Toon posts:

Computer boot bij data verkeer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een P4 2400 Mhz pc met een asua(p4b533-e) mobo en 512 mb ramm.
Internet krijg is via de adsl usb modem binnen.
Wel nu, als ik via de 10/100 netwerk kaart van digital ga internetten met mijn laptop, of dat via de Linksys doe op de nic aangesloten boot mijn computer vrij snel.
Vooral als ik snachts in bed nog even internet radio wil luister.
Ineens hoor ik geen radio meer en hoor de vriendelijke vrouwelijke stem van mijn mobo zeggen "system ok, booting nou for blablabla" weer geboot :(

Ik heb error ding in XP uitgezet zodat hij niet bij elke fout gaat booten, Nic vervangen door een 3 com, nieuwe cable`s gebruiket en een andere voeding genomen.

evens als hij het even doet en ik kazaa aan zet en goed begint te uploadenm en d.loaden boot mijn pc weer.

Normaal staat mijn pc zonder problemen 100 dagen achter elkaar aan, als ik maar niet ga netwerken.
Verder boot hij nooit spontaan, en zijn de temp`s lekker cool(ongv.)30 graden.)

Wie heet ervaring :*)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Korakal

Up up up!

BIOS: Wake On Lan functie :Y)
Die moet je even uitzetten :)

Verwijderd

Korakal schreef op 25 May 2003 @ 18:11:
BIOS: Wake On Lan functie :Y)
Die moet je even uitzetten :)
Dat kan één van de schuldige zijn, maar die hoeft niet de enige schuldige te zijn :P

Immers hoort een NIC alleen bij 't ontvangen van een Magic Packet of Wakeup frame de WOL te activeren. Maar sommige NIC hebben ook de optie om WOL te activeren bij een ARP-request of ping.

Dus moet je in de geavanceerde eigenschappen van de NIC iig ook even checken of opties als Wakeup on ARP/PING ed uitstaan.

Verder zijn er nog andere BIOS-opties die 'zomaar' je computer wakker kunnen maken :P

Kijk onder 'Power Management Setup' (misschien nog onder 'Wake up Events') naar opties als 'Power on by PCI card' en/of 'Wake-up on PCI PME#' en/of 'PCI Master' (Laatste staat vaak onder 'Wake up Events').

bovenstaande geldt voor 't Award BIOS, maar andere BIOSsen gebruiken vaak dezelfde soort gevleugelde termen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij gaat dus booten als hij dus aanstaat, zodra ik ga internetten op mijn laptop(draadloos of niet draadloos) boot hij binnen 10 en 30 minuten, als ik alleen conectie maak
MSN alleen aan ofzo, heb ik er bijna geen last van, echter begin ik te msn-en gaat hij vaak ineens booten...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ALS het wake-up-on-LAN is dan moet je dat kabeltje wat tussen je netwerkkaart en je moederbord zit lostrekken. Zit daar geen kabeltje dan is er iets vreemds aan de hand.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nieuwe moederborden hebben neit altijd meer dat kabeltje nodig om wake on lan te ondersteunen, zet die optie gewoon uit in je bios en als het goed is moet het dan gewoon werken.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een ander probleem.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:28:
[...]
Kijk onder 'Power Management Setup' (misschien nog onder 'Wake up Events') naar opties als 'Power on by PCI card' en/of 'Wake-up on PCI PME#' en/of 'PCI Master' (Laatste staat vaak onder 'Wake up Events').
die heeft hier het probleem opgelost dat het com21 de pc aan zette.
Heette alleen iets anders:

PME Event Wake Up.
Die moet je dus uitzetten, en ook andere wake up dingen bij power management.
Wake On Lan dus ook.

Trouwens, je kan ook gewoon de stroom naar je voeding onderbreken met bijvoorbeeld een schakelaar. Is iets minder net :X maar werkt in ieder geval 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik wil dat mijn pc gewoon aan blijft staan, altijd aan blijft staan.

Dus geen wake up lan gepraat want dat ding staat niet uit,...zucht.

Het probleem is dat als ik via de netwerk kaart data begin te terkken ineens mijn pc afslaat en begint te booten!

Heb inmiddels nic, usb adsl, en voeding vervangen.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor de duidelijkheid had je misschien "PC re-boot bij data verkeer." moeten zeggen.

Maar als ik het goed begrijp dan deel je inet met je P4 naar je laptop? Zo ja, krijgt de P4 niet 'gewoon' een BSOD? Zo ja, wat voor één (staat in eventviewer XP). Het kan heel goed iets met het USB-modem zijn (driver van modem of usb-poort), maar dat kan je dus makkelijk zien.
Ik heb error ding in XP uitgezet zodat hij niet bij elke fout gaat booten
Wat bedoel je precies?
Automatically restart on System Failure, bij System Properties => Startup and Recovery?

