Asus p4p800 & de zalman CNPS6500B-Cu (gaat passen ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Probeer er achter te komen of deze cooler:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0204/6500b-cu-ins-b.gif (6500-b-cu)

op dit mobo past: (asus p4p800)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800-d/p4p800-d_l.jpg

zoals je ziet is de heatsink van het mobo aardig hoog . Kheb nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden. Hopelijk heeft iemand deze combo hier en kan mij er meer over vertellen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aan het eerste plaatje te zien heeft de heatsink van het mobo helemaal niets te maken met wel of niet passen, de cooler zit immers horizontaal (vanuit een normale towercase bekeken). Als de cooler verticaal zou zitten zou de heatsink wel in de weg kunnen zitten :)

Of begrijp ik het nu verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Pollewob op 25-05-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik denk dat je gelijk heb. :) , ik zie het nu ook idd. Ben al 4 dagen bezig met reviews lezen en mobo's sjekken dus forgive me ,Kzie alles niet meer zo helder :P

Dit moet gaan passen dan !!!

edit:
staan die condensatoren er niet te dicht op ? hiervoor waarschuwt zalman op de site, omdat de cooler uisteekt aan die kant

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

em waarom zou het niet passen? je hebt toch ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik weet het niet hoor... Ik heb het idee dat die heatsink nog wel 'ns in je agp kaart zou kunnen gaan hangen 8)7 (zie maar, schuin geplaatste NB, vlak daaronder het agp slot en dan die koeler die wel wat uitsteekt).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz waarom maken ze anders die koelers, als deze toch neit passen op je mobo zou dat wel fuck zijn hej ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwil nie veel zeggen maar een hoop zalman coolers passen niet op sommige mobo's wat je na kan lezen op de zalman website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

W3ird_N3rd schreef op 25 May 2003 @ 15:53:
Ik weet het niet hoor... Ik heb het idee dat die heatsink nog wel 'ns in je agp kaart zou kunnen gaan hangen 8)7 (zie maar, schuin geplaatste NB, vlak daaronder het agp slot en dan die koeler die wel wat uitsteekt).
Beter kijken :) Het is een CPU cooler en dat moet wel een gigantisch ding zijn voordat die het AGP slot in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Bij de nieuwste versie van dit mobo zit die passieve koeler een kwartslag gedraaid, dus daar zal je geen last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beter kijken Het is een CPU cooler en dat moet wel een gigantisch ding zijn voordat die het AGP slot in de weg zit.
daar ging het niet om, ging over of de cpu cooler de nb cooler in de weg zou zitten. Maar daar waren we nu al uit dacht ik :).
Bij de nieuwste versie van dit mobo zit die passieve koeler een kwartslag gedraaid, dus daar zal je geen last van hebben
Kijk das goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou gewoon moeten passen denk ik, heb zelf p4g8x deluxe mainboard en die heeft de zelfde soort layout als die p4p800.
enige probleempje dat ik had is dat die waaier over de eerste geheugen bank heen hing
maar als je eerst geheugen plaatst en dan koeler moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

/downtime/ schreef op 25 May 2003 @ 16:01:
[...]

Beter kijken :) Het is een CPU cooler en dat moet wel een gigantisch ding zijn voordat die het AGP slot in de weg zit.
Oh, I see.. Bij passieve koeling denk ik standaard eerder aan een NB cooler :).

Op de CPU past dat ding makkelijk volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enige probleempje dat ik had is dat die waaier over de eerste geheugen bank heen hing
Daar valt mee te leven. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, valt mee te leven ja, maar in het begin was het ff balen als je na veel moeite die waaier erop krijgt erachter komt dat hij er weer af moet om je geheugen te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehhehe idd ja . Ik zal er ook rekening mee houden, bedankt voor de tip :).

Dan denk ik maar dat ik deze mobo ga bestellen. Nu nog ff ram uitzoeken en dan heb ik alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
W3ird_N3rd schreef op 25 mei 2003 @ 16:08:
[...]

Oh, I see.. Bij passieve koeling denk ik standaard eerder aan een NB cooler :).

Op de CPU past dat ding makkelijk volgens mij.
Dat is geen passieve koeling. De waaier is de heatsink, en dan heb je een bracket met een 92mm fan aan die je met de vijzen van de AGP en de PCI slots vastzet waardoor de fan voor de heatsink hangt. Dat wil dus zeggen dat het een actieve koeling is.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die fan is alleen nodig in 'normal' mode. In 'silent mode' staat hij uit IIRC, en heb je dus geen noise.

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500b-cu.htm

edit: niet dus, die fan staat altijd aan. Ok, weer wat geleerd :)

[ Voor 55% gewijzigd door EfBe op 26-05-2003 14:11 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja doh, tuurlijk staat die altijd aan :P

Maar op silent hoor ik hem echt niet meer, met de kast dicht :)
Pagina: 1