Toon posts:

[Win XP] Probleem: Direct3d crasht!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mn videokaart. Zodra ik een spel start, gaat de monitor uit. Dit blijkt ook zo te zijn als ik in Dxdiag de direct3d test draai. Ik werk met 2 monitoren (althans: 1 monitor, 1 tv) en de tweede monitor laat nog steeds een stukje van mn bureaublad zien (optie: extend desktop staat aan)

Ik gebruik win XP pro met SP1. Videokaart is een Nvidia ti4200 128 MB, directx versie 9.

Heb om dit probleem op te lossen al:

- Sp1 opnieuw geinstalleerd
- directx 9 aantal keer opnieuw geinstalleerd
- Directx remove tool gebruikt en een oudere versie van directx teruggezet
- daarna weer geprobeerd met opnieuw dx 9.
- diverse versies van de detonator drivers gebruikt

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, want ik weet t niet meer. Ik heb windhoos al eens opnieuw geinstalleerd vanwege dit probleem, maar het is teruggekomen. 8)7

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 23:47
Kijk even in de search,er zijn meer dan genoeg mensen die dit probleem ook hebben gehad,waaronder ikzelf.Bij mij was msn 5.0 toen de boosdoener.

Verwijderd

Topicstarter
tsja, dat heb ik natuurlijk gedaan voordat ik een topic startte... Niets gevonden waar ik iets mee kon, dus.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels alles opnieuw geinstalleerd, maar het lijkt niet echt op een probleem met Dx 9 en de normale software (zoals hierboven aangehaald).

Ik heb nl. nu eerst alles leeggehaald, win xp opnieuw geinstalleerd (inc alle drivers) en daarna als eerste DX 9 erop gezet, met als resultaat onder dxdiag:

Dx 7 test: scherm gaat uit (pc hangt niet)
Dx 8 test: scherm gaat uit (pc hangt niet)
Dx 9 test: een draaiende kubus!!

Het lijkt er nu op dat dx9 wel werkt, maar de rest niet.

Vol goede moed een DX9 spel geinstalleerd (XMEN 2). Helaaaas, werkt niet. :(

Zijn er toevallig nog meer ALDI pc gebruikers die dit probleem ook kennen, of weet iemand een oplossing die ik zou kunnen proberen??? (Search, FAQ, Google, die heb ik inmiddels wel gehad....)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Heb je al kunnen uitsluiten dat het niet een hardware probleem is? Probeer eens met een andere videokaart, want het lijkt me eerder een gare videokaart.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet. Zal idd eens proberen.

Maarreh, hoe kan het een gare videokaart zijn als het wel werkt met dx 8 en dx7 spellen? En dat zonder problemen (behalve na installatie van dx 9 natuurlijk).... :?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een monteur van Medion over de vloer gehad (lang leve on site garantie...). Mn pc deed nl. niets meer (zelfs de fans gingen niet aan). Het was inderdaad een rotte videokaart. Die is vervangen en nu doet alles het weer.

Behalve: dx 9!. De monteur heeft ff een preinstalled harddiskje eraan gehangen en daarop dx 9 geinstalleerd: werkt wel. Het ligt dus toch aan de software. Ben er nog niet achter wat, aangezien ik t ook met kale win xp pro installs geprobeerd heb...

Verwijderd

Topicstarter
(schopje)

Na nieuwe installatie met XP Home leek het even gelukt. Alles werkte. Helaaaaas: dx 9 werkt (na installatie van Fifa 2004, maar da's volgens mij willekeurig welk spel) niet meer.

Iemand een zinnig idee?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:20:
(schopje)

Na nieuwe installatie met XP Home leek het even gelukt. Alles werkte. Helaaaaas: dx 9 werkt (na installatie van Fifa 2004, maar da's volgens mij willekeurig welk spel) niet meer.

Iemand een zinnig idee?????
Wel een advies... Koop nooit pc's bij de Aldi
Kan beter een pc bij een erkende dealer halen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:32:
Dit heeft mijns inziens geen enkele relatie met het feit of de pc bij de Aldi of bij Dell vandaan komt. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:32:
[...]

Oh ja, ik denk dat ik dat ga proberen. Dank voor je bijdrage aan de oplossing ;) :P

Verwijderd

gooit hij de refreshrate niet op een door de monitor herkenbare rate?
als je videokaart de refreshrate max gooit moet je een knappe monitor hebben die dat aan kan

Verwijderd

Topicstarter
kee, goed idee. ga het eens proberen met hztool om m op dezelfde refresh te houden...

<edit>Damn, hztool werkt niet onder XP. Iemand een ander alternatief?</edit>

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, no go.

Ik heb het geprobeerd met Refreshforce (werkt wel onder XP) --> allerlei modi toegevoegd met max 75hz -->werkte niet

beeldscherm driver gewijzigd in Super Vga 1024 x 768 standaard @ 75 hz --> werkt niet

handmatig in de nvidia driver een beperkt aantal toegestane beeldscherm modi aangeklikt, alles op max 75 hz --> werkt niet.

Helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Met de nieuwste Nvidia drivers met Nview 3 op de instelling DualView blijft mijn tv (als monitor 2) gewoon het bureaublad tonen tijdens de directx test op monitor 1.

Sta voor monitor 1 nu alleen maar de volgende modi toe

640x480@75hz
800x600@75hz
1024x768@75hz
1152x864@75hz

plus de standaard modi die je niet uit kan zetten in de nvidia driver gui. Maar goed, de monitor 1 valt dus nog steeds uit bij het testen.

Heb nu de test een gedaan op de tv, maar daar gaat het goed!! Het werkt dus wel op de tv als die aangestuurd is als apart beeldscherm, met een aparte dxdiag test op beeldscherm 2.

Nu met de tv in de Kloon stand:

dx7 test --> monitor gaat uit, tv wordt eerst wit, daarna een stilstaande dx kubus in beeld, daarna weer wit (en als de test is afgelopen weer normaal)

dx 8 test --> zo'n beetje hetzelfde als bij dx 7 test

dx 9 test --> een zichtbare ronddraaiende kubus op zowel de tv als de monitor! (het lijkt alsof dx 9 nu werkt en de rest niet. test met dx9 spel Xmen 2 laat zien dat dit niet het geval is, m.a.w. geen beeld met dit spel).

• tauri
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-05 15:01

tauri

Wie dit leest is gek :P

probeer anders is om alleen de monitor aan te sluiten...

D3 Witch docter

Verwijderd

Topicstarter
tv kabel uit mn videokaart getrokken, pc opnieuw opgestart, dxdiag test gedaan, beelscherm gaat nog steeds uit.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt. Het werkt nu. _/-\o_

Oplossing was als volgt: Ik heb er een andere monitor aangehangen waar wel gewone drivers voor beschikbaar zijn. Door die drivers zijn de refreshrates die niet worden ondersteund. Na een herstart deed alles het!! :)
Pagina: 1