Toon posts:

[SuSE 8] kde update gaat niet helemaal goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kde geupdate naar 3.1.2., ik gebruik suse 8.0 professional..

Maar nu ben ik buttons kwijt van bijvoorbeeld xterm,kbear en office enzovoorts..
Hoe kan ik die nu terug krijgen...

Vriendelijke groet,

Deev

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Welkom op GoT.

- Waar heb je de update packages vandaan, en in welke vorm (rpm, source tarball ... )
- heb je onder een andere useraccount hetzelfde probleem? (Zo niet ligt het aan je instellingen.)
- Krijg je mogelijk nog foutmeldingen?
- groetjes zijn wel liev, maar overbodig :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de pakketjes van ftp.kde.org vandaan, in rpm formaat.

Ja onder andere accounts the same problem..

Ik kreeg tijdens het installeren ervan fout dat de mappen niet konder verwijderd worden omdat die niet leeg waren (dat waren de oude mappen denk ik)

OK dan :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ftp://ftp.snt.utwente.nl/...table/3.1.2/SuSE/ix86/8.0 deze dus?

Hoe precies heb je de packages geinstalleerd?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke buttons mis je? De buttons binnen de programma's die je noemt of een link naar die programma's op je desktop of in je K-menu? In het laatste geval kun je eens 'kappfinder' draaien, dat zou wel eens kunnen helpen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
rpm -Uvh --force --nodeps *.rpm

Dat is de manier, hij installeerde wel maar als hij dan een paar pakketjes had geinstalleerd, dan verwijderde hij de ouwe (denk ik) en dan zei die dat hj ze niet kon verwijderen, modat ze neit leeg waren..

edit:

@odysseus

ik mis ze in het k-menu bij bijvoorbeeld kbear.
ik mis ze in het paneel bij bijvoorbeeld Xterm
ik mis ze op het bureaublad bij bijvoorbeeld (open) office

in het k-men u staat nix voor kbear, dus grijs vlak

in het paneel en op het bureaublad zie je dan een blaadje (document) staan...

begrijp je wat ik bedoel??

en met kappfinder helpt t niet...
ik zal een voorbeeld geven, kbear heeft altijd een pandabeertje als icoon..maar die zijn er niet meer..en zo ook bij andere programma's..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 15:59 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Oh, je bedoelt gewoon de icoontjes van die programma's? Probeer eens een ander icontheme in te stellen via Control Center => Appearance & Themes => Icons. Het zou kunnen dat je bepaalde icons mist in je huidige icontheme en dat die niet goed uit andere themes gehaald worden. Het kiezen van een ander theme zou dat kunnen veranderen. Een goede keuze is Conectiva Crystal, mocht je die nog niet gebruiken. Als hij niet geïnstalleerd is dan kun je het downloaden op www.kdelook.org, maar je hebt hem waarschijnlijk ook al wel standaard staan. Bij Crystal zit standaard in ieder geval een openoffice-icon (geen KBear voor zover ik weet overigens, maar die zou het van zichzelf al moeten installeren). Heb je overigens wel de SuSE-RPM's gebruikt? De RPM's van KDE zelf werken niet echt lekker met SuSE, geloof ik...maar dat staat op de downloadpagina van www.kde.org wel vermeld :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb de suse rpm's gewoon gebruikt, maar voor de update deden ze het nog wel...

Maar als ik een ander thema kies, zijn die icoontjes nog niet terug..

En ik heb staroffice...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 15:39:
rpm -Uvh --force --nodeps *.rpm
Ja wacht even....dus als ik het goed zie instrueer je RPM hier expliciet het volgende te doen:

"Negeer alle ingebouwde beveiligingsmechanismen die controleren of pakketten waar dit nieuwe pakket van afhankelijk is ook daadwerkelijk geinstalleerd zijn; overschrijf daarnaast gerust oudere of nieuwe versies van dezelfde bestanden of packages als die toevallig al op het systeem geinstalleerd zijn; dat zal me allemaal een zorg zijn".

Dat je vervolgens met een niet al te best werkende setup blijft zitten laat me niet echt steil achteroverslaan van verbazing ofzo ;)

Anyway: hoe kwam je op het idee die opties te gebruiken (wat voor foutmeldingen kreeg je anders, en wat gaf je het idee dat deze niet terzake deden, bijvoorbeeld?), en laat dit een les zijn om de volgende keer daar wat minder snel mee te zijn >:)

Als in: die checks zijn daar natuurlijk niet voor niets ingebouwd; het is eigenlijk een misser in de manual page dat er niet in grote letters bij staat "Gebruik deze optie niet tenzij je precies weet waar je mee bezig bent!!"

Edit: En heb de topictitel ietsje duidelijker gemaakt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wilke op 25-05-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
die had mij iemand aangeraden, want die had het zo gedaan, en bij hem ging het goed...

Maar de kde opzich werkt goed, alleen de icoontjes niet echt.

edit:

ik heb de icoontjes nu van iemand gekregen, maar hoe kan ik die toevoegen aan bijvoorbeeld KBear, of aan XTerm???

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 07:28 ]

Pagina: 1