Toon posts:

[linux] GAIM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje over Gaim als MSN client...
Ben ik blind, of kan je op geenenkele manier JE EIGEN status zien? Ik bedoel dus, je kan je status wel op bvb away of busy zetten, maar hoe kan ik zien wat mijn status is in Gaim?
(En antwoordt nu niet: 'gewoon onthouden wat je laatst ingesteld hebt ;)' aub)

Verwijderd

Je kan op GOT je icq-nummer in je profiel opgeven en dan zie je ook je status-pictogrammetje als je een post hebt gemaakt :+ Ik weet echter niet of MSN ook zo werkt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:01
Ik zie away iig aan het icoontje in mn systray

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

check de plugins..
ik heb mezelf trouwens onder de groep "ik" gezet :P
dus ik zie mezelf gewoon staan en dus mijn status ook.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Verwijderd

Hmm. De systray-icon is bij mij geactiveerd, maar die is altijd gewoon geel - verder niets. Bij de prefs van de plugin kan ik verder ook niks instellen...

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Misschien sta je dan wel altijd online? Probeer je eens op away te zetten? En welke versie heb je eigenlijk?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
bij versie 0.63 kan je idd niet per protocol zien wat de status is. Alleen als je alles in 1 keer op afwezig zet komt er een dingetje in de tray.
Ik heb idd me 2 icq dingen en me msn toegevoegd :) Zie je iig wat anderen ook zien.
3/16 ben ikzelf ;(

[ Voor 17% gewijzigd door bredend op 25-05-2003 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
kheb de versie 0.63. De laatste nieuwe versie zou 0.80 zijn? Iemand daar ervaring mee ivm dit probleem van de eigen status?

Nu gebruik ik voorlopig amsn, een pure msn client, gebasseerd op msn messenger 4.0. Is wel knap! EN ik kan mijn eigen status bekijken!

Verwijderd

volgens http://gaim.sourceforge.net/ is 0.63 de nieuwste... of bedoel je CVS? (CVS versies worden meestal met datum aangegeven ipv versie nr.)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Er was een patch gemaakt door derjohan waardoor je je eigen status per protocol onderin je buddylist zag (en in kon stellen). Helaas applied die patch niet goed meer met de nieuwe buddylist...
Als je d'r toch naar wilt kijken kun je de patch opzoeken via de project page van gaim.

Verwijderd

ik heb ook altijd zitten prutsen met GAIM tot dat ik deze vond:
Al's Messneger
ziet er uit als de msn van windoos en werkt bijna het zelfde. suc7

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 22:09

YaPP

vdboor

Misschien toch een beetje late reply, maar misschien hebben jullie er wat aan.. Als je alleen MSN gebruikt in de KDE, kan je ook kijken naar kmess, op http://kmess.sourceforge.net/

Zelf had ik nog wat problemen met de file transfer in gaim (gaim repainte niet meer), en het ontbreken van heldere popups. Tevens waarschuwd kmess als iemand een audioconversatie probeert te starten. (dat overkomt mij wel eens, en het is heel hinderlijk als iemand "accepteer nou" zegt, terwijl je niets ziet :P) Bij kmess kan je ook icons instellen voor iedereen.

[ Voor 48% gewijzigd door YaPP op 05-06-2003 01:30 ]

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 12:47:
ik heb ook altijd zitten prutsen met GAIM tot dat ik deze vond:
Al's Messneger
ziet er uit als de msn van windoos en werkt bijna het zelfde. suc7
Maar dan heb je dus het mega-nadeel dat je je contacts niet meer kunt renamen. Een van de prettigste features van Gaim e.d.

I|<_B3|\|_l3373_P137 -> Piet :)
Pagina: 1