Toon posts:

[R9700pro] Verticale strepen op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 1.455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds de aanschaf van mijn Hercules 9700Pro irritante verticale strepen op mijn monitor.

specs.
Monitor: Iiyama S705MT Visionmaster 450 17'
Mainboard: A7n8X Deluxe
Videokaart: Hercules 9700Pro

Heb Catalyst 3.4, Rage3DTweak en de Drivers van de monitor geïnstalleerd maar niks helpt. Zelfs in WinXP en Win2K helpt het niet. De strepen verschijnen de ene keer meteeen als ik de computer aanzet in windows (dus niet tijdens het opstarten) en de andere keer komen ze na korte tijd. Als ik dan de refreshrate ff van 85 op 90 zet dan zijn ze weer even weg, maar komen ze ook zo weer terug. Ik vraag me af of het nou aan de monitor ligt of de videokaart, of misschien wel het moederbord.

Wie heeft aub een oplossing, krijg koppijn van deze strepen en ze zijn niet weg te krijgen, heb de beste spullen gekocht en toch blijkt het me te irriteren. :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 13:22:
Wie heeft aub een oplossing, krijg koppijn van deze strepen en ze zijn niet weg te krijgen, heb de beste spullen gekocht en toch blijkt het me te irriteren. :(
met windows98? :)

maar goed, heb je hetzelfde ook met een andere monitor, of met een andere vga kaart op deze monitor?

Verwijderd

Topicstarter
met alle OSen heb ik het. Met mijn oude videokaart Geforce2 GTST had ik het niet en ik moet het nog met een andere monitor uitproberen, maar ik dacht misschien heeft iemand al een idee.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk kan je haast wel concluderen dat de videokaart niet goed is, helemaal als het blijkt dat ik het met een andere monitor ook heb, maar als dit het geval is dan kan ik de videokaart inruilen???

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je nou eigenlijk al andere drivers uitgetest?

En als het echt aan de kaart ligt (wat ik wel denk) kan je de kaart gewoom omruilen, je hebt niet voor niets garantie :)
Als je helemaal zeker wil weten of het aan je kaart ligt kan je die even in een andere pc testen :)

Topictitel een beetje aangepast

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
ik heb dus een club3d np @ pro standaard maar als ik hem dus tever overklok dan krijg ik ook verticale strepen ik denk dat jou vidkaart niet goed is gewoon terugbrengen

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 11:34

Millennium

Bug free !!!

Zou je its meer over de strepen kunnen vertellen ??
Strepen als in artifacts of strepen als bij 2 monitors naast elkaar.

Rampen bak 2004

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

Dit zijn toch de horizontale strepen?

edit:
typo

[ Voor 20% gewijzigd door Lightah op 25-05-2003 20:48 ]

The Unpredictable Striker!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 11:34

Millennium

Bug free !!!

Lightah schreef op 25 May 2003 @ 20:46:
Dit zijn toch de horizontale strepen?

edit:
typo
Op dat verschijnsel doel ik ook... I figured wat horizontaal kan kan ook verticaal, maar als we doen eens de theorie er bij pakken vraag ik me af of het uberhaut wel mogelijk is dit verschijnsel verticaal te krijgen.

Wachten op het antwoord van de Topic starter :P

Rampen bak 2004

Verwijderd

Ik had zelf een Radeon 9500 pro van Hercules met hetzelfde probleem.
Ik heb ooit ergens een review gelezen van de Hercules 9700 pro en de reviewers hadden ditzelfde probleem. In bepaalde resoluties gaf hij goed beeld, in andere horiontale strepen.

Ik heb de klacht wel vaker gehoord, met name Hercules kaarten schijnen er last van te hebben. Softwarematig is hier imho niets aan te doen helaas....

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
ik hab ook een Hercules 9500pro + 19' beeldscherm.
In had ik ook last van strepen(net alsof er een dikke magneet naast mijn monitor was geplakt).
Wat bleek, de resolutie moest ik gewoon gewoon wat omhoog schroeven > probleem opgelost.
Als de hierboven genoemde oplossingen niet werken , zou ik gewoon terug naar de winkel gaan.

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 19:30
hey ik heb het zelfde probleem met verticale strepen 1 pixel breed en stuk of 10 verdeel over me scherm
Tijdens het opstarten zie ik dit dus door mijn acer bios plaatje heen en tijdens het laden van windows.
Daarna krijg ik het leuke blauwe scherm, waar hij 2 seconde op blijft hangen
Hetzelfde krijg ik bij mijn ubuntu boot alleen geen fout melding.
Ik kan geen informatie geven over wat op het blauwe scherm staat omdat hij blijft er niet lang genoeg op hangen.
In veilige modus werkt hij wel maar ik neem aan dat het software rendering is.

ok maar ik neem aan dat mijn video kaart overleden is wat ik dus wil weten is kan ik hem vervangen

specs laptop(ja laptop haha):
acer aspire 1522WLMi
amd athlon 64 3000+
Nvidia geforce FX Go 5700 64mb
512mb ddr ram
windows xp sp3

veel nutteloze info maar ok, ik weet dat mijn video kaart een AGP 8x aansluiting heeft maar kan ik mijn video kaart vervangen met elke kaart die een AGP 8x aansluiting heeft? denk het niet toch, kan iemand mij eentje aanwijzen

eeuwige dankbaarheid
hoogachtend nutteloze noob die nu huilt om zijn laptop
owja moet ik een aparte thread hiervoor maken ik weet het niet hoor xP

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 02:14

Nobby

Nuts!

Hoogstwaarschijnlijk is je videokaart niet overleden, maar is er een contactje/wat anders stuk van je beeldscherm. Je hebt een LCD/TFT scherm met een verticale streep zijn meerdere topics te vinden.

Vooral het 1 pixel breed kun je makkelijk testen. Zet je resolutie lager, dan zou de streep breder moeten worden. Zo niet, beeldscherm probleem.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 19:30
hoe ga ik mijn resolutie veranderen want ik kan dat niet tijdens opstarten en in veilige modus heb ik het probleem niet
Pagina: 1