Ik ben van plan om een van mijn computers via Wireless aan te sluiten op een bestaand netwerk.
Ik heb gelezen dat de snelheid via Wireless behoorlijk traag kan zijn.
Nu weet ik niet of het verstandig is om Wireless te gaan, daar ik tot nu toe alleen maar slechte ervaringen lees.
Zijn er ook mensen met goede ervaringen hiermee??
Even wat specs:
Ik heb een sitecom router die verdeeld mijn internet op dit moment voor 3 computers. Nu wil ik een 4de erop aansluiten maar daar ik geen kabel meer wil trekken wil ik deze via Wireless laten communiceren.
het ziet er dus als volgt uit:
Modem ------>Router ------> Computer 1 (via bekabeling)
------> Computer 2 (via bekabeling)
------> Computer 3 (via bekabeling)
Naar mijn weten heb ik dan alleen een Access point nodig en een WIreless Pci Card.
Dan komt het er dus zo uit te zien :
Modem ------>Router ------> Computer 1
------> Computer 2
------> Computer 3
------> Access point -----> Computer 4
De router is by the way geen Wireless router.
Het enige wat die 4de computer moet doen is online zijn en af en toe wat aan Data transfer doen, zoals downloaden e.d.
En dan nog een vraag daar ik nog niet zo goed ben in netwerken:
kan ik ieder willekeurige IR USB adapter op die Access point laten communiceren.
Ik wil een Benq Access point gebruiken maar die is niet USB. Kan deze combinatie van een USB met een NIET USB?
Ik heb gelezen dat de snelheid via Wireless behoorlijk traag kan zijn.
Nu weet ik niet of het verstandig is om Wireless te gaan, daar ik tot nu toe alleen maar slechte ervaringen lees.
Zijn er ook mensen met goede ervaringen hiermee??
Even wat specs:
Ik heb een sitecom router die verdeeld mijn internet op dit moment voor 3 computers. Nu wil ik een 4de erop aansluiten maar daar ik geen kabel meer wil trekken wil ik deze via Wireless laten communiceren.
het ziet er dus als volgt uit:
Modem ------>Router ------> Computer 1 (via bekabeling)
------> Computer 2 (via bekabeling)
------> Computer 3 (via bekabeling)
Naar mijn weten heb ik dan alleen een Access point nodig en een WIreless Pci Card.
Dan komt het er dus zo uit te zien :
Modem ------>Router ------> Computer 1
------> Computer 2
------> Computer 3
------> Access point -----> Computer 4
De router is by the way geen Wireless router.
Het enige wat die 4de computer moet doen is online zijn en af en toe wat aan Data transfer doen, zoals downloaden e.d.
En dan nog een vraag daar ik nog niet zo goed ben in netwerken:
kan ik ieder willekeurige IR USB adapter op die Access point laten communiceren.
Ik wil een Benq Access point gebruiken maar die is niet USB. Kan deze combinatie van een USB met een NIET USB?