USB-hub met of zonder voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85502

Topicstarter
Ok, dit is hoogstwaarschijnlijk een domme vraag, maar ik ken niets van USB-hubs. Ik weet eigenlijk alleen dat ze bestaan! Wat een USB-poort is weet ik natuurlijk wel. Nu vroeg iemand aan mij wat het beste was, een extern hubje met of zonder voeding? Nu vraag ik dus aan jullie wat het beste is :Y) Ik heb hier al wat gelezen maar heb teveel infomatie gekregen. Op deze hub moet eigenlijk enkel een printer en een digitale camera(het is onhandig om steeds achteraan de computer te liggen prutsen om ze te vervangen)

Dus nu is mijn vraag(aangezien de printer naar verluidt nogal veel stroom trekt):

Wat voor iets moet ik aanraden?(liefst zo goedkoop mogelijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52352

zonder, de printer heeft vast een eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85502

Topicstarter
euh, ik voel mij zo dom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 16:51

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer je enkel en alleen een printer op de usb hub aansluit is een powered usb-hub niet noodzakelijk. In het geval dat er meerdere usb-devices, nu of in de toekomst op de hub worden aangesloten zou ik altijd voor een powered usb-hub kiezen. Aangezien je er wel van uit kunt gaan dat er op een gegeven moment een unpowered usb device wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Kaartlezers, gamepads/joysticks enz. trekken stroom van je USB-poort. Mocht je daar een aantal van willen aansluiten, dan gaat je hub extra stroom nodig hebben. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!