AGP installingen vinden op onbekend MSI mobo

Pagina: 1
Acties:

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 11:09

aapelite

Do the kirby!

Topicstarter
Ok hier is mijn probleem:
Mijn broertje kocht laatst een pc van iemand allemaal leuk en aardig er zat alleen nog geen goede 3d kaart in dus ik hem een plezier doen met een MSI ti4200 8x agp kaartje. Vervolgens erin gedaan en werkt allemaal goed. Nu wilde ik kijken op hoeveel AGP hij draaide aangezien het mobo denk ik maar 4x heeft dus ik install de reg extentie zodat je het kan zien in de driver instellingen.
Hier staat nu dat er geen AGP detected is en kan het dus ook niet daar ingesteld worden.
Ik ging dus in de BIOS op zoek hiernaar maar heb helemaal niets gevonden.

Met live update van MSI krijg ik mobo type MS-6580.
Het betreft verder een mobo met onboard LAN, sound en video.
Ik heb video spul al op eerst AGP en dan pas onboard VGA gezet dus daar zit geen probleem.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik die AGP speed nu instellen?

eventueel verdere specs:
Samsung harddisc
onboard sound
onboard LAN
video: MSI gf4 ti4200 8x AGP

edit:
damn typo in title :(

Verwijderd

in de bios, neem ik aan ;)

moet je denk ik eerst onboard video disablen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 19:41 ]

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Topicstarter
Heb ik al gedaan.
Ik heb heel de BIOS doorzocht maar helemaal niets hierovergevonden.
De onboard video is niet te disablelen maar je kan wel voorkeur naar AGP zetten.

Verwijderd

Je hebt je AGP drivers niet goed geinstalleerd, download handmatig je mobodrivers van de MSI site, en installeer die dan. Dan heb je als het ged is wel je AGP poort, lukt dat niet zoek dan op de msi site op welk merk je chipset is en download de bijbehorende drivers van de site van de chipsetfabrikant.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Topicstarter
Het wetke inderdaad met nieuwe drivers, de drivers die ik via de auto update kreeg werkten totaal niet maar na wat rondzoeken op de intel site enzo kwam ik bij de goede file en na de install van die werkte het wel :)