Nieuwe XCARD-divers: nu ook DivX 3!

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik kwam net bij stom toeval de nieuwe XCard-drivers en player tegen. Met volgens eigen zeggen een veel betere skin. Ik moet zeggen dat hij er nog steeds niet uitziet... maar, het grote nieuws:

De XCARD speelt nu ook mijn DivX 3.xx bestanden af met HARDWAREMATIGE decoding! 92% van mijn system sources zijn idle. :P :P :P

http://www.sigmadesigns.c...load_xcard_win2000_xp.htm

Main Features:

A new skin is added for a better look and touch !!
Support for DivX 3.xx.
Support for DivX subtitles.
Support for a new PAL Auto Frequency TV ouput.
Support for AVI files larger than 2 GB.
And more …. Please see readme file for details.

Misschien kan iemand het in de software-updates zetten? : 8)7

Ze kunnen het dus wel!
Is dit niet de eerste mogelijkheid om DivX3.xx hardwarematig te bekijken?

[ Voor 9% gewijzigd door PJKs op 25-05-2003 15:07 ]

ja, graag!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

als je het in de software updates wilt hebben moet je het even submitten :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Heb ik inmiddels al gedaan... Kon de link niet zo snel vinden.

ja, graag!

• arjandijk162
  • Laatst online: 02-03 10:45
Kijk nu wordt het interessant, alleen jammer dat er geen RGB output op deze kaart zit, dat is dan het enige datie nog mist TOV de KISS spelers, amar misschien dat ik ik mn p200 wel ff zo'n ding ga hangen

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Zit er wel op. Je kunt de uitgang configureren voor composiet, S-video, component YUV, component RGB of Scart RGB. Of VGA fullscreen.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/xplayer.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door PJKs op 25-05-2003 19:06 ]

ja, graag!

• arjandijk162
ben ff op de site wezen kijken en er is idd een RGB kit te krijgen, maar die heeft geen logica aan board dus volgens mij moet dat ook wel zelf te maken zijn.

Mijn laatste vraag over dit kaartje is of je kunt zoomen met de video, ik zag volgens mij dat dat alleen met dvd kan, maar ik wil juist divx iets inzoomen zodat de zwarte balken wat kleiner zijn

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Nee, dat lukt dan weer niet. Ik doe dat op mijn breedbeeld-TV... ;)
Overigens hoef je geen RGB-kit te bestellen: bij mij zaten die kabels er bij. (verloopkabel naar drie keer tulp, rood, groen en blauwe stekekr)

[ Voor 53% gewijzigd door PJKs op 26-05-2003 12:45 ]

ja, graag!

Verwijderd

PJK, kan je de digitale uitgang ook gebruiken om mp3's af te spelen en deze door te sturen naar mijn receiver op 44.1 kHz? Zonder dat de mp3's dus geresampled worden naar 48 kHz.

En kan je de afstandbediening als muiscursor gebruiken?

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
1) Nee, dat denk ik niet. Ik weet niet veel van die digitale uitgang, maar volgens mij moet het formaat van het signaal daar altijd 48 kHz zijn. De decoding van MP3's is trouwens wel erg goed.

2) Nee, niet met de standaard software. Maar mogelijk met vervangende software.

ja, graag!

Verwijderd

Ik las ergens de site van Sigma dat er een registry key was waarmee je de tv-out, sp-dif kon "releasen". Weet je daar ook iets van? Want zoals ik het begreep zou je dan namelijk de spdif en tv-out ook bij andere programma's kunnen gebruiken. Dat zou ideaal zijn. Kan je bijv de tv en nview gebruiken of zo?

Hoe is de tv-out kwaliteit(welke aansluiting gebruik je)? En er zouden geen zwarte balken zijn, klopt dat?

Edit:

Deze register aanpassing is het:

- If you want the drivers to release the TV output, SPDIF output,
or/and the SCART output, you can change in the Registry the
three following values from 1 to 0.
HKLM\Software\SigmaDEsigns\REALmagic\20\General\
TVEnableAtClose, SpdifEnableAtClose, ScartEnableAtClose

Heb je deze al eens geprobeert?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:35 ]

Verwijderd

Heeft verder niemand ervaringen met deze kaart? Lijkt me toch een heel leuk kaartje. Wil er zelf ook eentje hebben.

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Ik heb er ook geen behoefte aan, ik zou niet weten wat ik er anders op moet gooien. Voor mijn desktop heb ik al een TV-out. Je kunt overigens ook andere players gebruiken dan alleen de bijgeleverde.