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 28 May 2003 @ 17:30:
Voor de duidelijkheid had je misschien "PC re-boot bij data verkeer." moeten zeggen.

Maar als ik het goed begrijp dan deel je inet met je P4 naar je laptop? Zo ja, krijgt de P4 niet 'gewoon' een BSOD? Zo ja, wat voor één (staat in eventviewer XP). Het kan heel goed iets met het USB-modem zijn (driver van modem of usb-poort), maar dat kan je dus makkelijk zien.

[...]

Wat bedoel je precies?
Automatically restart on System Failure, bij System Properties => Startup and Recovery?
Bedank voor je reactie :)
Je situatie schets klopt, zodra ik lekker ga surfen op mijn laptop vliegt de hooft pc er uit, dit kan meteen zijn maar meestal tussen 10 en 30 minuten.
Wat bedoel je precies?
Ja dat ja :)

Wat is een BSOD
:? (schaam)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Blue Screen Of Death? (Das zeg maar een error die mensen af en toe krijgen die werken met een niet zo stabiele Windows of verkeerd ingestelde/defecte hardware).

Heb je al eens in je Event viewer gekeken?

[ Voor 90% gewijzigd door eNaSnI op 28-05-2003 17:48 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

BSOD is Blue Screen Of Death, het mooie blauwe scherm dat windows je af en toe voorschotelt. Als je de Automatically restart on System Failure UIT hebt staan zou je in plaats van een reboot dus zo'n blauw scherm moeten zien. Weet je zeker dat hij uit staat, en zie je toch geen blauw scherm maar krijg je een reboot, dan is er iets anders aan de hand.
Als ik het goed begrijp werkte het eerst wel goed en nu niet meer, heb je misschien de laatste tijd iets geinstalleerd/veranderd aan je pc?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
eNaSnI schreef op 28 mei 2003 @ 17:45:
Blue Screen Of Death? (Das zeg maar een error die mensen af en toe krijgen die werken met een niet zo stabiele Windows of verkeerd ingestelde/defecte hardware).

Heb je al eens in je Event viewer gekeken?
Als ik mijn nic verbinding niet gebruik (internet via usb) dan blijft mijn pc makkelijk 3 maanden aan zonder probleem.

Instabiel nee

Blauw scherm?, nee.. je werkt op de pc en ineens reboot hij.

Erg vaage shit dus.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IRQ probleem?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Andere PCI bus? Heb je de timings in de bios wel eens terug gezet/geresest?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Klinkt als voeding, maar die is al vervangen, wordt de voeding overdreven warm?

Slecht contact/kortsluiting kan ook, heb je weleens een ander PCI-slot geprobeerd? (zou ook meteen een conflict met de USB kunnen vermijden).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 17:53:
[...]

Als ik mijn nic verbinding niet gebruik (internet via usb) dan blijft mijn pc makkelijk 3 maanden aan zonder probleem.

Instabiel nee

Blauw scherm?, nee.. je werkt op de pc en ineens reboot hij.

Erg vaage shit dus.
Klinkt mij in de oren in een NMI? oftewel Non-Maskeble Interrupt.. Alleen ben ik dat tot nu toe alleen bij een Compaq Proliant Server tegengekomen.. :?

Toen waren de symptomen ook steeds onvoorspelbaar rebooten van de server bij verkeer op de laatst bijgeplaatste NIC...

De oplossing was 't verplaatsen van de NIC naar een slot dat niet de INTA# lijn deelde met 't PCI waarin de andere NIC zat.

Misschien ook eens proberen? Want welk slot zit de kaart nu in?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Probeer eerst maar eens een andere netwerkkaart als ik jouw was.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels even een 3e pci slot aan het probeeren, maar volgens mij is het een combie van een adsl usb moden hebbeb en dan via een nic het te probeeren te delen met mijn laptop.

Edit: voltmeter geeft overgens overal keurige waarden op, voeding vervangen door er in van Cisco, zo`n open voeding van 730Watt, helaas nog steeds last.
1 ding is zeker het is niet de voeding,.... straks ff mijn oude mobo probeeren.

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 28 mei 2003 @ 20:32:
Probeer eerst maar eens een andere netwerkkaart als ik jouw was.
Al digital en 3com geprobeerrt

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Ja het zou iets te maken kunnen hebben met de IRQ van de netwerkkaart. In 't BIOS staat een lijstje met IRQ's of apparaten (ofzo) die mogen worden uitgeschakeld als je pc standby gaat staan. Misschien moet je daar eens aan rammelen...
Pagina: 1