[w2k] drivers netwerkkaart willen niet instaleren

Pagina: 1
Acties:

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik zit met een fijn probleem, w2k wil geen nieuwe netwerkkaarten installeren. bij het installeren (met de goede drivers) krijg ik aan het eind van het proces deze foutmelding:
er is een fout opgetreden tijdens de installatie. de indeling van het .inf bestand is ongeldig.
dit doet ie dus met alle netwerkkaarten die ik na een her-installatie van w2k heb geprobeerd. (ja, tis al de 2e keer dat dit gebeurt :( ) de kaarten die ik heb proberen te installeren zijn:
3com 3c905c-tx-m-bw full managent nic
sweex 10/100 nic (realtec 8139 chipset)

nu heb ik weinig zin om weer een reinstall te doen van mn os, weet iemand zo waar het aan kan liggen, of hoe ik handmatig kan instaleren? ik heb zelf het idee dat servicepack 3 de oorzaak kan zijn, want daar ben ik sinds kort op overgegaan..

hier wat gegevens over mijn systeem...

mobo: Asus P4B533-E RAID
cpu: P4 2,4Ghz
ram: dane-elec 768Mb (256/512)
gfx: Leadtec A250 (GF4 Ti4200)
nic: 3com etherlink XL-pci (10mbit kaartje van chello. deze werkt omdat ie er al inzat bij de installatie)

alvast bedankt!

Mn 3D printer blogje..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FiXeL
ah, ik heb het gevonden, maar ik heb de opties besproken in dat topic niet in mijn w2k register. hij zit er wel in XP, heb het ff op de laptop gechecked. wat nu?

edit: ik ben nu haast wel zeker dat service pack 3 voor w2k hiervan de oorzaak is. voor mij een goede reden om weer al mn zooi te backuppen en maar weer opnieuw w2k erop zetten met servicepack2 :(

dus dit topic kan bij deze wel dicht, tenzij het misschien nuttige info is voor anderen.

[ Voor 49% gewijzigd door FiXeL op 25-05-2003 17:15 ]

Mn 3D printer blogje..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Welke opties heb je dan niet ?
en zat je wel in de juiste registry map ?

• FiXeL
ja, ik heb precies volgens jouw howto gewerkt, en bij het rechtsklikken mis ik dus een aantal opties die XP wel heeft. ik heb het nog gechecked op mijn laptop waar XP pro op staat en daar staan die opties er wel bij. (machtiging)

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeL op 25-05-2003 17:17 ]

Mn 3D printer blogje..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

FiXeL schreef op 25 mei 2003 @ 17:17:
ja, ik heb precies volgens jouw howto gewerkt, en bij het rechtsklikken mis ik dus een aantal opties die XP wel heeft. ik heb het nog gechecked op mijn laptop waar XP pro op staat en daar staan die opties er wel bij. (machtiging)
Die beveiliging op de registry zit enkel in WinXP.
Ik was dat even vergeten |:( 8)7.

Helaas, dat kan het probleem dus niet zijn.

• FiXeL
naja, in ieder geval bedankt. :) ik ga zo maar weer eens alles weer opnieuw instaleren... zucht...

Mn 3D printer blogje..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
FiXeL schreef op 25 May 2003 @ 17:07:
edit: ik ben nu haast wel zeker dat service pack 3 voor w2k hiervan de oorzaak is. voor mij een goede reden om weer al mn zooi te backuppen en maar weer opnieuw w2k erop zetten met servicepack2 :(
dat is wel erg vreemd, ik heb ook Win2k met SP3 draaien, en nics met de realtek 8139 chip worden altijd gepakt.

Verwijderd

Predator schreef op 25 May 2003 @ 17:21:
[...]

Die beveiliging op de registry zit enkel in WinXP.
Ik was dat even vergeten |:( 8)7.

Helaas, dat kan het probleem dus niet zijn.
Moet je voor dergelijke acties in W2K geen regedt32.exe gebruiken? (En dan onder 'Security' de rechten goed zetten?)
FiXeL schreef op 25 May 2003 @ 17:23:
naja, in ieder geval bedankt. :) ik ga zo maar weer eens alles weer opnieuw instaleren... zucht...
Blijf 't een vage zaak vinden, aangezien ik zowel voor als na SP3 installatie netwerkkaarten gewisseld/geinstalleerd heb. En geen enkel probleem ondervonden... (Kaarten waren een noname Realtek 8139c en een halfantieke Compaq Netelligent 10/100TX met Thunderlan chip :P )

Ik weet niet welke drivers je gebruikt voor de Realtek, maar misschien moet je eens de drivers van Realtek zelf proberen? Hier een linkje naar de driver downloads :)

En voor zover ik weet heeft W2K überhaupt al drivers aan boord voor de 8139 chip. Dus pakt hij 'm niet met de autodetectie?
Pagina: 1