Toon posts:

[betrouwbaar?] Stassen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
drn, ik heb net de rode en zwarte aansluiting van 1 van mij speakers even omgedraaid met als resultaat dat er nog meer bass verdween :( Conclusie: mn speakers staan wel goed in fase met elkaar.

Maar nog steeds, als ik bv, The Matrix kijk, de scene met die helicopter die tegen een gebouw vliegt en ontploft, ik hoor daar bijna geen bass :'( Tis net alsof alle bass door mijn receiver wordt genegeerd. Kan me niet voorstellen dat mijn KEF's die lage tonen niet kunnen genereren aangezien zelfs de simpelste EUR 10,- speakertjes al een dikke bas kunnen maken. iemand nog meer suggesties?

ik zal zowieso eens proberen de spikes er af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Misschien zijn de instellingen van je receiver niet goed. Probeer je speakers een te verplaatsen. Neem een grotere sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Zou graag een subje willen maar A: mon argent est oppe :) en B: ik heb een kamer van 4 x 4 dus ik zou toch van twee Q5 een fatsoenlijke bass moeten krijgen. Ik heb zo'n beetje elke combinatie van settings om mn receiver al geprobeerd, enige wat ik nog kan doen is de spikes van mijn speakers eraf halen. Verplaatsen van speakers verder van de muur af heeft ook weinig effect. * Doogie continues met klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Doogie:
ik heb gevraagd naar die instellingen, maar stonden precies zoals jij ze ook hebt.
Wat voor opstelling heb je??? als je stereo hebt, luister je de Matrix dan ook stereo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Ik vind het maar vreemd... een Q5 kan een heel behoorlijke bas neerzetten. Zelf heb ik mijn CDMs een paar maanden laten draaien met een SR4200... niet zo mooi, maar er kwam echt wel bas uit! Plaatsing kan natuurlijk, maar als je nergens in de kamer bas hoort is er toch iets anders aan de hand.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
sverzijl schreef op 04 June 2003 @ 08:09:
heeft Audioklang ooit een echte website gehad, of is de melding "Unsere Internetseite ist wegen Aktualisierungsarbeiten zur Zeit leider nicht verfügbar" het enige wat er ooit gestaan heeft op hun 'website' ?
(www.audioklang.de)
Website was magertjes; alleen maandaanbiedingen en merkenoverzichten....
Maar e-mails worden snel beantwoord en de ontvangst is goed (is écht een villa/woonhuis met retedure apparatuur die alleen op afspraak is geopend). Niet echt iets waar je zo naar binnenloopt. De klanten die komen kopen of hebben er in het verleden iets gekocht en komen nu luisteren. Alle tijd wordt iig voor je genomen, kun je niet zeggen van bv correct of een andere gelijkwaardige zaak. Dit is overigens mijn personelijke ervaring; er zullen beste mensen zijn met mindere goede verhalen......

Net zo goed als er positieve verhalen over Stassen zijn......

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Ha Marco, alvast bedankt! Heb net de receiver gereset en The Matrix in "virtual" geluisterd en nu kwam er eindelijk een tevreden stellende bas uit :) Alleen met de intro op de CD van Live - V (met die rollende bassen) klinkt het nog enigszins vaag.
Maar goed, dat effect heb ik dan alleen op die CD, voor de rest klinken ze lekker. Toch komt er hoogstwaarschijnlijk nog weleens een subje bij huize Doogie binnen :) Alleen jammer dat een beetje REL gelijk naar EUR 400,- gaat (en nee, ik ben dubbel-linkshandig dus peerless is niks voor mij :D)

Ook moet ik de akkoestiek nog eens aan een ander onderzoek ontwerpen. Mijn left-front z'n bassport (aan de achterkant) straalt namelijk een nis in die ontstaat door mijn klerenkast. Misschien nog even een fototje schieten. Ik klooi maar lekker verder :)

Morgen nog eens verder experimenteren met spikes eraf en eventueel mijn speakers op een andere set aansluiten. Jullie horen het nog. Bedankt voor de adviezen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Spikes eraf levert geen verbetering van de bas op, het zal eerder een minder strakke bas geven.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 23:32
Ik kocht altijd showroom modellen tv's , stereo's etc. vroeger. Een hele hap van de prijs af en je kon zo zien/luisteren of het goed was. Hetzelfde spul (lichtjes gebruikt) voor veel minder :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

www.hificomponents.de

Vooral op het gebied van beamers en receivers absurd goedkoop. Momenteel de Panasonic PT-AE300 beamer met 2 jaar garantie voor 1899,- ik wist echt niet wat ik hoorde!

