Comp Boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Beste mede tweakers, ik heb enkele dagen een comp gekocht, met de volgende specs:

- Amd k6-2 550 mhz ... Jaja De snelste k6-2 ooit _/-\o_
- 64 mb ram
- Onboard videokaart
- Onboard Sound-
- Good Old Quantum Bigfoot

Ik wilde dus deze quantum met win xp 'verloven' maar tot mijn spijt kreeg ik steeds het volgende bericht: 'please remove the disk or medium'. Ik dacht wtf :?. Maar ok. Ik stopte de hd dus in mijn goede comp en heb daar dus win xp geinstalleerd. Maar tot mijn grote fout had ik daar mijn maxtor in laten zitten waardoor de broodnodige 'run dll's' waarschijnlijk niet op de quantum zaten. Toch wilde ik het proberen. Om even slim proberen te doen dacht ik eraan om eerst even de bios te clearen. Tot mijn grote verbazing zag ik 2 jumpersets bij de 'batterij' staan. Ik heb ze dus allebei gecleared. EN TOEN GING HET MIS :'(. De volgende keer dat ik mijn k6 boote gebeurde er nix :(. Toen ging ik Met stroom op het mobo :7 met de jumpers spelen. Tot mijn grote verbazing starte mijn computer op toen ik de cmos jumper van het moederboard haalde :0. Ik kreeg alleen geen beeld . Maar dat kan komen doordat onboard Gpu niet meer doet, maar dat is voor latere zorg. Mijn vraag is dus: Hoe kan het zijn dat als ik de cmos jumper op 2/3 zet en power connect, en vervolgens de jumper van mobo afhaal dat mijn comp wel opstart en anders niet :S :S :S :S

Alvast bedank !!!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En jij denkt dat we jou dit kunnen uitleggen .. ? 8)7

Ga eens na wat voor een mobo je hebt en download daar dan de manual van :)

Verwijderd

hoe dan ook , dat bordje ken nu dus de kliko in :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:15 ]

• UTM
Tsjah, ik weet het. Tis vaaaaaaaaaaaaaag. Maar ik kan niet geloven dat die kapot is. Want volgens mij moet die het wel doen met een pci gpu. Maar ja, tsjah. Als ik de naam van dit mobo wist dan had ik die wel gedownload... maar als je die niet weet :( Dan houdt het op he

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Staat er tussen een van de PCI- of ISA-sloten geen typenummer? Als je die inklopt bij Google kan je wellicht manual, BIOS en eventuele benodigde drivers vinden. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Dat je mobo waarschijnlijk rijp zal zijn voor de stortbak zal vooral komen omdat je met jumpers hebt zitten spelen terwijl de stroom op het mobo staat......lijkt mij buitengewoon onverstandig.

Helemaal als je niet eens weet wat welke jumper doet.
Echter op het mobo moet echt wel een typenummer of merk staan.
Even kijken op google en je hebt toch echt wel de handleiding te pakken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ Ga hier maar verder :)

• UTM
eens ff kijken dan. Volgens mij, kep net ff gekeken, is het een camaro r+ :?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:57

DaRoot

Some say...

beetje offtopic: Windows XP met 64 MB geheugen? Dat wil je echt niet...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• UTM
Daroot, nee kweet het. Was gewoon om te proberen. KWeet nu trouwens wel wat voor een mobo :D pwa-pwa-camaro-1.5c

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

DaRoot schreef op 25 mei 2003 @ 20:40:
beetje offtopic: Windows XP met 64 MB geheugen? Dat wil je echt niet...
Klopt, maar daar komen zijn problemen niet door. :z

Wanbeleid is ook beleid.

• UTM
Maar na wat zoeken kan ik echt nix vinden ... K geloof niet dat mobo kapot is, anders zou die niet meer booten als ik als ik jumper weghaal :*)

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kan je echt geen ander typenummer tussen de PCI- of ISA-sloten (dus waar de kaarten ingestoken worden) ontdekken? Een merk hoeft er niet perse bij te staan, maar het is wel handig. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.lanyoncomputer...jsp?post=4663&thread=3368
Dat is wat ik vind met Google. Met zoeken op "camaro motherboard" krijg je echt voldoend resultaten.

In de thread van deze link gaat het over compaq spullen, bedenk aub zelf ff wat, waar, hoe je de spullen hebt gekocht, dan kan je vast iets vinden. En verder is kloten met jumpers niet handig om te doen als je niet weet wat de functies van zulke jumpers zijn.

Weet je bijvoorbeeld uberhaupt hoe de jumpertjes stonden? En anders moet je een keertje met een PCI videokaart gaan testen.
Was gewoon om te proberen.
Volgende keer ervoor zorgen dat je info over de hardware hebt vóórdat je "gewoon wat gaat proberen". Buiten dat XP wil je niet eens met 64MB proberen dus.

{signature}

• UTM
ok. Kep ut. Compaq presario 7400. Maar ze zeggen nix over de 2e jumper die ik gecleared heb :(. Voor de verder rest. mensen te was gewoon om te proberen met 64 mb. Dus ik weet nu eik niet meer wat te doen :'(

• UTM
Oja, kep net nog diep in mijn gedachten zitten te graven ... en er kwam uit dat ik de Jumpers niet verzet hebt toen .... Er stroom opzat :) Mijn mobo kan dus geen .... Volt op zich gehad hebben

Verwijderd

w03f schreef op 25 May 2003 @ 21:30:
Oja, kep net nog diep in mijn gedachten zitten te graven ... en er kwam uit dat ik de Jumpers niet verzet hebt toen .... Er stroom opzat :) Mijn mobo kan dus geen .... Volt op zich gehad hebben
We hebben ook een edit knop, hoef je het topic niet te schoppen :) Mag volgens de faq ook eigenlijk niet.

Verder week niet wat er aan de hand is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 21:34 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je je vragen verder beter bij Compaq kwijt kan dan bij ons.

Succes in ieder geval.

(Het was trouwens handig geweest, als je uit jezelf bedacht had dat je een compaq-beestje had)

{signature}

• UTM
Whoei ... Mensen Hij doet het weer _/-\o_ Vraag me niet hoe het kan. Maar toen ik de comp aansluitte (met dubbel t ???) boote hij weer gewoon :) WHoei }:O

Toch allemaal bedankt voor de hulp :z
Pagina: 1