Toon posts:

Nieuwe kast gekocht, onderdelen overgezet... en toen niks.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moguh.

heb daarnet een nieuwe compu kast gekocht (yay), anyway, ik zette dus al mijn onderdelen over enzo, bla. toen alles was aangesloten zette ik de pC aan.

overheerlijk klonk de CPU cooler weer door mijn kamer met zijn enorm aantal deciBells. Maar er kwam niks op mijn beeld, mijn monitor bleef op zijn oranje stand-by lampje branden en ik kreeg dus niks geen beeld. alles is goed aangesloten e.d. na vele dingen geprobeerd te hebben zoals 2 verschillende videokaarten proberen, 1 AGP, 1 PCI (tja misschien was m'n AGP dood ofzo, weet ik veel), resette ik mijn BIOS via de CMOS jumper. Yay! Hij starte op.

MAAR, een grote maar, ik keek naar mijn CPU, die was opeens 1500+ geworden (geen zorgen, das de BIOS default CPU instelling), maar er was nog iets vreemd. in mijn scherm stond heel vrolijk:
CMOS Checksum error - Defaults loaded. Press F1 to continue, press DEL to enter SETUP.

Ik denk fuck it en ik ga dus mooi mijn BIOS in om even mijn CPU weer terug op zijn normale 2200+ instelling te zetten, ik ging de bios uit en alles opgeslagen. ..... Noppes, nada. Beeld weer dood. Ik dus weer mijn BIOS resetten en ja hoor daar ging ie weer, lekker opstarten, op 1500+, maar goed, hij starte op. Maar nog steeds met het gezeik dat er een CMOS error was.

Later starte ik mijn PC opnieuw op om de bios weer in te gaan, opeens krijg ik in mjijn beeld te zien: CPU Unusable .. bla bla bla. <- WTF? Ik ga dus mijn bios in, want dat was 't enige wat ik kon doen en ik verander niks, maar ga wel de bios uit met saven.

WEER NIKS. Weer alles zwart. Blijkt nou dus, dat ik mijn PC 1 keer kan opstarten met een CMOS error, maar 't moment dat ik ook maar iets verander aan mijn bios, of als ik mijn pc ook maar een 2e keer opstart, dan hangt dat ding.

btw, ik zit nu dus op mijn 'eerste' opstart en op een 1500+ snelheid.

----

Voordat mensen ernaar vragen, mijn specs staan in mijn signature, mijn geheugen is het NIET, die werkt prima, gewoon gezellig 768MB DDR-333.

Weet iemand een oplossing? Of moet ik OF mijn moederbord, OF mijn CPU terugbrengen naar de winkel???

Een vriendelijke groet! :)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Lijkt mij dat de batterij die de BIOS-informatie vasthoudt als de pc uitstaat leeg is. Of misschien is hij kapot. Je kan proberen een nieuw batterijtje te scoren bij je lokale elektroboer (origineel ff meenemen). Kost je niet zo heel veel denk ik.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb ik ook gehad..

Bleek dat ik toch met mijn domme kop de cpu verkeerd had ingesteld in de bios! 8)7

Kortom loop alles nog even goed na :)

Tweakers Discord

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16

Goku33

Ownage!

Deze topic al gezien? Processor problemen bij nieuwe behuizing
Zorg dus dat je mobo geen contact maakt met de backplate van je kast, en kijk ook of de voetjes van je mobo geen kortsluiting maken. (zoals blijkt uit dat topic, is dat op te lossen mbv plakband)

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Weet iemand een oplossing? Of moet ik OF mijn moederbord, OF mijn CPU terugbrengen naar de winkel???
Kunnen wij niet met alleen deze info weten. Installeer je koeler eens opnieuw en check je cpu op afgebrokkelde hoekjes. Heb je geweld nodig gehad bij het installeren van de koeler? Wat voor voeding heb je?

