dode pixels in tft scherm

Pagina: 1
Acties:

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
hallo,

Ik heb onlangs een ADI a715 gekocht, het verschil in scherpte is verbazingwekkend (vergeleken met 19" Iiyama).
Ik heb nu echter al 2 schermen achter elkaar waar een dooie (sub)pixel in zit.
Mijn originele scherm had een dode blauwe subpixel (op zwart, blauwe pixel, alle andere kleuren doen het wel) rechts halverwege onderste schermhelft, de vervanging toont na 2 dagen een zelfde blauwe foutpixel in de rechterbovenhoek.

Dit is ERG irritant, ik hoop dat ik een goede krijg voordag mijn omruilgarantie op is.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
De fout trad bij beide schermen pas na een tijdje gebruik op (1ste scherm ongeveer 6 dagen, tweede scherm na 2 dagen).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat wil je nou met dit topic bereiken?voor een groot deel is het ook een kwestie van geluk hebben of je scherm zonder dode pixels is dus aan ervaringen van anderen heb je imo weinig :)

Is het trouwens niet zo dat de tijdelijke garantie op dode pixels opnieuw ingaat als je een nieuw (ruil) scherm hebt?

• canth
volgens mij gaat die garantie niet opnieuw in. Ik heb namelijk maar 1 aankoopbon, en die moet mee om in aanmerking te komen voor een ruil
De reden is dat ik post is dat ik het vreemd vind dat ik 2 foute schermen achter elkaar krijg. (schermen die overigens goed waren toen ik ze kocht).
Ik wilde graag weten of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:26
canth1 schreef op 25 May 2003 @ 21:18:
volgens mij gaat die garantie niet opnieuw in. Ik heb namelijk maar 1 aankoopbon, en die moet mee om in aanmerking te komen voor een ruil
De reden is dat ik post is dat ik het vreemd vind dat ik 2 foute schermen achter elkaar krijg. (schermen die overigens goed waren toen ik ze kocht).
Ik wilde graag weten of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben.
Ik heb wel eens bij sommige mensen gezien dat ze zelfs 3x om moesten ruilen omdat de derde scherm ook nog een dooie pixel bevatte. Erg lastig is dat maar zolang je de omruilgaranatie hebt is er nix aan de hand...

Verwijderd

ik heb 1 dooie pixel maar moet je daar nu zo'n kabaal over maken? Of zit jij echt zo dicht bij je scherm ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 21:24:
ik heb 1 dooie pixel maar moet je daar nu zo'n kabaal over maken? Of zit jij echt zo dicht bij je scherm ;)
Ik kan het probleem van TS best begrijpen, ik zou mij er ook aan ergeren..
Ik werk dual screen met TFT als 2de monitoren kan me inbeelden dat telkens weer opvalt!

Verwijderd

Dode pixel is gewoon irritant, klaar. Altijd ruilen. En die inruiltermijn hoef je je echt niet druk om te maken, ook daarbuiten kan je aanspraak maken op een nieuw scherm. Het zal je alleen wat meer moeite kosten om de winkelier te overtuigen, maar je hebt recht op een scherm zonder dode pixels. Gewoon weer een nieuwe vragen.

Meistwisted, een dode pixel kan altijd nog komen. Dode pixel is iets wat meestal stuk uit de fabriek komt, maar thuis kan het ook nog altijd stuk gaan. Daar is helaas niks aan te doen. 30 dagen pixel perfect garantie is er ook niet voor niets. Daaruit blijkt al dat pixels alsnog stuk kunnen gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 21:40 ]

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

maar een dooie pixel kan toch niet pas na een paar dagen komen?
er is toch iets fout gegaan in de fabriek (dode pixel(s)) of niet (geen dode pixels)

Multimonitor is relax :P

• canth
Nou, bij mij ging het dus 2 keer na een aantal dagen pas fout.
Beide gevallen dooie subpixel (licht blauw op, maar alleen op zwarte achtergrond)
maar weer een mailtje sturen (service bij ADI wel goed geregeld trouwens, vorig scherm werd zonder problemen omgeruild..)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Het zijn dus Class I TFT schermen? Die mogen namelijk 0 fouten bevatten. De meeste Class II schermen mogen al 3 dooie subpixels bevatten (mits netjes verspreidt over je scherm)...

You can't have everything. Where would you put it?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn laptop kwam er ook pas na een tijdje een dode (zwarte) pixel in beeld.. en nog weer later (jaar later ofzo) een hot pixel die altijd knalgroen is... wat ik hiermee wil zeggen is dat het dus niet zo is dat een dode pixel meteen al vanaf het begin zichtbaar hoeft te zijn. Bij mij is het ook ngo zelfs zo dat als ik een beetje aan de zijkant van het scherm druk dat die groene hotpixel weer even weg gaat.

Verwijderd

Palomar schreef op 26 May 2003 @ 00:19:
Bij mijn laptop kwam er ook pas na een tijdje een dode (zwarte) pixel in beeld.. en nog weer later (jaar later ofzo) een hot pixel die altijd knalgroen is... wat ik hiermee wil zeggen is dat het dus niet zo is dat een dode pixel meteen al vanaf het begin zichtbaar hoeft te zijn. Bij mij is het ook ngo zelfs zo dat als ik een beetje aan de zijkant van het scherm druk dat die groene hotpixel weer even weg gaat.
Dat zuo ik alleen niet al te vaak doen als ik jou was, want dan krijg je er weer andere bij! Is niet al te best voor je scherm ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:32 . Reden: typo ]

Pagina: 1