[Delphi] PDF printen in Delphi ?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
zoals titel zegt, kan ik een pdf file rechtstreeks printen vanuit delphi ?

Ik bedoel, ik heb een delphi (7) applicatie gefabriceerd die een PDF file produceert (dat doe ik met PowerPDF). Nou zoek ik nog een manier om het geproduceerde PDFje uit te printen via m'n printer...

Ik heb gezocht op google, maar daar komen alleen oplossingen terug die je aan moet gaan schaffen :(

Verwijderd

ShellExecute(... , 'print', 'c:\bla.pdf', ... ...)

Ik weet niet of dit gaat werken. Wellicht moet je hiervoor e.o.a. Adobe Acrobat Reader ofzo voor geinstalleerd hebben.

Verwijderd

Volgens mij is er een ActiveX component voor Adobe Acrobat.

Daarmee kan je vast ook wel printen...

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 16:36:
ShellExecute(... , 'print', 'c:\bla.pdf', ... ...)

Ik weet niet of dit gaat werken. Wellicht moet je hiervoor e.o.a. Adobe Acrobat Reader ofzo voor geinstalleerd hebben.
ShellExecute werkt op zich, alleen krijg ik dan op m'n printje in plaats van letters leuke blokjes :(

edit:
Raar maar waar, de tweede print gaf wel het gewenste resultaat. Voorlopig is m'n vraag beantwoord, anders kom ik weer terug :)

[ Voor 19% gewijzigd door VonAalscht op 25-05-2003 17:00 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-01 23:28
ShellExecute werkt op zich, alleen krijg ik dan op m'n printje in plaats van letters leuke blokjes
Vraag me toch af waar dat vandaan komt, heb je de 2e keer hetzelfde bestand geprint?

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09-2025
Gebruik op mijn werk Report builder. Deze ondersteunt standaard geen PDF formaat. Maar door extra componenten te downloaden voor Report builder ( geloof TExtraOptions of TExtraDevices ) wordt het wel mogelijk PDF af te drukken.

Alleen of het is wat je zoek weet ik niet.

Succes.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

djluc schreef op 25 mei 2003 @ 18:03:
Vraag me toch af waar dat vandaan komt, heb je de 2e keer hetzelfde bestand geprint?
Meestal zijn zwartje blokjes op je PDF's gewoon een geheugen tekort van je printer.

Naar TS - met die ShellExecute() kan je alleen naar de standaard printer afdrukken. IIRC implementeerd Adobe the PrintTo niet of niet goed. Er zijn wel commandline switches (undocumented) voor.

Een andere optie zou kunnen zijn om GhostScript te gebruiken.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kan de oplossing natuurlijk ook in een andere hoek zoeken: in plaats van de PDF zelf af te drukken, kun je hetzelfde document natuurlijk nog een keer genereren maar dan naar de printer canvas.

日本!🎌

Pagina: 1