Wat komt er na CPU Unusable .. bla bla bla :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

dat van 1500+ moet je niets van aan trekken heb ik ook als ik een nieuwe proc. erin stop op mijn abit bord ik krijg als ik ee n2400+ erin zet eerst een meldin dat er een 1500+ inzit ff weer goed zetten en dan niets meer aan de hand heb ik ook met mijn 1900+ gehad deze was de eerste keer een 1200+

wel wel een raar probleem heb je zef heb je niet iets kapot gestoren of staat er stroom op de kast (zou zo kunnen) probeer eens wat ram eruit te halen en dan opstarten en wat hardware eruit kan alles zijn...

en koop ff nieuwe batt voor op je mobo die ene euro meer of minder maakt ook niet uit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij dat de batterij die de BIOS-informatie vasthoudt als de pc uitstaat leeg is. Of misschien is hij kapot. Je kan proberen een nieuw batterijtje te scoren bij je lokale elektroboer (origineel ff meenemen). Kost je niet zo heel veel denk ik.
Die doet 't nog, die heb er ik enkele weken in gedaan, zo'n batterijtje gaat wel wat langer mee. ik heb trouwens de bios ook gereset door de batterij eruit te halen voor 5 minuten. werkte ook niet. ;(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 18:24 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:22:
dat van 1500+ moet je niets van aan trekken heb ik ook als ik een nieuwe proc. erin stop op mijn abit bord ik krijg als ik ee n2400+ erin zet eerst een meldin dat er een 1500+ inzit ff weer goed zetten en dan niets meer aan de hand heb ik ook met mijn 1900+ gehad deze was de eerste keer een 1200+

wel wel een raar probleem heb je zef heb je niet iets kapot gestoren of staat er stroom op de kast (zou zo kunnen) probeer eens wat ram eruit te halen en dan opstarten en wat hardware eruit kan alles zijn...
Dat is je gewoon je FSB van 100 > 133 ;)

Verwijderd

zmn schreef op 25 May 2003 @ 18:25:
[...]

Dat is je gewoon je FSB van 100 > 133 ;)
weet ik dus steld niets voor gewoon standaard dat je mobo terug gaat naar default en niet atomatische intelling cpu wel raar van abit trouwens maar das oftopic

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al gezegd dat ik weet dat dat gebeurd enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog ff, zou 't zijn dat me CPU beetje verragt is? Want ik krijg dus alleen maar problemen met mijn CPU die niet van zijn 1500+ afwilt. :?

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:34:
Maar nog ff, zou 't zijn dat me CPU beetje verragt is? Want ik krijg dus alleen maar problemen met mijn CPU die niet van zijn 1500+ afwilt. :?
a. Lees mijn post...
b. Voor toevoegingen kun je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ghost_nl: je schrijft ONLEESBAAR!!! Doe er wat aan, je heb niet voor niets komma's en punten op je toetsenbord zitten: GEBRUIK ZE!!!!

Wiegje:
alles is goed aangesloten e.d.
Niet dus, als het in je vorige kast wel werkte, moet het hier ook werken, of je heb gewoon iets gesloopt. Haal gewoon even alles uit je kast, en begin bij het begin; CPU en mem op je mobo, coolertje erop etc.

Verwijderd

cyberbetica schreef op 25 mei 2003 @ 19:07:
Niet dus, als het in je vorige kast wel werkte, moet het hier ook werken, of je heb gewoon iets gesloopt. Haal gewoon even alles uit je kast, en begin bij het begin; CPU en mem op je mobo, coolertje erop etc.
Inderdaad als alles er goed in zit zou ie het gewoon moeten doen. Al je moederbaord enzo zoals eerder genoemd geen kortsluiting maken gewoon alles eruit halen en opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb mijn PC weer uit elkaar gehaald, en ik heb dat trukje met het plakband gedaan. 't schijnt nu weer allemaal te werken :)

Hartstikke bedankt voor de reacties nog!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16

Goku33

Ownage!

Wh00t! Plakband rulez :P
Ennuh: graag gedaan :)
Pagina: 1