Toon posts:

[3 monitor gamen] Welke PCI-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben een hele fanatieke Flightsimulator 2002 speler.....en wil daarom een derde monitor aanschaffen (heb er nu 2).

Ben er via tweakers achter gekomen dat de beste combi is:
1AGP (dual haed) en 1 PCI videokaart, maar ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft en welke PCI videokaart ik het beste kan kopen.

Ik zat zelf aan de Nvidia geforce TNT2 M64 32 mb te denken....maar misschien is een andere beter voor wat ik ga doen.......Verder vroeg ik me af of het veel conflicten geeft en of ik iets in het bios zou moeten veranderen....want de AGP kaart moet wel de 'hoofdkaart blijven'.

O ja mijn systeem:
Moederbord Asus P4T (nogiets...)
Processor: P4 1800 mhz
Videokaart: Geforce 4 Ti4600
Geluidskaart: Creative audigy platinum EX
Aangesloten monitoren: NEC (1810X) en Dell (21 inch)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Er is ook een kaart met 3 monitor aansluitingen, de Matrox Perhelia (?) schrijf ik het zo goed (?) Die ondersteund FS 2002 ook als ik het goed heb :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik.....maar die is nog heeel erg duur en een pci kaart is veeeel goedkoper en daarmee kan je ook een behoorlijk goed resultaat bereiken (heb ik gelezen)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
Ik denk dat de Radeon 7500 PCI toch wat sneller is als de TNT2 dus die kan je beter nemen. En in de bios kun je instellen welke videoadapter er gebruikt moet worden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar dat is wel een heel stuk duurder dan een losse PCI kaart erbij kopen he :)

Topictitel wat aangepast.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een Geforce TNT2? heb die dingen nog nooit gezien.

Maar goed, je kunt evt een Matrox Millennium G450 PCI of G550 PCI pakken (dualheads). Zijn nog best snelle kaartjes en werken erg goed icm een AGP kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
...kan best zijn dat de radeon 7500 sneller is, maar probleem is dat radeon (ik heb zelf de 8500 gehad) problemen heeft met Flightisulator....op de een of andere manier gaat het niet samen....ik vrees dat dit ook zo is dan met de 7500....maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
dus..Terw_Dan.....dan zou ik ook nog een 4e monitor kunnen aansluiten????

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik heb zitten kijken naar een ATI Radeon 7000. Hij kost 49 euro bij de mycom. Is sneller dan een Riva TNT 2 m64. En over hoe je het regelt, kijk hier eens: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)

Hhhm geen Radeon dus. Anders misschien een Geforce 2 MX.

[ Voor 41% gewijzigd door Twistedmark op 25-05-2003 15:25 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Pollewob schreef op 25 May 2003 @ 15:22:
Maar dat is wel een heel stuk duurder dan een losse PCI kaart erbij kopen he :)

Topictitel wat aangepast.
Klopt, maar ondersteund FS 2002 ook een losse pci kaart? Ik dacht eens gelezen te hebben dat dat alleen met zo'n Matrox goed werkte :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bij mijn weten....but correct me if i'm wrong......gaat ATI helaas niet samen met FS

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Wat dacht je hiervan: Gainward Geforce 4 PowerPack Pro/450 with TV-Out 64MB MX-440SE DDR PCI Graphics Card
Niet erg goedkoop (€96,60) maar iig een heel stuk krachtiger dan een TNT2 M64.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3D functies van secundaire kaarten kunnen toch niet aangesproken worden, dat gaat alleen op de primaire. Kortom het verschil tussen een S3 Trio en een Ati 9800Pro PCI (zo dat al bestond) zul je niet op dat vlak merken.

Wel is 2D beeldkwaliteit relevant (vandaar dat een TNT2-M64 zowat het slechtste alternatief is). Ik zou voor een Matrox Millennium (II) PCI gaan, goede 2D en bovendien kun je je AGP gewoon primair laten in BIOS. Dat laatste wil wel eens lastig worden met andere PCI kaarten (al kun je wel in Windows je AGP alsnog als primair aanduiden)

Edit: bijkomend voordeel- zo'n Millennium II kost geen zak, EUR 10 2e hands in een winkel- dus hou je geld over voor bijv een goed stel monitoren.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 25-05-2003 15:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Wat mijn ervaring was met een radeon 8500 en een voodoo 3 pci was dat ik de 2e monitor van de radeon niet kon enablen als de voodoo een deel van mijn desktop werd. Weet niet of GeForces daar last van hebben?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thomix schreef op 25 May 2003 @ 19:40:
Wat mijn ervaring was met een radeon 8500 en een voodoo 3 pci was dat ik de 2e monitor van de radeon niet kon enablen als de voodoo een deel van mijn desktop werd. Weet niet of GeForces daar last van hebben?
Draaide je toen met de AGP (Radeon) als primair in BIOS of de PCI (V3) :?

Oslik blyat! Oslik!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koop gewoon een Matrox G200 met 8MB. Zeer goede beeldkwaliteit en niet duur. 2ehands te koop voor 10 á 15 euro.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1