Hoi,
Ik heb voor de moment één desktop pc waar al m'n muziek, enkele films opstaan en een tvkaartje inzit... nu had ik graag een pc gebouwd waar m'n muziekcollectie en m'n tvkaart in kon. Ik heb juist htpc gedownload (www.htpc.net) en nu zou ik graag ongeveer iets gelijkaardigs bouwen.
Dit zijn m'n vereisten:
- mp3 player zoals die van htpc. Lekker overzichtelijk
- Divx player met subtitling support voor .srt en .sub files zoals in bsplayer
- eventueel myweather zoals in htpc
- bereikbaar via het netwerk. Ik wil m'n collectie kunnen wijzigen via een simpele netwerkconnectie
- DVD speler
- TV-Tuner-support... Ik heb een PCTV pro en die zou via dat ding ook bereikbaar moeten zijn
- Remote control dezelfde als bij m'n PCTV pro
Nu was m'n vraag hetvolgende: Ik weet dat hier meerdere mogelijkheden zijn.
- XP MCE (ondersteund mijn tvkaart niet)
- HTPC (is nog in alpha phase en daar werktte mijn tvkaart niet mee)
- Enkele speciale Linux-distro's waar ik maar weinig van weet... Is dat daarmee mogelijk?
Hoe zouden jullie dat aanpakken? Welke Software is hiervoor geschikt?
Ik heb voor de moment één desktop pc waar al m'n muziek, enkele films opstaan en een tvkaartje inzit... nu had ik graag een pc gebouwd waar m'n muziekcollectie en m'n tvkaart in kon. Ik heb juist htpc gedownload (www.htpc.net) en nu zou ik graag ongeveer iets gelijkaardigs bouwen.
Dit zijn m'n vereisten:
- mp3 player zoals die van htpc. Lekker overzichtelijk
- Divx player met subtitling support voor .srt en .sub files zoals in bsplayer
- eventueel myweather zoals in htpc
- bereikbaar via het netwerk. Ik wil m'n collectie kunnen wijzigen via een simpele netwerkconnectie
- DVD speler
- TV-Tuner-support... Ik heb een PCTV pro en die zou via dat ding ook bereikbaar moeten zijn
- Remote control dezelfde als bij m'n PCTV pro
Nu was m'n vraag hetvolgende: Ik weet dat hier meerdere mogelijkheden zijn.
- XP MCE (ondersteund mijn tvkaart niet)
- HTPC (is nog in alpha phase en daar werktte mijn tvkaart niet mee)
- Enkele speciale Linux-distro's waar ik maar weinig van weet... Is dat daarmee mogelijk?
Hoe zouden jullie dat aanpakken? Welke Software is hiervoor geschikt?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314