De TV-out kwaliteit is fabuleus. Geen klachten over, en een stuk beter dan bv een Hollywood-Plus. De kaart is bedoeld om MPEG1/2/4(DivX) op TV weer te geven, en dat doet hij dan ook als de beste. Hij is niet gemaakt om bv je desktop op TV te krijgen, en dat kan hij dus ook niet.

ja, graag!

Verwijderd

nu nog support voor XVID... (wat dat is toch echt wel het beste op dit moment...)

• arjandijk162
xvid wordt ondersteund, maar ik ben toch benieuwd of de desktop op die tvout kan, dan wordt het interessant

Verwijderd

Hier op deze site staat andere software:

http://www.8dim.com/default.htm

Als het goed is kan je hiermee zelfs alle divx's afspelen, die het hardwarematig niet doen worden dan softwarematig afgespeeld.
Het OSD is dan ook stukken beter.

De rest moet ik nog eens lezen.

• arjandijk162
Dat proggie ziet er echt prima uit, ik ga nu heel sterk overwegen om zo'n kaartje te kopen, heeft iemand het kaartje al getest met een p166mmx?

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Dat programma is dan dus waarschijnlijk ontwikkeld omdat de XCard voorheen geen DivX 3 pakte. Maar met die nieuwe drivers is dat geen probleem meer: ik heb heel wat bestanden, en ben er nog geeneen tegengekomen die de XCard NIET afspeelt met de standaardsoftware. Maar zal het eens proberen.

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik moet toegeven dat dat Joveplayer een enorme vooruitgang is! Niet zozeer omdat hij meer kan afspelen, maar omdat ik nu met de afstandsbediening door de folders op mijn server kan browsen op zoek naar het bestand wat ik wil afspelen!

Ik neem alle TV die ik wil zien op de server op in MPEG-2 met een PVR250 en een 350, en het terugkijken is nu ideaal!

ja, graag!

Verwijderd

Kan je de mp3's dan ook dan verder spoelen en terugspoelen?

PJK, kan je bij scherminstellingen de tv-out ook als tweede monitor selecteren?
Misschien heb je wat screenshots van configuratie-schermen van de X-card.

Hopelijk kan dat en worden mp3's gewoon doorgestuurd met 44.1 kHz naar de spdif, dan is het namelijk een superkaartje.

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ja, je kunt MP3's verder spoelen en terugspoelen. Met de afstandsbediening.
Het is geen grafische kaart, dus je kunt hem niet als tweede monitor gebruiken. (Ik neem aan dat je je desktop wilt uitbreiden naar deze kaart, je kunt je desktop er niet op krijgen). Alle instellingen voor het video staan al in de screenshot hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door PJKs op 28-05-2003 17:24 ]

ja, graag!

• arjandijk162
maar wat voor processor gebruik je?

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
P4@1600 (minimumeisen Pentium op 200 MHz)

[ Voor 71% gewijzigd door PJKs op 28-05-2003 21:13 ]

ja, graag!

Verwijderd

Heb je misschien ook een screenshot van het audio-gedeelte?

In de specificaties staat: compressed dolby digital 5.1 en dts output via spdif

Weet iemand wat dat compressed inhoudt?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 22:30:
...In de specificaties staat: compressed dolby digital 5.1 en dts output via spdif

Weet iemand wat dat compressed inhoudt?
Ja, dat betekent dat het signaal gecomprimeerd is. Zoiets als winzip zeg maar.

Siditamentis astuentis pactum.

• arjandijk162
je kunt het beter vergelijken met mp3 want winzip losless, dwz geen signaalverlies, mp3 is net als DTS en AC3 lossy, dat betekent signaalverlies alleen is er wel geprobeerd dit signaalverlies onhoorbaar te houden

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar voor een radeon ga met tv-out. Het is namelijk wel handig als ik ook mijn desktop op de tv-out kan krijgen. O.a. ook tijdens het booten. En volgens mij zijn films er dan ook wel goed uit, want een radeon had ook een goede tv-out en ook geen last van zwarte balken.
En een afstandsbediening is ook niet echt noodzakelijk, maar heb een programmeerbare afstandbediening dus misschien kan ik daar nog wat mee.

En ik heb net gevonden dat me huidige geluidskaart, Yamaha 724 ook AC3 ondersteund, dus dat is ook al opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 20:38 ]

Pagina: 1