Toon posts:

[JS] html preloaden, zonder hidden DIV of document.write

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens (en meisjes ;)) ik zit met een klein probleem, ik heb een aantal pagina's met grote hoeveelheden text (dus geen images) en ik wil dat als iemand op 01.php zit dat 01.php alvast 02.php laad. Nu heb ik eens wat gezocht en lijken mensen iets als dit aan te raden: "<LAYER SRC="$URL" VISIBILITY="hide"></LAYER>". Maar (1) dit lijkt bij mij niet te werken en (2) het schopt mijn refferal log (dat in elke pagina zit om bij te houden hoevaak er van buitenaf gelinkt wordt in de war door geen geldige refferal te hebben.

Dus nu vraag ik mij af of het niet mogelijk is om in javascript of mischien flash action script om de output van 02.php in de cache te laden terwijl iemand op 01.php zit. Ik heb echter geen id waar te beginnen? Het moet dus lijken voor het refferal log of iemand gewoon al op 02.php geklikt heeft.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je maakt een hidden iframe en je maakt een link die 02.php laadt in het iframe, die link laat je bij de onload clicken:
code:
1
2
3
4
5
6
<body onload="document.links[0].click();">
<div style="display: none;">
 <a href="02.php" target="_linkframe"></a>
 <iframe name="_linkframe"></iframe>
</div>
[rest van body...]

Door het klikken van de link zal je toch een referer hebben :) Oh ja, is een layer trouwens niet al uit html geflikkerd :?

[ Voor 16% gewijzigd door Thijsmans op 25-05-2003 16:38 . Reden: link naar 02.php ipv blaat :+ ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.