Xaser II 6000 met geluidsdempende matten?

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Ik heb een Xaser II 6000 met een grote window,
Nu wil ik er geluidsdempende matten erin doen om die hoge irritante tonen van mijn hardeschijven tot een minimum te brengen.

Mijn vraag is, werkt het ook bij de Xaser II 6000? want hier zit een window op en ga op die window geen matten plakken, dan heb ik dus toch een hele zijplaat zonder mat.

Of weet iemand een ander oplossing om de hoge tonen van mijn hardeschijven te verminderen? (Geen silent drive voor 5,25" want ik heb geen ruimte meer)

Ik heb de search gedaan en vond wel een topicje, maar die mag ik weer niet omhoog halen omdat ie al meer dan 2 weken oud is. Vorige keer ook een keer gedaan gevolg van topic close, vandaar deze topic.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Search ff, maar als je je window wilt behouden kan je het beste je drives ophangen in een constructie die geen trillingen meer doorlaat aan je pc-chassis en kast.
Met die tip moeje wel wat kunnen, beetje prutsen en proberen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

kan je eigenlijk gewoon een hd in schuim leggen of wordt ie dan te warm? (had ergens gelezen dat iets te warm werd maar weet niet meer of het cd-rom's hd's of allebei waren)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

het kan idd wel warm worden.
Wat mijn idee is, een "doosje", bekleed met een niet al te dik schuim, hd op pootjes die op hun beurt weer rusten op het schuim, dus dat de hd als het ware zwevend in het doosje zit.
De pootjes (zie dat als een soort onderling verbonden stoelpoten) komen niet in contact met de behuizing, maar slechts met het schuim.
Dan aan de voorkant een fannetje voor wat wind.
Ik denk dat dat wel vrij stil en koel genoeg zal zijn.

Je kan eigenlijk ook wel het doosje weglaten denk ik nu, gewoon de hd laten rusten op pootjes -> schuim / rubber matje.

helder denken wil nog niet helemaal :X

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• The Conman
mijn 2 hd's zitten in die bracket waar een casefan zit, die ook gelijk dient als hd-cooler.
dus ik als ik het tussen schuim zet dan coolt ie niet en kan behoorlijk warm worden.

heeft het ook zin om iets op dat bracket te plakken?

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 17:08
mijn XaserII 6000 met matten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/temp/kast.jpg

en ja, ik heb geen window, en ja, het helpt wel :)

Verwijderd

plexi lijkt de tonen minder door te geven dan metaal :)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 13:21
als je een goedkope oplossing zoekt, kan je bij doe-land ofzo voor weinig geld van dat geluiddempende materiaal halen met die heuveltjes, zoals je dat ook in studio's ziet..
10 euro voor 2 matten van 100x50x3cm...

kan je makkelijk 4 kasten mee bedekken, tis alleen wel wat meer snijwerk af en toe, omdat op sommige plaatsen 3cm hoogte wat teveel is..

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 17:08
ja ik geef toe, dit was wel duur spul, maar tis ook weer mooie afwerking van de binnenkant van je kast (dit is btw een gedateerde foto, kabels zijn nu veel meer opgeruimd)

• NewbieNeo
als je de tijd neemt om 't goed op maat te snijden, kan je met dat goedkope spul ook zeer mooie resultaten krijgen hoor.. :)

je pc ziet er dan vanbinnen uit als zo´n professionele geluidstudio... :D

heb zelf ook gelijk een groot stuk op de muur geplakt achter de pc, zodat de hoogfrequente tonen van de PSU niet meteen gereflecteerd worden, maar meer geabsorbeerd worden. tis een klein verschil, maar alle beetjes die helpen om een stille pc te creeeren zijn meegenomen tog...

[ Voor 11% gewijzigd door NewbieNeo op 26-05-2003 19:47 ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook al gepost in andere topix.

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00071.JPG

Harddisk hoor je totaal niet meer, kwa warmte valt het tot hiertoe nog mee (geen 24/24u systeem en ook nog niet bepaald warme dagen gehad hier). Ik kan het iedereen aanraden die last hebben van hun HD. Binnekort ga ik ff in m'n ander systeem proberen om zoiets te maken als hier boven beschreven staat met pootjes.

Indien de nopjes niet in brand schieten kan het eigenlijk toch niet zo erg zijn dat de HD beetje warm wordt ?!

• The Conman
heel mooi blizard,
ik wil eigenlijk de fans behouden voor de goede airflow, 2 voor en 2 achter.
xaser II kast heeft standaard 5 fans

er moet toch wel een manier zijn dat de hardeschijf op zijn plaats blijft (in de bracket) en het geluid te dempen?

Verwijderd

Blizard wat zijn al je system temps?

• NewbieNeo
je kan HDD's denk ik wel gewoon in de bracket vastzetten, maar dan wel de hele bracket aan tie-wraps of iets dergelijks ophangen, om vibraties tegen te gaan, die anders aan de hele kast worden doorgegeven...

kheb zelf gewoon mijn HDD opgehangen met 4 tie-wraps aan de bracket en de onderzijde van de kast, zodat ie nu als 't ware diagonaal zweeft..
hij zit nu zo goed vast dat je de kast gewoon op zijn zij of op zijn kop kan zetten, zonder dat de HDD beweegt.
en de tie-wraps nemen de vibraties en ratelingen, die je krijgt bij lees/schrijf-acties, echt super op; verschil is duidelijk hoorbaar..

• The Conman
ik heb geprobeerd de hardeschijven los te maken van de bracket en gewoon in mijn handen gehouden voor de test, nog steeds maakt ie evenveel geluid als het in de bracket zit.

het is echt het gedraai van de schijven die hoge pieptonen maakt.

gisteren nog een maxtor 120GB liquid erbij gekocht, die maakte helemaal geen geluid, alleen bij het kopieren van grote bestanden geeft het een krrrr-geluid, niet zo hinderlijk...

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 13:47:
Blizard wat zijn al je system temps?
Temps (proc) blijven onder de 45 graden (wel Intel-cel). Case temp kan ik niet opzoeken ...

Verwijderd

Onder de 45... damn... Ik heb een P3 800Mhz, niet overgeclockt, maar wel superstabiel. Het geluid moet nodig een keer gedempt worden, maar mn cpu komt niet boven de 24 graden uit... Heb je enig idee wat je cpu temp was voor je begon te dempen?
Pagina: 1