(ga hem dan ook komende maand halen ;-)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Jivecar: audioklang heeft gewoon openingstijden zoals een winkel, dus afspraak is niet perse nodig. Als je echt iets speciaals wil luisteren is het altijd handig om ze te mailen of bellen (overigens reageren ze wel op mailtjes waar je geen prijzen vraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Scarp schreef op 06 June 2003 @ 11:42:
Jivecar: audioklang heeft gewoon openingstijden zoals een winkel, dus afspraak is niet perse nodig. Als je echt iets speciaals wil luisteren is het altijd handig om ze te mailen of bellen (overigens reageren ze wel op mailtjes waar je geen prijzen vraagt).
OK; maar audioklang doet niet aan als een gewone winkel; imho.
Qua e-mails: bij mij hebben ze altijd netjes geantwoord.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de laatste tijd al een paar keer ge-emailed naar adioklang en ze reageren bijzonder snel (meestal binnen 2 uur als je op kantooruren e-maild). Het klopt dat ze geen prijzen opgeven van bijvoorbeeld b&w speakers. Je krijgt dan zo´n standaard emailtje:

Hello,

we can't give you a price-information about B&W Products
in Email, Phone or Fax.

B&W Products only in our shop, no shipping.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr AUDIOKLANG-Team

, Maar als je dan een emailtje terug stuurd dat je van ver moet komen en dat je ze wel wilt komen halen in Duitsland dan vragen ze hoeveel je er voor wil geven, als je een prijs geeft die jou wel aardig lijkt dan beslissen hun of ze ermee akkoord gaan.

Ik denk dat ik voor een denon avr-1803 ga met b&w 602 s3 speakers als front en dit scheelt aanzienlijk in Duitsland en dat is dat stukje rijden wel waard (zelfs vanaf Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25
ik wilde ook mijn spullen uit duitsland halen aangezien het om grote verschillen ging (was op zoek naar 5 speakers en een receiver)
maar ik heb eerst wat mailtjes gestuurt naar alle hifi-winkels die op hifi.nl , hear.nl enzo staan en gewacht op antwoord van hen
meestal krijg je eerst een standaart mailtje terug dat er via mail/telefoon niet wordt onderhandelt en dat je maar naar de winkel moet komen :( hierop krijgen ze van mij een mailtje terug dat ik dat niet van plan ben aangezien ik weet wat ik wil alleen niet waar en geef ze vervolgens een lijstje mee van de goedkoopste aanbieders (uit dld )
en je zal zien dat er een paar zaken toch graag willen verkopen en ervoor zorgen dat je niet naar duitsland hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Audioklang.de en Mediacheckpoint.de zijn beide wel OK

De huidige b&w's komen dus van Audioklang en m'n receiver + dvd speler (Yamaha) komen van Mediacheckpoint.de.

Audioklang ben ik toen zelf heen gereden (vanuit Breda + een tankje diesel) en Mediacheckpoint heeft het opgestuurd.

Grappig dat je tegenwoordig geen prijzen meer direct krijgt.... heb ik (gelukkig) geen problemen mee gehad.....

Duitsland = OK
Lekker goedkoop........

p.s. ook m'n rockford spul voor in de auto komt uit Duitsland :)

Duitsland = cheapo ...... goed voor je portemonai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb ik dan nog een vraagje
Ik wil de denon avr-1803 in Duitsland gaan kopen, maar is deze dan hetzelfde als in Nederland (kan zijn dat ze wat aanpassingen hebben gedaan) en zit hier een nederlandse handleiding bij (iemand die toevallig een denon xx03 heeft uit Duitsland?), want dit is inverband met het instellen wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 01:26:
Maar heb ik dan nog een vragje
Ik wil de denon avr-1803 in Duitsland gaan kopen, maar is deze dan hetzelfde als in Nederland (kan zijn dat ze wat aanpassingen hebben gedaan) en zit hier een nederlandse handleiding bij (iemand die toevallig een denon xx03 heeft uit Duitsland?), want dit is inverband met het instellen wel zo handig.
Zit een internationale handleiding bij. Heb mijn 3802 in NL gekocht en een zit een boekwerk bij met wel 10 verschillende talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 01:26:
Maar heb ik dan nog een vragje
Technisch is 'ie hetzelfde..... ik heb wel eens iets over ferriet steentjes gehoord; maar daar weet ik het fijne niet van. Zou in NL versterkers niet zitten en in Duitse versterkers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier nog een oude koe uit de sloot, maar wel goed om te weten. Ik heb dus na al die verhalen over stassen even de importeur van b&w gemaild en deze zegt duidelijk dat er geen garantie wordt verleend aan producten die bij Stassen zijn gekocht. Ze zeggen:

Firma Stassen is inderdaad geen geautoriseerde dealer van ons.
Dat houdt in dat deze firma uberhaupt van ons geen goederen geleverd zou kunnen krijgen.

