Toon posts:

Noodhulp: 22" iiyama bijna dood!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb duidelijk een probleem. Mijn trots gaat binnenkort denk ik stuk. Het gaat om mijn Iiyama Vision Master Pro 510. Het is een 22" diamondtron beeldbuis monitor.
Een week begon het. Er kwam een duidelijk verticale felle flits in het midden van mijn scherm. Dit gebeurt sindsdien dagelijks. Nadat ik mijn monitor uitzet gaat het tijdelijk weg maar het komt steeds terug na een aantal uren. Ik heb het vier jaar geleden voor zo'n 2300 gulden aangeschaft bij Paradigt. Het was een rib uit mijn lijf. Nu wil ik graag advies van jullie. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen want ik draai helemaal door hier ;( Ik had namelijk gehoopt dat mijn monitor een stuk langer zou volhouden als vier jaar! (gezien zijn prijs mag ik dit toch wel hopelijk verwachten).

Mijn dank is groot!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je zou hem natuurlijk kunnen laten nakijken.
of door een winkel of door een monteur ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
volgens mij heb je de search niet gebruikt, je bent namelijk niet de eerste die met dit probleem zit

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ben bang dat hij kapot gaat. mijn 21" van digital heeft ook al vreemde trekjes. is ook 4 of 5 jaar oud... nix aan te doen (zover ik weet)

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 25 May 2003 @ 14:45:
je zou hem natuurlijk kunnen laten nakijken.
of door een winkel of door een monteur ;)
Ik belde iiyama op en zei gaven aan mij door dat de garantie termijn op een monitor 3 jaar is. Ik zit met een jaar hier overheen. Het is gewoon te gek voor woorden dat ik voor een monitor met een aanschafwaarde van 2300 gulden
( > €1000,- ) reparatiekosten moet betalen. Ze wisten hier niets over te vertellen. Ik moest het naar hun RMA afdeling sturen. Het opsturen van een bakbeest (33kg) is al een aardig kapitaal denk ik. Het laten nakijken en misschien onderdelen vervangen gaat denk ik mij ook aardig wat kosten. Is er geen andere manier om dit op te lossen?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 14:49:
[...]

Ik belde iiyama op en zei gaven aan mij door dat de garantie termijn op een monitor 3 jaar is. Ik zit met een jaar hier overheen. Het is gewoon te gek voor woorden dat ik voor een monitor met een aanschafwaarde van 2300 euro
( > €1000,- ) reparatiekosten moet betalen. Ze wisten hier niets over te vertellen. Ik moest het naar hun RMA afdeling sturen. Het opsturen van een bakbeest (33kg) is al een aardig kapitaal denk ik. Het laten nakijken en misschien onderdelen vervangen gaat denk ik mij ook aardig wat kosten. Is er geen andere manier om dit op te lossen?
ik heb hier in de buurt iemand zitten die ze eigen bedrijfje is gestart.
die repareerd tv's en monitors en nog goed en goedkoop ook ;)
mischien is er ook iemand bij jouw in de buurt :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je zelf geen sjoege hebt van het binnenwerk van je monitor zit er weinig anders op. Het is te complex en (imo) te gevaarlijk om daar zomaar even in te gaan rommelen. Alsa het nou alleen een los draadje vastsolderen was, dan is het geen probleem. Maar dit probleem lijkt mij toch wat 'dieper' te liggen :)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had hetzelfde met dit model, op het laatst kwam er rook uit. ik denk dat de hoogspanningstransformator of onderdelen daarrondom het begeven. Dus als je hem wilt laten repareren, laat hem dan uit, want anders is er strax meer stuk en is dus de uiteindelijke rekening hoger. Hier ging het al na ruim 3 en een half jaar mis :(. Het begon met vreemd sizen van het beeld horizontaal, om via flitsen en veel ozon lucht het beeld telkens te zien wegvallen, waarna er later de rook eruit kwam met de bekende elekrtonica lucht. Ik heb 'm niet meer aangezet. Heb nu maar een nieuwe gekocht, niet meer van IIyama, prutservice.

Maar erg irritant, zeker gezien de prijs, om over het sjouwwerk maar te zwijgen :).

[ Voor 13% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-05-2003 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 25 May 2003 @ 14:54:
[...]

ik heb hier in de buurt iemand zitten die ze eigen bedrijfje is gestart.
die repareerd tv's en monitors en nog goed en goedkoop ook ;)
mischien is er ook iemand bij jouw in de buurt :?
Ik ken helaas niemand die de benodigde ervaring heeft om mijn 22" te kunnen repareren. ;( Waar is bij jou in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 25 mei 2003 @ 14:56:
Ik had hetzelfde met dit model, op het laatst kwam er rook uit. ik denk dat de hoogspanningstransformator of onderdelen daarrondom het begeven. Dus als je hem wilt laten repareren, laat hem dan uit, want anders is er strax meer stuk en is dus de uiteindelijke rekening hoger. Hier ging het al na ruim 3 en een half jaar mis :(. Het begon met vreemd sizen van het beeld horizontaal, om via flitsen en veel ozon lucht het beeld telkens te zien wegvallen, waarna er later de rook eruit kwam met de bekende elekrtonica lucht. Ik heb 'm niet meer aangezet. Heb nu maar een nieuwe gekocht, niet meer van IIyama, prutservice.

