zoek een oud msx spel maar weet de naam niet :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een msx en zoek een spel. Het lijkt op athletic land en cabbage pack kids,
soort platform waarin je van links naar rechts loopt en allerlei opstapels tegenkomt. Zoals bv een liaan met een waterplas etc.

athletic land en cabbage pack zijn de kinderversie van een ander spel. Ik heb jaren geleden ooit eens bij iemand de volwassen versie gespeeld, maar ik heb geen idee hoe dat spel heet.

iemand suggesties?

* 2: ik heb 128 kb geheugen en 128 kb video geheugen

salamander vereist 256 kb geheugen; als ik hem opstart begint ie te eikelen dat de msx te weinig geheugen heeft. is hier nog wat aan te doen?

het is en msx2 met floppydisk

[ Voor 23% gewijzigd door Tennisbal op 25-05-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Pitfall ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

alienfruit

the alien you never expected

Ik ken dat spel wacht effe!
Hmm. Sorry, volgens mij heeft me vader de msx spellen verstopt, kan de naam niet meer voor je achterhalen :(

[ Voor 68% gewijzigd door alienfruit op 25-05-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
volgens mij is de volwassen versie niet van konami. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

:D heb dat spel vroeger ook gespeeld.

Deze toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/rotw/pitfall.gif

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

tennisbal schreef op 25 May 2003 @ 12:36:

salamander vereist 256 kb geheugen; als ik hem opstart begint ie te eikelen dat de msx te weinig geheugen heeft. is hier nog wat aan te doen?
Het spel origineel zie te krijgen :P Salamander is nooit op disk verschenen, alleen op Cartridge. De illegale diskversie zal nooit werken met maar 128Kb RAM, daar is ie te groot voor (vroeger vonden we 256kB voor een spel groot }:O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anoniem: 2557 schreef op 26 mei 2003 @ 00:11:
[...]

Het spel origineel zie te krijgen :P Salamander is nooit op disk verschenen, alleen op Cartridge. De illegale diskversie zal nooit werken met maar 128Kb RAM, daar is ie te groot voor (vroeger vonden we 256kB voor een spel groot }:O)
maar mijn msx2 heeft maar 1 diskettedrive. geen catridge??? betekent dit dat het spel niet kan draaien?

en zijn catridges nou beter dan floppys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
AxzZzel schreef op 25 May 2003 @ 15:27:
:D heb dat spel vroeger ook gespeeld.

Deze toch?
[afbeelding]
ik weet het eerlijk gezegd niet meer. of ie er zo uitzag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36960

tennisbal schreef op 26 mei 2003 @ 12:37:
[...]

ik weet het eerlijk gezegd niet meer. of ie er zo uitzag...
Jawel volgens jouw omschrijving is dat hem wel. Ik ken hem. ik heb hem ook jaren geleden gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Anoniem: 36960 schreef op 26 May 2003 @ 13:22:
[...]

Jawel volgens jouw omschrijving is dat hem wel. Ik ken hem. ik heb hem ook jaren geleden gespeeld. :)
Dat is dus Pitfall, mijn eerste reply :Z :P

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hunchback was ook zo'n soort spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

tennisbal schreef op 25 mei 2003 @ 12:36:
salamander vereist 256 kb geheugen; als ik hem opstart begint ie te eikelen dat de msx te weinig geheugen heeft.
Probeer eens met de CTRL toets ingedrukt op te starten... wou ook wel eens helpen vroeger :)

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tennisbal schreef op 26 mei 2003 @ 12:36:
[...]

maar mijn msx2 heeft maar 1 diskettedrive. geen catridge??? betekent dit dat het spel niet kan draaien?

en zijn catridges nou beter dan floppys?
ELKE MSX2 heeft twee cartridgesloten. Afhankelijk van het model dat je hebt zitten deze opzij van je computer (NMS8250-8280), aan de voorkant (Sony) of 1 bovenop en 1 achteraan (NMS8245).

En zijn cartridges beter dan floppies...sjah, de spellen hoeven niet te laden, het is cartridge erin, computer aan en spelen maar. Maar goed, in jouw geval: OF de Salamander Cartridge zien te krijgen, of een MSX met 256 kB geheugen. Op je huidige computer zal de illegale diskrip van Salamander niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Mag ik deze topic misbruiken om ook nog een vraag te stellen? Heel vroeger speelde ik ook een spel van Konami bij een neefje op de msx. Het speelde in een fantasy setting en je moest als riddertje allerlei magische items verzamelen (een bel, schoenen, in totaal een stuk of 40) en je moest ook deuren door naar andere werelden om daar bazen te verslaan (volgens mij 10 of 20). Uiteindelijk moest je volgens mij een prinses redden.

Geen idee meer hoe dit spel heet...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tettie schreef op 28 May 2003 @ 15:15:
Mag ik deze topic misbruiken om ook nog een vraag te stellen? Heel vroeger speelde ik ook een spel van Konami bij een neefje op de msx. Het speelde in een fantasy setting en je moest als riddertje allerlei magische items verzamelen (een bel, schoenen, in totaal een stuk of 40) en je moest ook deuren door naar andere werelden om daar bazen te verslaan (volgens mij 10 of 20). Uiteindelijk moest je volgens mij een prinses redden.

Geen idee meer hoe dit spel heet...
Knightmare II: Maze of Galious

Afbeeldingslocatie: http://www.emudek.org/msx/juegos/galious.gif

Any more questions? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

And I thank you very much!

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Pagina: 1