaas niet. Je kunt wel uit devices kiezen en heb daar ook al alle opties van geprobeerd :(

Raku

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
mijn geluidskaart heeft exact dat zelfde probleem als hardwarematige directx acceleratie staat ingeschakeld (simpelweg omdat het niet ondersteund wordt door mijn geluidskaart... :) ) maar dat kon ik gewoon uitzetten in dxdiag ( uitvoeren->dxdiag ), kijk daar eens wat je daar kan instellen en of dat wat uitmaakt... alhoewel ik wel zou denken dat een sb live dat gewoon allemaal zou moeten kunnen trekken...

[ Voor 14% gewijzigd door unitzero op 25-05-2003 22:46 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 18:58
av>sp

toch meer een game-gerelateerde vraag, lijkt me :)

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ow , ik dacht dat het meer audio was :P Maar thnx voor de move ;)

En het is spv in plaats van sp :P

Ik ga ff kijken hoe het zit met die acceleratie hoor en kijken of dat helpt....

edit//
Na wat prutsen met instellingen loopt ie in gta vc goed. Nu bloodrayne nog....

[ Voor 19% gewijzigd door Raku op 25-05-2003 23:19 ]

Raku

Pagina: 1