Mocht u in de toekomst aanspraak willen maken op garantie en de serienummers van uw luidsprekers komen niet overeen met de geleverde speakers van dat type in nederland vervalt hierbij de garantie en zullen de kosten voor uw rekening kunnen komen.
Als u besluit om de DM602S3 aan te schaffen dan kan ik u eigenlijk alleen maar aanraden om u aan de lijst te houden welke u is toegezonden, dan heeft u dit probleem niet.

Maar nu ze dit zeggen zit ik dus ook te twijfelen of in Duitsland kopen wel zo slim is, maar op de website staat dit dus weer om de verwarring kompleet te maken:

If you require spare parts for or repair to any B&W product, including warranty work, you should in the first instance contact the dealer from whom you bought it.

If this is not possible, for example if you no longer live close to the dealer, or the dealer no longer sells B&W, or the dealer has ceased business, contact the B&W distributor for your country for assistance. Contact details for all our distributors and many dealers are listed on this web site.

Some distributors do not import all B&W products and, if you have moved to a different country, your new country distributor may not offer support for your particular model. You may even have moved to a country not served by a B&W distributor.

Dus ik weet het nu allemaal niet meer :? :? :? :?

Is er niet iemand die ervaring heeft met de b&w speakers die uit Duitsland zijn gekomen en die kapot zijn gegaan??

mvg
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:37:
Ok hier nog een oude koe uit de sloot, maar wel goed om te weten. Ik heb dus na al die verhalen over stassen even de importeur van b&w gemaild en deze zegt duidelijk dat er geen garantie wordt verleend aan producten die bij Stassen zijn gekocht. Ze zeggen:
Als ze stuk gaan ga je toch terug naar stassen, die als leverancier garantie moet verlenen. Wat Stassen ermee doet; of naar de duitse importeur oid terugsturen is hun zaak. Wat is dan het probleem?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Martijnsp, als je speaker modellen koopt in Duitsland die niet in Nederland worden verkocht, dan kan het zijn dat de lokale importeur er niets mee kan doen.
Koop je in Duitsland, dan ga je eerst terug naar die winkel. Is die te ver weg, dan kan je altijd nog via de nederlandse importeur werken, gewoon zeggen dat je in Duitsland woonde toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze stuk gaan ga je toch terug naar stassen, die als leverancier garantie moet verlenen. Wat Stassen ermee doet; of naar de duitse importeur oid terugsturen is hun zaak. Wat is dan het probleem?
Ja daar lees je ook veel verhalen over dat dat niet zo makkelijk is als het lijkt. Als ze moeilijk gaan doen dan zit je mooi met je spullen.

Ik heb trouwens ook even stassen over dit gemaild en die geven dit antwoord:

Dat is waar.
Wij kopen in , daar waar het goed koop is met 5 ander
grote zaken.
Zodat onze klanten hiervan kunnen profiteren.
Problemen met garantie kennen wij niet , daar dit ook in
het Nederlands Wetboek is vastgesteld.

Dit is weer een lekker antwoord waar je niks mee kunt. :?
Ze kennen geen problemen met garantie, dit betekent dus dat ze nooit kapotte speakers verkopen of dat ze het niet willen weten. En wat staat er dan nou weer in het wetboek staat zoveel. *let ook op het goede nederlands >:) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffluppestijn01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

ffluppestijn01

Dus ...

Ik heb ook getwijfeld over het kopen van spullen bij stassen. Mede door de vele negatieve klanken op hifi.nl, maar heb het toch gedaan omdat het gewoon een paar honderd euro scheelde op een set. Ik geloof iets van vijf of zeshonderd euro :S. Ik kwam thuis en wat bleek, de verkoper zei dat er een scart kabel bij zat, helaas, niet in de doos aanwezig. (doos nooit eerder open geweest, maar zat er gewoon niet standaard bij) en ik opende de doos van de receiver, was het schermpje van de afstandsbediening kapot gegaan bij het vervoer, want had alles al gecontroleerd toen ik daar was (behalve de scart kabel). Ik meteen gebeld en ik kon meteen terug komen, kreeg een nieuwe afstandsbediening en een scartkabel erbij. Perfecte service noem ik dat. Alleen zou ik inderdaad wel goed de dozen controleren, zeker als je van ver komt. Soms kan een mens zich namelijk vergissen.
Verder echt niets dan lof voor de service en de mensen daar!

Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Al dat getrut over garantie ;)
B&W heeft europese garantie; ze kunnen een aparaat wat in europa wordt gekocht niet weigeren en MOETEN dat maken.

Garantie is wettelijk geregeld.....
Alleen tussen gelijk hebben en krijgen is iets anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Jivecar schreef op 11 juni 2003 @ 20:54:
Zeg dat maar eens tegen de nederlandse Denon importeur. Gelijk zal je hooguit via de rechter krijgen daar.

Hoe dan ook, garantie is altijd in eerste instantie een zaak tussen jou en de winkel waar het het spul koopt. Gaat die winkel failliet kan je altijd naar de fabrikant stappen. In het geval van Stassen mag je alles zelf betalen als je apparatuur kapot omdat Stassen niet erkend wordt als verkopende partij door B&W. Echter de kans dat Stassen failliet gaat is vrij klein, dus wat dat betreft valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jivecar schreef op 11 June 2003 @ 20:54:
Al dat getrut over garantie ;)
B&W heeft europese garantie; ze kunnen een aparaat wat in europa wordt gekocht niet weigeren en MOETEN dat maken.

Dat is zeker waar, maarja als de importeur nu al zo duidelijk is dan ga ik het risico maar niet aan. Ik rij wel lekker door naar Duitsland 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WAUW

ze zijn binnen
en ze zijn te gek

yes yes yes

niks mis mee, alleen een week te laat, nou ja, voor 250 euro verschil ideaal

oh baby yes....:D :D :D ze klinken echt geweldig al hangen ze nu wel aan wel heel erg h$#rig snoer

aardige jongen

ze zijn echt geweldig, en de bassen gaan echt goed diep het hele huis schudt op zijn grondvesten

hahahahaha ik een hele blije tuinkabouter

met twee KEF Q5 speakers

ik ga meteen de surround en de center bestellen oh baby

[edit]
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 23:37

Pegasus81

Group: Infinity

Nu is dit al een heel oud topic. Ik kom zelf net kijken op de audiomarkt en wil binnenkort ook eens langs Stassen gaan. Ik heb een offerte gevraagd, en ze blijken wel scherpe prijzen te hanteren. Hoe zijn op dit moment de ervaringen met Stassen?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 00:01
Ik moet zeggen dat er weinig zaken zijn waar je op afspraak zo uitgebreid kan luisteren. Ze bouwen zelfs zo goed als mogelijk je luisterkamer na :P
Ik heb er uiteindelijk niks gekocht, maar als uitgebreid luisteren belangrijk is voor je zou ik er gewoon eens langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er al jaren en dik tevreden over Stassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
hoe zit het nu nog met Stassen ? Ben op zoek naar de Marantz SR7012 en ze hebben momenteel een retour model voor 1199, is het nog altijd goedkoper in Duitsland of ??? Tevens aan het uitkijken voor een SVS PB2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Powerray2 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:37:
hoe zit het nu nog met Stassen ? Ben op zoek naar de Marantz SR7012 en ze hebben momenteel een retour model voor 1199, is het nog altijd goedkoper in Duitsland of ???
Of het goedkoper kan in Duitsland moet je toch wel zelf kunnen vinden? Het kan sowieso goedkoper in Nederland, Audioexpert doet de SR7012 - nieuw in doos - weg voor €1099,-

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
FeaR schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:53:
[...]

Of het goedkoper kan in Duitsland moet je toch wel zelf kunnen vinden? Het kan sowieso goedkoper in Nederland, Audioexpert doet de SR7012 - nieuw in doos - weg voor €1099,-
link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:22

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Nee, €1099,-. Advertentie staat op HT Forum met prijs op aanvraag. Mede mod @S1NN3D heeft de prijs opgevraagd en daar kwam de prijs die ik noemde uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Yep, dat is de prijs waarvoor ze mij een nieuwe SR7012 hebben aangeboden. Bel/mail ze eens zou ik zeggen. Als je perse dat model wil hebben, is het een top prijs.

/me Aangezien D vd V vanwege een aanstaande verhuizing genoeg kosten heeft, is de keuze gevallen op een jong gebruikte SR7011 waarmee ik nog eens meer dan € 400 goedkoper uit was. Als je goed rond kijkt, kom je af en toe juweeltjes tegen.

Edit:
Via deze advertentie ben ik met die zaak in contact gekomen:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
In de berichtwisseling die toen op gang kwam, is de prijs van € 1.099 voorgesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door S1NN3D op 10-05-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
thx voor de reacties :-)
Pagina: 1 2 Laatste