• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48
Hey,

Mijn M35i valt nu ineens spontaan uit van tijd tot tijd (vooral als ik wil gaan bellen e.d.), nu heb ik er al een extra 1200 mAh batterij (18 Euro), een datakabel (15 euro oid.) en een MP3-speler voor gekocht (93 Euro).
Omdat het in totaal toch wel aardig wat geld heeft gekost wil ik de MP3-speler in iedergeval nog wel ff gebruiken.

Nu vroeg ik me af of je de M35i-aansluitingen zo kan modden dat de MP3-speler en andere accessoires toch nog op een S55 of een ander toestel kan gebruiken, ik had namelijk gehoord dat het puur een fysieke verandering tov. van de oudere aansluiting. Dit natuurlijk om de omzet te vergroten... :X

Ik had eerder ergens gelezen dat het kon, ik vraag me alleen af hoe en hoe ik aan meerdere S55 aansluitingen zou kunnen komen, zonder dat ik bijv. 3 headsets moet kopen en die kapot moet knippen |:( :Y).

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08

Wallie

Herr

Misschien kan je voor een M(T)50 kijken, die heeft nog wel de 'oude' aansluiting, en kan je alles blijven gebruiken :)

Nou ja, op je accu na...

[ Voor 16% gewijzigd door Wallie op 25-05-2003 12:51 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• flipjevandejam
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar een M(T)50 is toch ook snel weer 125 Euro nieuw en zo'n 75 euro via Ebay oid.

Dan vind ik het een beetje zonde van het geld, aangezien ik dan net zo goed een nieuwe S55 kan kopen (wat wel wat meer kost, maar toch) en die aansluitingen kan modden.

[ Voor 28% gewijzigd door flipjevandejam op 25-05-2003 13:08 ]

• Wallie

Wallie

Herr

Ja, ik snap het, maar ja, gebruik jij al die funties van de S55 wel? En zo'n gemodde aansluiting met de mp3 speler, vraag me af of dat een beetje stevig blijft (nog afgezien of de software in de S55 wel die mp3 speler ondersteund).

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:04
Ja, het werkt op een s55 wel! heb ik al gezien op een foto van iemand. Maar op duitse sites is hier een forum over te vinden. Alleen ik ben er nog niet helemaal achter hoe het precies moet.

Ik wil dit namelijk ook gaan doen!!!

• Wallie

Wallie

Herr

Waar is dat forum? Heb ik ook wel ff interesse in :)

• flipjevandejam
Dat zou wel vet zijn, als het ook daadwerkelijk mogelijk is om het (een beetje stevig idd.) te modden, dan zou er misschien ook nog wel een IA in het verschiet liggen (als er genoeg vraag naar is e.d.), aangezien alle (mobiele) electronica in Duitsland een stuk goedkoper is! :)

• Wallie

Wallie

Herr

• flipjevandejam
Nee dat was de IA actie voor de MP3-speler, die heb ik al, en die actie komt voor uit deze thread Siemens MP3-speler.

Hier was echter ook iemand die zei dat er "converters" verkrijgbaar zijn, daar zou ik erg mee geholpen zijn! (Jaromir zei dat volgens mij, maar hij is niet bereikbaar via ICQ of mail en z'n site doet het ook niet :/)

[ Voor 15% gewijzigd door flipjevandejam op 25-05-2003 14:27 ]

• flipjevandejam
Het zou leuk zijn als Jaromir ook zou reageren, of misschien iemand anders die weet waar die converters verkrijgbaar zijn of hoe je ze zelf kan maken oid.

Dus als je Jaromir kent ofzo, vraag hem dan ff of hij dit topic nog ff zou willen bekijken :)

• DenniX
Hier is een handleiding voor zo'n adapter, ik vind m alleen een beetje onduidelijk:

http://www.s55-world.net/service/umbauten/mp3adapter.htm

hier is hij vertaals in het engels (zonder foto's):

http://babelfish.altavist...2Fs55adapter.htm&lp=de_en

Hier het forum, waar ik geloof ik die foto heb gezien (kan misschien ook op een ander forum geweest zijn hoor, en zijn er namelijk meer in het duits):

http://216.239.39.104/tra...3Fs%3D%26threadid%3D35127

(ook in het engels vertaalde link :) )!!

Als je de goede configuratie uit deze handleidingen/forums kunt vinden, is het niet meer zo moeilijk om er een te maken denk ik.

Je moet alleen die connectortjes ergens kunnen bestellen, maar ik ben daar dus nog niet uit, waar je deze kan halen, en wat nou het GOEDE aansluitschema is. T zijn er zoveel :s !!

