Lite-on 32125w herkent Nashua niet

Pagina: 1
Acties:

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30
Heb al een tijd deze brander zonder problemen. Brand verschillende soorten cd´s en cd-rw´s. Nu heb ik Nashua 80 min. cd-rw´s gekocht (high speed 4-16x), maar deze pakt ie niet. Hij zegt dit opslagmedium niet te ondersteunen.

Daarnaats kan ik maar een maximale snelheid geven van 2x. De brander is echter een 32x12x40x. De site www.liteonit.com is echter niet te bereiken. Bestaat deze nog wel? Ik zit te denken aan een driver/firmware update.

Iemand hetzelfde gehad, of tips?

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
EUhm www.liteon.com doet het wel maar je brander staat er niet meer bij. Althans ik kon m niet vinden bij het driver/update gedeelte.

Kweet niet of het aan de drivers/firmware ligt, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om die te updaten

• mailman|IA
ik weet dat www.liteon.com het doet, maar dat schijnt niet de site te zijn die ik moet hebben. www.liteonit.com staat als stikkertje op mijn cd-brander als dé site. Maar bedankt iig

• mailman|IA
De site was weer online. Er was alleen een firmware beschikbaar en geen drivers. Firmware ge-update, maar zonder succes. Iemand?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Om eerlijk te zijn vind ik Nashua cd'r's/cdrw's behoorlijk bagger..
Heb zelf een aantal van die dingen gehad en alle branders die ik ertegenaan gooide op mn werk walgden v.d. nashua's (aopen 52x brander, lite-on 40x, samsung 48x), daarna Arita's en die werkten perfect op alle snelheden.

[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 27-05-2003 17:24 ]

Systeem Specs

• mailman|IA
ja, het is ook niet mijn favoriete merk, maar de brander zou ze toch iig moeten branden? Desnoods op lagere snelheid...

Verwijderd

mailman schreef op 27 mei 2003 @ 17:59:
De site was weer online. Er was alleen een firmware beschikbaar en geen drivers. Firmware ge-update, maar zonder succes. Iemand?
Er zijn wel drivers op de site beschikbaar, maar die zullen je probleem niet verhelpen. Zijn DOS-drivers ofzo.

Wat je kunt proberen, is je drive flashen met een frimware van een 48x Liteon. Dit is overklokken van je brander en dit is mogelijk, sommige verschillende modellen branders schijnen fysiek aan elkaar gelijk te zijn. Hier zijn al een aantal topics (ook op dit forum) over geweest. Doe dit echter niet zomaar ff, als je met de verkeerde firmware flasht, kun je je brander weggooien! Bovendien moet je trucs toepassen om zo te kunnen flashen.

Het flashen met een nieuwere firmware van een ander model, zou tot gevolg kunnen hebben dat je CD's nu wel worden herkend. Bijkomend voordeel is dattie ook sneller brandt. Nadeel is, dat je je brander kunt slopen (garantie ben je ook meteen kwijt).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 18:59 ]

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb vorige week een 2-tal cd/rw van Nasua gekocht (4-16x) en beide cd zijn niet te beschrijven met zowel mijn dvdbrander (sony dru500a) als met mijn Plextor cd brander (24/10/40A(U), illegal medium bij wissen (nero/cdlone/winoncd). Ook de brader in mijn laptop accepteert (teac 8x) deze cd' s niet.

Dit is toch erg vreemd. Ben naar de winkel teruggegaan (MyCom Zwolle), daar bleken de cd's het wel te doen. Heel vreemd. Omdat ik mijn naam al op de cd's had geschreven wilde ze de cd's niet meer terug nemen. Erg flauw en niet klantgericht.
Heb nog nooit problemen gehad met cd's die het niet doen. Dat zelfs mijn plextor de cd's niet vreet moet het wel erg slechte zijn lijkt me. Dit terwijl de firmware van beide drives up to date zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

• mailman|IA
Ja, mijn cd´s waren dus ook van MyCom, maar dan in Utrecht. Zij namen ze ook niet terug, maar ik heb er ook niet om lopen zeuren. Ik denk dat er dan toch iets mis is met de productie van die dingen, want ik heb ze ook al op verschillende branders geprobeerd, zonder resultaat....
Pagina: 1