Nou, zoals je ziet is NS weer hopeloos bezig...
Bovenstaande IMG is een screendump van hoe NS(4.75) de site weergeeft vanaf internet (via IIS en me IP)
Het rare (op zichzelf staand probleem; iemand een idee hoe het kan?) is dat als ik de site in DW (Vanf HDD dus) preview, alles goed is, maar dus zoals gezegd, remote niet goed (zie IMG)
Ik las in een ander draadje de volgende tip van Rm-rf:
En deze:veel editors (dreamweaver) zetten &.nbsp; in een TD, dit aangezien een TD zonder content niet herkend wordt als TD (door netscape, maar is eigenlijk standaard TABLE-gedrag.
als je dat wilt overrullen kan je er je spacer-gif in zetten met height=1 en de &.nbsp; verwijderen
Dit lijkt mij de oplossing voor mijn probleem.komt door een netscape-rottigheidje dat hij bij elke TD de bg-image opnieuw begint.
een fix daarvoor is om in elke TD een leeg gifje van 25x25pixels als background te definieren; dus <.TD background="leeg.gif"> het lege gifje toont niet en daarom zie je achterlangs gewoon de background van de table doorlopen.
Althans, als ik het goed zou begrijpen...
En dat doe ik dus niet.
Dus bij deze de vraag of iemand (Rm-rf?) dit iets meer aandacht zou willen geven...
Wat ik oa niet begrijp is of ik nu een transparant gifje moet maken van bijv 10x10px, enm die als background in iedere TD moet dumpen, of dat het gewoon helemaal fictief is? Ddus wel <.TD backgound="neppert.gif width="10" heigth="10"> opgeven, maar helemaal geen "Neppert.gif" in me root hebben staan...
Dit is een stukje code, kun je dit gebruiken om de oplossing een beetje uit te leggen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <table width="700" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="40">
<tr align="left" valign="top" bgcolor="#CC6666">
<td bgcolor="#CC6666" width="25" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-1.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-2.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-3.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-4.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-5.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-6.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-7.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-8.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-9.gif"[/img]</td>
<td width="70" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-10.gif"[/img]</td>
<td width="45" height="40">[img]"Grafx/OnderFrame/AA-11.gif"[/img]</td>
</tr>
</table> |