• flipjevandejam
Het is inderdaad erg irritant dat het allemaal in het Duits is en dat die onderdeeltjes zo specifiek zijn :/ mede omdat er ook nog es meerdere handleidingen zijn.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Dat ene draadje zie er wel gaar uit zeg! Als dit de convertor moet worden, dan hou ik het wel bij de 45 serie :)

Je zou toch echt zeggen dat er wel een fabrikant moet zijn die die dingen gewoon maakt?

• flipjevandejam
Inderdaad, maja, het is op zich vanuit marketingopzicht ook wel weer slim om die dingen niet te maken.
Zo dwing je de consument je nieuwe product te kopen en niet telkens nog even wat te "upgraden", wij zijn echter de pineut :/.

Verwijderd

vlgns mij past het wel op een M45, ik had zelf ook een M35i die uitviel, (ook een nieuwe battery gekocht, maar na een half jaar hetzelfde), de aansluiting beneden is iig precies hetzelfde.

• ESteg
Het gaat ook om de nieuwe aansluiting van de 55 serie.

Jij bedoelt waarschijnlijk de ME45, en de 25 t/m 50 serie hebben dezelde connector, met uitzondering van de S40 - wat eigenlijk een Bosch toestel is.

De nieuwe 55 serie heeft dezelfde pins, maar een andere (plattere) vorm van de connector.

En inderdaad, er is marketingtechnisch iets voor te zeggen om geen verloopjes te maken. Maar aan de andere kant: er is vraag naar, dus...

Jaromir zei in dat andere topic inderdaad dat converters verkrijgbaar zijn, dus wie weet... :)

• flipjevandejam
Als hij hier nou ook ff zou reageren, zou dat erg fijn zijn!! :)
Ik kan hem echter maar niet bereiken ;(.

Ik kreeg trouwens daarnet dit mailtje:
De Accessoires van de M35i kunt u voor de A50 gebruiken. De C55en de S55
hebben helaas andere aansluitingen. Daarvoor is er ook geen adapter te
verkrijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door flipjevandejam op 28-05-2003 14:28 . Reden: toevoeging ]

• ESteg
Van wie kreeg je dit mailtje?

Als het van Siemens komt, is het geen verrassing dat dit er in staat.

Kijk trouwens ook een naar een S45, S45i of een ME45 - geen verkeerde toestellen, ik heb nu een S45i, en daar komt binnenkort een ME45 bij, dankzij mijn nieuw af te sluiten abonnement... :)

• flipjevandejam
Van Siemens inderdaad, ik wilde even weten welke toestellen nou wel en niet compatible waren met de grote aansluiting :Y)

• flipjevandejam
Er zijn nieuwe ontwikkelingen, want ik heb gister een headset besteld voor mijn Siemens S55 en ik heb inmiddels een headset (die ik toch al niet meer gebruikte) opengemaakt van me M35i.

Dit zag er allemaal goed te doen uit, ik hoop die nieuwe headset zsm. te hebben zodat ik de aansluiting daarvan op mn mp3-speler kan zetten.

Hiervoor ga ik het schema van het Duitse forum gebruiken, hierbij raak ik dan wel de headsetfunctie van de mp3speler kwijt, maar dat boeit me niet. Dit omdat ik een MP3-speler heb gekocht en niet een headset :).

Verder is het ook al gelukt om gewoon de onderkant van de M35i headset bij te vijlen en zo dus hem plat genoeg te maken om hem in de S55 te kunnen stoppen.

Als ik met het echte modden aan het werk ga zal ik kijken of ik ook nog wat fotootjes kan schieten ervan :).

Verwijderd

Ik heb Jaromir al even op de hoogte gebracht ;)

Verwijderd

Ze zijn volges mij ook al te koop bij siemens, ik heb destijds mijn steentje bijgedragen aan een compacte ontwikkeling van die verloopplug.
Maar voor degene die zelf willen maken, de pin out was bijna volledig identiek, dus alle kabeltjes hetzelfde aansluiten zal waarschijnlijk ook al werken

• flipjevandejam
Zijn ze te koop?! Dan mag je me toch eens zeggen waar en hoe, want ik heb namelijk echt maanden zitten zoeken naar zon verlooppluggie ofzo, maar nergens was iets te vinden.

Het enige wat ik dus heb kunnen vinden is een aantal handleiding over het zelfmaken enzo, waarbij je dan ook de headset functie verliest.

Is hier dan ook nog een oplossing voor?

• DenniX
Weet iemand al iets meer over de headset functie of deze al kan werken icm x55 telefoons?

Weet misschien ook al iemand iets over de verkoop van zo'n verloopstekkertje??
Pagina: 1