3com isdn router configgen

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb hier dus een 3com isdn router officeconnect 511s liggen. Heb ik gekregen na kantoorbeeindiging. Nu wil ik dat ding dus even testen, maar snap er niets van.

Ik heb alleen de router en netwerkkabels en adapter. Geen software of zoiets. Op de 3com site staan alleen firmware updates. Had een programmatje gedownload maar die detecteerde hem niet (was volgens mij voor ander model). Handleiding zegt er ook niets over.

Welk programma moet ik gebruiken om die router te benaderen (telnet?).
Welk ip-adres heeft die router standaard (heb wel mac-adres, kan ik ip dan achterhalen?)
(zo nodig) Welke poort moet ik gebruiken

Kan dit allemaal uberhaubt wel via standaard lan-cables (utp of coax) of moet ik serieele kabel hebben.

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

schroevendraaier480

certified prutser

Serieel benaderen (9600-n-8-1) met een nullmodem kabel. Ik geloof dat default username en wachtwoord manager zijn. IP adres erop klappen en verder via telnet of als het een wat nieuwer modelletje is browser.

Andere optie is reset naar factory defaults. Effe op 3com site zoeken, is vast te vinden

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Als ie niet te oud is kan je waarschijnlijk gewoon met je browser alles instellen.
Wat ik eigelijk bijna zeker weet.
Zoek ff op wat default ip adres is, dat invullen in bv internet explore, en dan configgen.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

511 heeft geen webinterface. Default username/password is meestal security.

Living the American Dream

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Nu heb ik in de doos waar dat ding uit kwam ook nog deze kabel gevonden.

Het lijkt op een lpt kabel (male-female 25 pins), met aan het uiteinde een convertor male-lpt naar female com (9 gats). Is dit een null modem cable?

Ohja, ik kan dus geen lpt kiezen @ hyperterminal en kan zo dus ook niet configgen, moet ik dan als het een nullcable is nog zo'n converter van 25 naar 9 pins kopen?

Ik heb nog is ff gekeken, maar volgens mij is dat een ouderwetse com kabel met grote connectors. In principe moet die toch geschikt zijn, ware het niet dat ik qua stekker-geslacht niet uit kom of een convertor te kort.

ja sorry ik ben een noob @ routergebeid

[ Voor 46% gewijzigd door zandpaddo op 26-05-2003 15:51 ]