SATA of RAID met Maxtor HD.. snap er niets meer van

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Hi,

ik heb sinds gisteren een MSI 865PE Neo2 mobo gekocht. Daarbij een 2.4 Ghz HT proc en een Diamond Maxtor 120Gb 8mb IDE HD.

De HD is ATA133. Op het moederbord zit S-ATA, RAID en ook een ATA 133 Connectie (IDE3).

Ik heb de HD op IDE3 geconnect. Nu heb je verschillende install opties, S-ATA, RAID e.d. Ik snap echt niet wat ik moet installeren.

Het is een Promise 20378 On-board controller.

In de Bios kan ik ook de optie instellen voor S-ATA of RAID. Welke moet ik nu kiezen. Is Ultra ATA133 nu RAID of S-ATA.

Je ziet wel... ik heb er geen verstand van ;-)

assumption is the mother of all fuck ups

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je er geen verstand van hebt, heb je wellicht wat aan http://gathering.tweakers...essage/16985204#cursussen

Als het goed is zit er een boekje bij je Mobo waar staat uitgelegd wat je kunt instellen. :)

Je hebt op dit moment blijkbaar 1 HD dus RAID is al geen optie omdat je daar meerdere HD's voor nodig hebt. S-ATA is ook niet van belang op dit moment omdat je een ATA-133 schijf hebt. Dan kun je zelf wel bedenken hoe je je HD moet aansluiten ;)

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
met de Maxtor, heb ik het dan over P-ATA of S-ATA ?

assumption is the mother of all fuck ups

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is een ATA133 schijf zeg je zelf :) Dan heeft het alvast niets meer met S-ATA (serial ATA) te maken. Aansluiten met een 80 polige IDE-kabel en het mobo en bios zo instellen dat je gebruik maakt van de ATA controller. Hoe dat in te stellen is, is te vinden in de documentatie die bij je mobo zit :)
Overigens, P(parallel?)-ATA bestaat niet (of ik moet er èrg naast zitten :X )

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
Ik denk dat hij een reguliere ATA schijf heeft, dus aansluiten op de normale IDE controller.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verdiep je je eens in het fenomeen "Serial ATA" en "RAID". In de FAQ kun je meer dan genoeg linkjes/informatie terugvinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.