Toon posts:

[NS] PROBLEEM: Site fucked up, erg vreemd geval...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.annalies.bizland.com/GoT/NBKFout.gif

Nou, zoals je ziet is NS weer hopeloos bezig...

Bovenstaande IMG is een screendump van hoe NS(4.75) de site weergeeft vanaf internet (via IIS en me IP)

Het rare (op zichzelf staand probleem; iemand een idee hoe het kan?) is dat als ik de site in DW (Vanf HDD dus) preview, alles goed is, maar dus zoals gezegd, remote niet goed (zie IMG)

Ik las in een ander draadje de volgende tip van Rm-rf:
veel editors (dreamweaver) zetten &.nbsp; in een TD, dit aangezien een TD zonder content niet herkend wordt als TD (door netscape, maar is eigenlijk standaard TABLE-gedrag.
als je dat wilt overrullen kan je er je spacer-gif in zetten met height=1 en de &.nbsp; verwijderen
En deze:
komt door een netscape-rottigheidje dat hij bij elke TD de bg-image opnieuw begint.
een fix daarvoor is om in elke TD een leeg gifje van 25x25pixels als background te definieren; dus <.TD background="leeg.gif"> het lege gifje toont niet en daarom zie je achterlangs gewoon de background van de table doorlopen.
Dit lijkt mij de oplossing voor mijn probleem.
Althans, als ik het goed zou begrijpen...
En dat doe ik dus niet.

Dus bij deze de vraag of iemand (Rm-rf?) dit iets meer aandacht zou willen geven...

Wat ik oa niet begrijp is of ik nu een transparant gifje moet maken van bijv 10x10px, enm die als background in iedere TD moet dumpen, of dat het gewoon helemaal fictief is? Ddus wel <.TD backgound="neppert.gif width="10" heigth="10"> opgeven, maar helemaal geen "Neppert.gif" in me root hebben staan...

Dit is een stukje code, kun je dit gebruiken om de oplossing een beetje uit te leggen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<table width="700" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="40">
  <tr align="left" valign="top" bgcolor="#CC6666"> 
    <td bgcolor="#CC6666" width="25" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-1.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-2.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-3.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-4.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-5.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-6.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-7.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-8.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-9.gif"[/img]</td>
    <td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-10.gif"[/img]</td>
    <td width="45" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-11.gif"[/img]</td>
  </tr>
</table>

Ce snap?

Plz hlp!

Verwijderd

wat een klote site

Verwijderd

Elanaz, ik weet niet zeker of je dit bedoelt, maar ik heb hetzelfde probleem op mijn site: Afbeeldingslocatie: http://www.kw.nl/~dm/j-roens-site.png

Maar ik los dit altijd op door als td background "" te definieren. En dan snapt Netscape het ook, ik weet niet of dit was wat je bedoelde, maar het zou wel moeten werken.

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 17:21 schreef Marcel_Hasjverslaafde het volgende:
wat een klote site
hey AAT ik word echt ziek van jouw irri tante gezeik man !:( hebbie nou echt niks zinnigs te melden ik was net vrolijk en nu hebbik zin om een deuk in je voorhoofd te rossen SJAPPIE !

hier hebt tie toch niks aan man stomme rasmongool.. sorry maar ik kan hier niet meer tegen

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ik erger me ook al aan die gast, hoop niet dat ik em tegen kom op de HCC :P

Verwijderd

wat een klote site
Is jouw eerlijk gejatte site dan beter? >:)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 24 november 2000 19:20 schreef Vrieskist het volgende:
ik erger me ook al aan die gast, hoop niet dat ik em tegen kom op de HCC :P
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72624

hehe ergens achteraan :P

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, aardig dat jullie hem effe terugpakken >:)

Maarreh, ik zou graag een antwoord op me vraag hebben :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 20:02 schreef ELANAZ het volgende:
Mensen, aardig dat jullie hem effe terugpakken >:)

Maarreh, ik zou graag een antwoord op me vraag hebben :)
zie hierboven, of was dat het foute antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat weet ik niet.....

