Toon posts:

Divx broadcasten

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil dus een divx film broadcasten over internet, ik zit in een adsl router en ik wil het vanaf me hd laten spelen...weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Verwijderd

Hey wat is je maximale upload en de bitrate van die divX ?
Geef eens wat meer informatie, 2 zinnetjes lijkt zo kaal :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry :) , upload: 256 K en wat bedoel je precies met bitrate?

Verwijderd

Een divx broadcasten?

HAHAHA

Heb je daar niet een zéér snelle HD en zéér snelle verbinding voor nodig?

+ met 'maar' zo weinig upload snelheid kom je er echt niet!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik maar heb ik aan die van mij genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
sorry niet goed gezien, dat haal ik dus niet :( . hmmm...in dat geval weet iemand waar snelle gratis servers zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:27 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
De bitrate van een divx is de hoeveelheid data die er per seconde gebruikt wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:18:
Hey,

Ik wil dus een divx film broadcasten over internet,
Ik neem aan dat jij de rechten bezit B)

en ehm.. dat broadcasten.. hoe zie je dat zelf? Actief onschuldige computers volspammen? Of dat clienten van buiten jouw computer als streamende server kunnen verbereiken?
ik zit in een adsl router
lekker krap zeker? 8)7
en ik wil het vanaf me hd laten spelen...weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Als jij 't beter uit kan leggen hoe je 't nu allemaal ziet, misschien dat er dan nog wat zinnigs over te zeggen valt?

Oh overvloedig gebruik van dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif is ook een erg aan te bevelen gedragstick

Je had 'm al gevonden zie ik :>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou de meeste mensen snappen het wel hoor. maar oke: Ik wil een divx film gaan broadcasten....mensen kunnnen die dan bekijken door naar www.domein.nl te gaan en dan wil ik dus een ftp server gaan draaien zodat het gewoon op mijn hd kan staan, het probleem met mijn ip is dan dat ie automatisch mijn netwerk ip invult en niet me echte ip die ik te zien krijg op www.whatismyip.com snap je?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een DivX kan je niet broadcasten, want deze kan niet streamen.
Als je het einde van de DivX niet hebt kan je hem ook niet bekijken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 20:32:
Nou de meeste mensen snappen het wel hoor. maar oke: Ik wil een divx film gaan broadcasten....mensen kunnnen die dan bekijken door naar www.domein.nl te gaan en dan wil ik dus een ftp server gaan draaien zodat het gewoon op mijn hd kan staan, het probleem met mijn ip is dan dat ie automatisch mijn netwerk ip invult en niet me echte ip die ik te zien krijg op www.whatismyip.com snap je?
Je moet zorgen dat je bitrate niet hoger is dan het aantal bits wat je maximaal per seconden gaat verzenden. Daarnaast neemt elke kijker het aantal bits van de bitrate op je verbinding in beslag dus met een bitrate van 256 kun maximaal maar 1 kijker hebben.
En zoals hierboven staat heeft divx/avi de header aan het einde van het bestand staan, dus kun je het pas afspelen wanneer je het totale bestand hebt. Ho niet denken "maar er is een fix in kazaa waar ik het wel mee kan" deze fix maakt zijn eigen header aan in het temp kazaa bestand en speelt dan ook alleen maar het gedownloade af, is dus niet streaming.

ALs je het persee wilt broadcasten moet je een streaming formaat kiezen zoals...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:36 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:25:
sorry niet goed gezien, dat haal ik dus niet :( . hmmm...in dat geval weet iemand waar snelle gratis servers zijn?
Nergens, anders had ik zel al lang gevonden....
Nee zoiets kan jij echt niet 1,2,3 realiseren...

Heb je een snelle upload voor nodig, en snelle server,
want er is naturrlijk veel intressen in zoiets :)
Net zoiets als dat jij heel kazaa op je huis en tuin keuken gaat serveren

[ Voor 23% gewijzigd door Weezer-DC op 25-05-2003 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke en hoe kom ik erachter wat de bitrate is?

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:35:
Ga is zoeken, faq lezen, in de stof verdiepen...

Topic reported

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:32:
Ik denk dat 't met 't idee wat jij in je hoofd hebt, zeer zeker niet gaat lukken.

De reden daarvoor is erg simpel: met ADSL heb je bij lange na niet voldoende upload bandbreedte om 1 of meerdere mensen van data te voorzien.

De oplossing voor 't "meerdere mensen probleem" kan je oplossen door de stream naar een server met veel meer bandbreedte up te loaden, en de mensen daar naar te laten connecten. ('T idee achter die shoutcast streams ed)

Maar ik denk dat 't niet zo voor de hand ligt als jij misschien denkt.

Misschien als je eens wat meer informatie over 't streamen van films ed gaat zoeken, snap je wat beter wat de mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke *me is searching

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat 't met 't idee wat jij in je hoofd hebt, zeer zeker niet gaat lukken.

De reden daarvoor is erg simpel: met ADSL heb je bij lange na niet voldoende upload bandbreedte om 1 of meerdere mensen van data te voorzien.

De oplossing voor 't "meerdere mensen probleem" kan je oplossen door de stream naar een server met veel meer bandbreedte up te loaden, en de mensen daar naar te laten connecten. ('T idee achter die shoutcast streams ed)

Maar ik denk dat 't niet zo voor de hand ligt als jij misschien denkt.

Misschien als je eens wat meer informatie over 't streamen van films ed gaat zoeken, snap je wat beter wat de mogelijkheden zijn.
En die server kost geld, elke gb (want dat heb je zo gedaan met zulk content) data wat verstuurd wordt kost ook geld.
Het idee van daar zal wel een ggratis servertje voorzijn kan je wel vergeten.

Verwijderd

Kijk es naar VLS/VLC. Staat wel ergens op Sourcefourge.net of zo. Das een Linux-server die zo'n beetje alle formaten kan streamen, dus ook DivX. (Ja het is echt waar, het kan, heb het met eigen ogen gezien!) Er is dacht ik alleen een Linux-server maar er zijn wel Windows-clients. Het ding heeft ook nog es een load van nix (iets van 0.05 op een VIA C3 533) en is gratis.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:35:
Ergens in een player de eigenschappen van het bestand opvragen.

Ik denk dat je eens moet kijken naar Windows Media ipv DivX, dat is er namelijk voor gemaakt. Op de site van MS kun je een encoder downloaden. En in Windows 2000 Server kun je een Windows Media Server installeren die het dan kan streamen.

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 19-08 15:01
Je kan de film wel stream als je um omzet naar .WMV :)

(wel een stuk slechtere kwaliteit)

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Heeft niks met W&G te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.