Netwerkdocumentatie template

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 18:46

Krul

Holodoc

Topicstarter
Ondanks de search binnen GOT en groups.google.com kan ik maar geen goede template vinden voor netwerkdocumentatie.
Ik moet een netwerkdocumenteren (althans een begin mee maken) en ik heb zelf wel een aantal ideeen maar het is natuurlijk veel beter om een template te gebruiken die in de jaren door zijn diensten hebben bewezen.
Het gevaar is als ik zelf iets bedenkt, het niet volledig is of halverwegen het schrijven de hele boel moet omgooien.
De documentatie is bedoeld voor een netwerk van +- 150 werkstations en een stuk of 8 servers.

Hebben jullie misschien een standaard template. Of doen jullie niet aan documentatie :/

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:51

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien elk bedrijf, netwerk verschillend is georganiseerd, is het vrijwel niet mogelijk om een "standaard" template te creeren en te gebruiken. Hier: Documenting Your Network staan een aantal tips en aanwijsingen voor het documenteren van een netwerk. Eveneens kan ik je aaanraden de documenten van Microsoft Visio: Documenting Your Network door te lezen.

Design Software:
Microsoft Visio
LanFlow Netdiagrammer
Scan Software:
LANguard Network Security Scanner

[ Voor 38% gewijzigd door Longbeard op 25-05-2003 10:53 ]

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 18:46

Krul

Holodoc

Topicstarter
Bedankt!
Hier heb ik zeker wat aan.
Een overzicht van het netwerk (diagrammen in visio) heb ik al gemaakt op een hoog abstractieniveau. Het gaat meer om de overige informatie. Ik ga ermee aan de slag.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Even wat google levert meteen volgende pdf's (en de links van Longbeard).

http://www.netviz.com/tech_overview/images/DDGUIDE.PDF
http://www.decus.gr.jp/decus99/sessioncd/NOTES/GT102.PDF

Dit zou toch met wat eigen zoekwerk te doen moeten zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.