Maar erg irritant, zeker gezien de prijs, om over het sjouwwerk maar te zwijgen :).
Ozonlucht heb ik ondertussen een tweetal keren meegemaakt. Gelukkig is er nog steeds duidelijk en scherp beeld maar ik heb het nog steeds aanstaan voor mijn dagelijks gebruik. Dus je hebt er weinig uit kunnen halen bij Iiyama?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 15:02:
[...]

Ik ken helaas niemand die de benodigde ervaring heeft om mijn 22" te kunnen repareren. ;( Waar is bij jou in de buurt?
capelle aan den ijssel :*)
maar ik kwam er toendertijd ook pas achter toen ik toevallig in streekbladen zat te bladeren.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 25 mei 2003 @ 14:46:
volgens mij heb je de search niet gebruikt, je bent namelijk niet de eerste die met dit probleem zit
Ik heb het niet kunnen vinden. Misschien als jij zo aardig wilt zijn om het aan mij door te geven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 15:08:
[...]

Ik heb het niet kunnen vinden. Misschien als jij zo aardig wilt zijn om het aan mij door te geven.
Witte horizontale streep

dat lijkt hetzelfde te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2003 15:24 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 15:04:
[...]

Ozonlucht heb ik ondertussen een tweetal keren meegemaakt. Gelukkig is er nog steeds duidelijk en scherp beeld maar ik heb het nog steeds aanstaan voor mijn dagelijks gebruik. Dus je hebt er weinig uit kunnen halen bij Iiyama?
Nope :(. En pas op dat je geen brand krijgt. FF weg? UITZETTEN en NIET in standby.

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-05-2003 15:30 ]

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Heb m'n ouwe monitor ook 'ns laten repareren: kostte sowieso 60 gulden voor de servicekosten, daarboven komt dan nog e.e.a. voor de tijd/onderdelen die ze er in stoppen. Al met al geen geld (wèl zelf brengen/halen). In Den Bosch zullen vast van deze bedrijven zijn, ik kom uit een shithole en de dichtstbijzijnde was nog geen 20 min. rijden (Alblasserdam).

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 14:49:
[...]

Ik belde iiyama op en zei gaven aan mij door dat de garantie termijn op een monitor 3 jaar is. Ik zit met een jaar hier overheen. Het is gewoon te gek voor woorden dat ik voor een monitor met een aanschafwaarde van 2300 gulden
Ja, vervelend is dat tegenwoordig he, dat je zelfs op je kroketje van de Febo geen levenslange garantie meer krijgt, hoe belachelijk je dat ook vindt |:(

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je de monitor hebt gekocht, dus je kunt belachelijk vinden wat je wilt, maar daar kun je IIyama niet op aankijken.

Maar waarom breng je 'm niet gewoon naar een electronicazaak ? Gewoon je probleem voorleggen en misschien dat zij er iets aan kunnen doen ? Gaat dat niet, dan is het enige wat je rest toch naar IIyama sturen. Liever 200 Euro aan reparatiekosten dan 1100 Euro voor een nieuwe, toch ?

Verwijderd

BioWEB schreef op 25 May 2003 @ 22:32:
[...]

Ja, vervelend is dat tegenwoordig he, dat je zelfs op je kroketje van de Febo geen levenslange garantie meer krijgt, hoe belachelijk je dat ook vindt |:(

Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je de monitor hebt gekocht, dus je kunt belachelijk vinden wat je wilt, maar daar kun je IIyama niet op aankijken.

Maar waarom breng je 'm niet gewoon naar een electronicazaak ? Gewoon je probleem voorleggen en misschien dat zij er iets aan kunnen doen ? Gaat dat niet, dan is het enige wat je rest toch naar IIyama sturen. Liever 200 Euro aan reparatiekosten dan 1100 Euro voor een nieuwe, toch ?
Ik ben het geheel met je eens. Een monitor heeft 3 jaar garantie, dat weet je van tevoren, dan moet je niet gaan piepen als het bedrijf je een JAAR later niet gratis wil helpen, dat is gewoon belachelijk.

Verwijderd

BioWEB schreef op 25 May 2003 @ 22:32:
Liever 200 Euro aan reparatiekosten dan 1100 Euro voor een nieuwe, toch ?
Mwoa, bij MyCom is een nieuwe Iiyama MA203DT (Pro513 als ik me niet vergis) tegenwoordig €649, dat kun je eventueel dus ook nog overwegen.
Pagina: 1