[WLAN] Vaag Probleem met DIVX

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:05

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Hallo,

ik heb een wireless lan setje hierzo van sitecom bestaande uit een access point en een PCI NIC

Deze NIC zit in een speciale DVD/mp3/Divx box die in de woonkamer staat. Nu heb ik het volgende probleem. Ik MOET altijd een "uitstekende" signaalsterkte hebben met mijn access point, anders gaan bepaalde divx-en schokken. En dat altijd op hetzelfde moment :S

Wat voorbeelden, bij Signs gaat hij schokken als die 2 gasten in het begin door dat veld heenrennen, en bij Insomnia als dat vliegtuig in het begin over dat ijs heenvliegt. Het is dus niet willekeurig schokken, maar altijd op hetzelfde punt :?

Dit is als mijn signaalsterkte onder "uitstekend" is, dus "zeer goed" of "goed".

Dit is zeer vaag, zou iemand kunnen weten hoe dit kan :?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

FreakNL schreef op 25 mei 2003 @ 11:05:

Dit is zeer vaag, zou iemand kunnen weten hoe dit kan :?
Dit is toch helemaal niet zo vaag.

Tenminste als je je DivXen via het netwerk bekijkt.

Als je signaal sterkte minder wordt gaat je verbindingssnelheid omlaag.

Als je DivX met een variable bitrate is ge-encode moet er bij bepaalde stukken meer informatie per seconde worden verzonden. Het kan dus zo zijn dat je verbindingssnelheid op die momenten niet toereikend is om die informatie over te zenden.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ok maaaaar, ik heb wep uitgezet dus ik zit op maximale snelheid, dus 54 mbits. Tenminste dat is niet helemaal waar, maar Scisoft Sandra zegt dat ik 3300 k/b seconde haal. Dan moet je die pieken in divx toch gewoon kunnen halen?

Die 3300 k/b seconde is wel met "uitstekend" bedenk ik me nu. Ik zal die access point een ergens neerzetten waar ik "goed" haal (daar hoort hij ook eigenlijk), en dan zal ik eens naar de snelheid kijken

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik kon nog perfect divx spelen over een 10 mbit hub, nooit geen enkel probleem gehad (en daar zijn veel films overheen gegaan, ook svcd gestreamed) dus zoveel bandbreedte heb je nou ook weer niet nodig.
Misschien heb je last van een tijdelijke lag/packet loss ofzo.

Wat zijn de specs van die bak?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Niet het probleem dat je CPU het niet aan kan?

Als je m van cd afspeelt (zelfde film) speelt ie m dan wel goed?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Als je neemt dat een gemiddeld DivXje 400 - 500 Kbps is, dan moet je hem al kunnen streamen met ~60 kb/s, dus dat lijkt me het probleem niet...

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Specs:

Intel Celeron 1700
256 ddr

Afspelen via netwerk met draad ( :+) gaat WEL goed. Ook draadloos gaat afspelen goed, zolang signaal maar "uitstekend" is :/

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 26-05-2003 22:55 ]

Verwijderd

Wifi is niet bedoeld voor streaming en gamen, i.v.m. dat WEP al veel protocollen gebruikt in haar netwerktopologie.

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:08:
Wifi is niet bedoeld voor streaming en gamen, i.v.m. dat WEP al veel protocollen gebruikt in haar netwerktopologie.
Waar is het dan wel voor bedoeld? ;)

Gamen & Divx kijken via WLAN gaat hier prima (over 500mtr) op zelfs een "11mbit" AP en client.

Dus ik denk dat je het probleem bij je drivers of de instellingen op je AP moet zoeken.

Verwijderd

Klubbheads schreef op 27 May 2003 @ 12:14:
[...]

Waar is het dan wel voor bedoeld? ;)

Gamen & Divx kijken via WLAN gaat hier prima (over 500mtr) op zelfs een "11mbit" AP en client.

Dus ik denk dat je het probleem bij je drivers of de instellingen op je AP moet zoeken.
Mag ik jou vragen wat voor spullen jij gebruikt? Ik wil namelijk met een vriend van mij die 200 meter verder op woont ook een mooie LAN aan leggen.
Ben dus hard opzoek naar spullen...

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Sitecom klinkt als trust bagger... no offence verder hoor :).

TweakBlog

• Jimbolino
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

heb hetzelfde probleem: als de ontvangst goed is, gaat het bij divx af en toe schokken

oja, ik trek hier een random divx uit mijn hdd en zie: 1128kbps
btw, sisoft is geen goede test omdat ie gebruik maakt van grote ping reply's
je kan beter gewoon du-meter erop zetten en een file kopieeren

check ook je cpu load tijdens kopieren van grote file of afspelen van divx

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:15:
[...]

Mag ik jou vragen wat voor spullen jij gebruikt? Ik wil namelijk met een vriend van mij die 200 meter verder op woont ook een mooie LAN aan leggen.
Ben dus hard opzoek naar spullen...
Gewoon de linksys WAP11 naar WAP11 en diverse PCMCIA en USB clients , sommige ook van sitecom.

Werkt superstabiel dus ik vind sitecom niet echt troep maken ;)

Of het werkt , of het werkt niet. En aangezien Sitecom dezelfde chipsets gebruiken in hun AP en clients zal daar weinig kwaliteitsverschil in zitten.
Pagina: 1