Ik ga het wel ff proberen :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hai Elanaz

zelf gebruik ik meestal een werkelijk bestaand gifje (leeg.gif) dat ik ook als spacer gebruik, maar wat J-roen zei zou best wel kunnen werken (al weet ik niet of alle netscapes dat goed doen, kan me zoiets herinneren van een tilend 'missing image'-icon over een hele tabel, maar at kan ook in Dreamweaver zijn)

zou zeggen probeer het gewoon
eerst TD BACKGROUND="" en als dat problemen geeft gewoon met bestaand leeg.gif proberen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt...

Maar wat ik me dus afvraag is:

Waar bestaat die "leeg.gif" nu uit?

Moet ik ps een nieuw image mnaken met transparante achtergrond en dan gewoon meteen opslaan (zonder dus te bewerken, en met opslaan bedoel ik dan export als gif98a???).

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ja ar wel transparant maken (dus die ene kleur selecteren als transparante kleur, als het via export as GIF89.. gaat)
save for the web bewaart zelf ook gewoon transparantie, anders kun je ook dit gifje gebruiken: <A HREF="http://www.kw.nl/~dm/leeg.gif" TITLE="hier staat een gifje" TARGET="_blank">[img]"http://www.kw.nl/~dm/leeg.gif"[/img]</A>
wil ik natuurlijk wel credits op je site hé :)

zelf gebruik ik altijd gifjes van zo'n 25x25 pixels (88 bytes) tov 1x1pixels gifjes (67 bytes) maakt dat niet zoveel uit, maar het tilen van 1x1pixel gifjes legt vaak wel een groot beslag op grafische renderingskracht van de CPU van gebruiker van je site. (backgrounds tilen altijd)

EDIT: leeg.gifje duidelijker gemaakt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
aai lof joe! :*

Verwijderd

wat een klote site
Ja houd gewoon je bek dicht!! deze topic is geen site check dus er word niet om een mening gevraag m.b.t. het uiterlijk v/d site.

Verwijderd

wat een klote site
LOL:) (mag 'ie van mij nog steeds oprotten trouwens hoor)

Verwijderd

nog een soortgelijke vraag: hoe zit het met netscape en framesets in framesets? zijn die echt niet pixelprecies op hun plaats te krijgen? is nl. een groot probleem voor een site die ik nu aan het maken ben.. :(

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
Takkie: jouw probleem staat volgens mij hier.. gathering.tweakers.net/showtopic/31651 (waarom quote ik deze link nou altijd??)

ELANAZ: In je tables gebruik je images en background images door elkaar, de background images horen door netscape getiled te worden, maar in dit geval (vooral de onderste frame) weet netscape niet hoe breed ie de cel moet maken, en omdat er niks in de cel staat wordt deze cel relatief veel minder groot gemaakt als de cellen met inhoud.
(Cellen wordten relatief gerenderd naar aanleiding van de verwachtte groote van de cel.. als een cel dus veeeeel tekst heeft wordt die breder dan een cel met weinig tekst.)
De rechter frame heeft volgens mij een daarop lijken probleem: je hebt de cellen boven elkaar staan met een plaatje als randje, alleen de cellen zijn iets langer dan netscape verwacht en het plaatje word niet opgerekt of getiled.
Verder heb je in de linker frame (met dat witte randje) gewoon de marges (marginwidth en height) niet op nul staan.

J-roen: Jouw probleem is iets anders, het lijkt erop alsof je de <.table> een bgimage hebt gegeven, netscape herhaalt dat bgimage voor iedere <.td>. De oplossing is om in een netscape versie van je pagina het achtergrondplaatje te slicen (met bijv. fireworks) zodat je voor iedere cel een apart achtergrondplaatje hebt.

Verwijderd

thanx mullah, ben nu aan het lezen, sorry dat ik zelf niet eerst gezocht heb, maar ja, het paste zo mooi in deze thread :?
Pagina: 1