Zeer vreemd CD-Rom gedrag....

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
Sinds enkele maanden heeft mijn CD-RW de neiging om op willekeurige momenten open en dicht, en weer open en dicht te gaan. Dit wordt enkele malen herhaald, met tussenpauzes varieerend van een minuut tot enkele uren. Het lijkt erg alsof iemand Netbus of Back Orifice heeft geinstalleerd en een grap uithaalt, ware het niet dat het probleem zich ook voor doet als de computer niet online is.

Any ideas?

Uiteraard gescanned op virii

WinXP Pro
Samsung SW408B 8x8x12

Rob

[ Voor 6% gewijzigd door Cam op 25-05-2003 18:45 ]

Verwijderd

Installeer eens een firewall en update je virusscanner mocht hij verouderd zijn.

Verwijderd

ik heb ook wel eens rare zaken meegemaakt met mijn DVD speler (interne Asus). maar die bleek gewoon kapot te zijn. heb nu al meer dan een half jaar geen problemen meer. het feit dat de speler ook raar doet als je offline bent, wijst mijns inziens op een defect

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

Exigence

dnkroz

Zit je in een netwerk?
Misschien is er iemand in je netwerk die grappig probeert te zijn.

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:25
"Installeer eens een firewall en update je virusscanner mocht hij verouderd zijn"
Zoals ik al zei, het is geen virus/trojan etc etc

"Zit je in een netwerk?"
nee, gewoon een thuis pc

Ik vrees dat 'ie idd gewoon kapot is.... had nog de stille hoop dat er iemand zou zijn die mij kon vertellen dat het een te verhelpen software/config fout was.....

Enniewee, bedankt voor de reacties....

p.s. te koop: bezeten CDRW ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cam op 26-05-2003 01:03 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
was er niet een of ander scriptje via Iexplorer wat je cd-rom open kon gooien ?

anders misschien een los contactje in je drive

[ Voor 25% gewijzigd door KaMiKaZe op 26-05-2003 01:04 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik heb het een keer gehad met windows me...toen iets veranderd bij de eigenschappen van de cdrom speler (verbinding verbreken of zo) en toen was het ook afgelopen...

www.retroforum.nl

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde gedrag gezien bij een vriend van me. In het begin is het nogal wel grappig, maar al snel begint het te dagen dat het apparaat waarschijnlijk overleden is.

Wat je nog kunt proberen is om te kijken of je de firmware opnieuw kunt flashen. Ga even naar de site van de maker van je CDROM speler en check voor firmware updates. Bij wat oudere CDROM spelers is het meestal echter niet eens mogelijk.

is dit misschien jouw CDRW?
http://212.52.0.105/nl/od010303.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 22:44 ]

Pagina: 1