Toon posts:

Overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik begin even van vooraf aan, ik ben een noob in overclocken.
Maar ik heb nu een Pentium IV met 2,66 ghz maar kan ik daar ook GEMAKKELIJK een 2,8 van maken? En blijft mijn processor een beetje heel zo?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd in "Frequently Asked Questions DOC (laatste "

Als je wil overklokken, moet je dit maar eens goed doorlezen ... er komt nog aardig wat bij overklokken kijken.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
met de [FAQ]FAQ[/FAQ] kom je ook een heel eind...

en dan zijn er nog de sticky's bovenaan de fora

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Veel lezen, - ervaringen van users etc.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
hoe veder je je proc overclockt hoe harder hij gaat slijten.....

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
IKKE86 schreef op 25 mei 2003 @ 18:51:
hoe veder je je proc overclockt hoe harder hij gaat slijten.....
Als je van 2.66 naar 2.8 gaat valt dat wel mee, en als je met goede koeling werkt 'slijt' de proc niet sneller als normaal :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Die paar maanden die je CPU misschien minder lang zal leven maken echt niets uit.. Tegen die tijd zal je CPU dezelfde status hebben als een 486 die nú heeft.

Maar verder is dit inderdaad FAQ-werk, daar staat exact beschreven hoe je moet overklokken, wat de risico's zijn etc.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Hij blijft heel mist je het goed doet en evt. de juiste voorzorgs maatregelen neemt. Moet hier niet eik gelijk een slotje op?

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Tip: Laat je cpu als n00b altijd in een winkel installeren en laat dat op een bonnetje zien, en net voordat de garantie periode voorbij is laat je de koeler stukgaan. Moet jij eens zien wat er na 25sec gebeurt met een amd athlon xp....
die kennen dan een trucje, ze roken dan als de pest, dan maar zeggen dat de koeler is uitgevallen en dat die niet goed genoeg is geinstaleerd ofzow iets.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 20:12:
Tip: Laat je cpu als n00b altijd in een winkel installeren en laat dat op een bonnetje zien, en net voordat de garantie periode voorbij is laat je de koeler stukgaan. Moet jij eens zien wat er na 25sec gebeurt met een amd athlon xp....
die kennen dan een trucje, ze roken dan als de pest, dan maar zeggen dat de koeler is uitgevallen en dat die niet goed genoeg is geinstaleerd ofzow iets.
Nou, dat vind ik gewoon winkels naaien en dus een klotestreek. Leuk hoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:12:
Jezus :r En dan maar de winkel voor jou een nieuwe cpu laten betalen omdat jij zo nodig een nieuwe wilt?? :r

/me kotst op zulke mensen

Hier worden de mensen die echt eens een kapot onderdeel hebben dus wel de dupe van.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 20:16 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
Tip: Gebruik gewone zinnen dan kunnen we ook makkelijk begrijpen wat je bedoelt ...
Tip2: Dit is oplichting

-

Verwijderd

Wazig ben jij zeg :?

Verwijderd

Een P4 vanaf 2666 op 2800 laten lopen is echt makkelijk, ik heb m'n P4 2533 nu op 2980 MHz lopen en draait prima stabiel, sneller heb ik nog niet getest, maar ik verwacht dat 3050 geen probleem moet zijn.
Jammer alleen dat ik geen DDR400 heb, aangezien m'n P4C800 terugvalt op DDR266(1:1 divider) bij de bussnelheid die ik nu gebruik

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Zielig ventje. Die winkel is zo vriendelijk om de CPU te installeren en dan ga jij ze oplichten op zo'n laffe en achterbakse manier. Veel winkels hebben het tegenwoordig al moeilijk genoeg, de consument is uiteindelijk het slachtoffer van zulke rotstreken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ is hier erg duidelijk in :)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.