Toon posts:

[XP] 'Hersteld van ernstige fout' in Admin-mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden een pc gebouwd voor een goeie collega, maar nu geeft deze problemen.

Hij klaagde over blauwe schermen (de bekende BSOD's), dus daarmee ben ik gaan onderzoeken wat het kon zijn. Het bleek een AGP-gerelateerd probleem te zijn, dus heb ik drivers gedownload: de nieuwste van de SiS 745 chipset (AGP en IDE) en de nieuwste van NVidia (Videokaart). Hiermee is het probleem tot dusver opgelost.

Om te voorkomen dat mijn collega dingen verpest in Windows of zulk soort gevallen, heb ik mijzelf op zijn pc als administrator staan en mijn collega heeft een beperkte account. Als ik in zijn account zit heb ik nergens last van, maar als ik in mijn account zit, zegt ie iedere 5 seconden dat het systeem hersteld is van een ernstige fout :? Zie plaatje met de codes.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Probleem1.JPG

Ik heb gezocht op de Microsoft website om deze codes na te kijken, maar deze gaf geen uitkomst. Ook heb ik de WOS-FAQ door gelezen, maar deze gaf geen oplossingen voor deze meldingen icm deze codes.

Het gaat om het volgende systeem met Windows XP Pro NL erop:
- AMD Duron 1300
- ECS K7S5A met SiS 735 (no comment)
- 256 mb RAM Pc-133
- WD 20 Gig 7200 Rpm HD
- TNT2 32 MB
- AOpen 56x Cd-Rom
- Standaard Floppydisk
- 300 Watt Q-Tec voeding

Kan iemand me uit de brand helpen? Ik kom er niet meer uit, terwijl ik van alles de nieuwste drivers heb geinstalleerd. Ik heb trouwens ook nog een Windows XP herstel-installatie gedaan, maar dat hielp ook niet.

Edit: Zojuist ook een BIOS-Flash gedaan, maar dat hielp niet.

Edit2: Ik ben er ook achtergekomen dat dit probleem niets te maken heeft met de videokaart, want bij het vervangen van deze kaart waren de problemen nog niet opgelost. Aangezien ik de firmware van het mobo ook vernieuwd heb, hoeven we daar ook niet echt meer naar te kijken. Wat kan het dan nog wel zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:29 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hm, hier wat aan? : Windows XP en 2000 BSOD guide? Geheugen getest: www.memtest86.com?

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-05-2003 16:49 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Via die BSOD guide ben ik erachter gekomen dat het aan de drivers van de videokaart lag, dus die heb ik ge-update. Maar nu krijg ik in admin-mode de hele tijd die melding (had ik voorheen ook al, maar toen met BSOD's erbij). Nu zijn de BSOD's echter weg na de Windows reparatie en de vernieuwing van alle gerelateerde drivers.

Een memtest heb ik er ook al overheen gegooid en geeft geen error's of wat dan ook (het is twee keer 128 mb Pc-133).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al iets verder kunnen oriënteren, maar nu zit ik echt vast. Zie Edit 2 in startpost.

Toen ik de pc afleverde was er niets aan de hand. Wel kreeg ik iedere keer diezelfde melding als waar het nu om gaat. Maar de gebruiker met zijn beperkte rechten had nergens last van. Ik heb dat toen maar voor lief genomen.

Maar na een paar maanden begonnen de BSOD's te komen volgends de klant, dus ik ben daarmee aan het werk gegaan. Nieuwste drivers, XP-reparatie. Het hielp allemaal en nu is de pc weer BSOD-loos.

Maar toch krijg ik weer die verdomde meldingen en ik heb dus geen idee wat ik er mee aan moet. Als ik het nu weer voor lief neem, ben ik bang dat ik mijn klant over een paar maanden weer op de stoep heb staan met BSOD's of andere gerelateerde problemen. Dat wil ik dus voorkomen.

Ik heb dus het idee dat er een verband bestaat tussen de BSOD's en mijn melding in de admin-mode. (Zie nogmaals startpost voor zaken die het niet kunnen zijn met uitleg (vooral Edit's) en verdere vragen.)

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

Zojuist belde die klant weer op dat ie weer een BSOD had :X Kan iemand me helpen?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16

Meneer aard

Porsche rulez!

er is daar een update voor dat ie hersteld is van een ernstige fout. Zal wel ff graven in mijn downloads.

http://www.microsoft.com/...2C-429F-8F40-F30014ADC3BB

deze is het volgens mij en heb je ook sp1 erop?

[ Voor 44% gewijzigd door Meneer aard op 29-05-2003 20:00 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 10:29
wind-hoos XP een nieuwe cleane instal geven? andere hd?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Meneer aard schreef op 29 May 2003 @ 19:59:
er is daar een update voor dat ie hersteld is van een ernstige fout. Zal wel ff graven in mijn downloads.

http://www.microsoft.com/...2C-429F-8F40-F30014ADC3BB

deze is het volgens mij en heb je ook sp1 erop?
Nee, geen SP1, want die doet het niet op de versie van Windows XP die ik heb.

Maar is die 'klant' dan ook van die BSOD's af? Ik lees bij die link van je alleen dat het probleem van de error opgelost zal zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:12 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 20:11:
[...]
Nee, geen SP1, want die doet het niet op de versie van Windows XP die ik heb.

Maar is die 'klant' dan ook van die BSOD's af? Ik lees bij die link van je alleen dat het probleem van de error opgelost zal zijn.
beetje vaag is het dan een gekraakte (fckgw code)? Want hij doet het altijd op win xp. Verder heeft die link/ update bij mij ook geholpen. Ik werd helemaal ziek van de errors.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Meneer aard schreef op 29 May 2003 @ 20:21:
[...]

beetje vaag is het dan een gekraakte (fckgw code)? Want hij doet het altijd op win xp. Verder heeft die link/ update bij mij ook geholpen. Ik werd helemaal ziek van de errors.
Degene van wie ik deze Windows XP heb weet de reden wel en die heeft hij me ook wel eens verteld, maar dat weet ik zo niet meer. Deze versie van XP gaf in ieder geval problemen met SP1 :X

Verwijderd

Ik denk, dat met installatie van SP1 veel van je problemen opgelost zullen zijn.

Even zoeken met google om je key te kunnen wijzigen ;)
Er zijn hier ook al heel wat draadjes over geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 20:32:
Ik denk, dat met installatie van SP1 veel van je problemen opgelost zullen zijn.

Even zoeken met google om je key te kunnen wijzigen ;)
Er zijn hier ook al heel wat draadjes over geweest.
Ik heb wel zo'n proggie om m'n Windows key te wijzigen, maar ik weet niet zeker of SP1 dan wel zal draaien. Verder kom ik dan op 'illegaal gebied' hier op GoT, want 'key changen' valt niet onder de richtlijnen van GoT ;)

Verwijderd

Lees deze maar door: Einde WindowsXP voor de illegale gebruikers: SP1

edit:
SP1 werkt alleen niet met die "bekende" key ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:42 ]

Pagina: 1