ISDN nummerherkenning uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43
Het lijkt simpel als je de topic titel leest, ik kon echter niet meer info in de titel kwijt om het duidelijker te maken.

Ik wil een inbel verbinding kunnen opzetten zonder nummer herkenning. (vraag aub niet waarom :X

Bij een analoog modem kan dit dmv *31* voor het nummer te zetten, bij mijn ISDN verbinding wil dit niet lukken.

Na een zoek tocht heb ik ook *301* geprobeerd en ook (telefoonboek zegt dat) 131 voor het nummer.
Helaas , werken allemaal niet.
Zoeken op ISDN en nummer herkenning geeft voornamelijk als reseultaat hoe je inkomende nummers kan herkennen / regestreren, niet hoe je per inbel je nummer herkenning uitzet.

Ik wil, en kan niet een complete nummerherkenning blokkade doorlaten voeren door KPN. Ik heb namelijk ook inbel accounts die Nummer herkenning vereisen. Tevens wil ik het nummer wel doorsturen als ik bel of fax op die ISDN lijn.

ff een opsomming :

- Per verbinding wel/geen nummer herkenning (dus steeds tijdelijk)
- Modem : teles 16.3 bri
- Proxy / firewall : Smoothwall 1.0 GPL

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Ik heb even op de KPN site gekeken, daar wordt zowel voor analoog als ISDN dezelfde methode weergegeven:

1. Neem de hoorn van één van de aangesloten telefoons
> U hoort een kiestoon
-- <bij een quattrovox/webvox aangesloten volgt hier nog:>
2. Druk op de flashtoets
> U hoort een kiestoon
-- </quattrovox/webvox>
3. Toets in * 31*
> U hoort een kiestoon
4. Toets het gewenste telefoonnummer in
> Het telefoonnnummer wordt gebeld.
> De weergave van uw telefoonnummer is voor de duur van het gesprek geblokkeerd

Ik denk dus dat jouw probleem zit dat er NA *31* even gewacht moet worden op de kiestoon. Je kunt dit bij een inbelverbinding weergeven met de tag 'w'.
Je telefoonnummer wordt dus:
*31*w0676011111

• Bud_s
Was idd een goed idee van je, echter smoothwall accepteerd die w niet. Ook een komma werkt niet, hij blijft steeds aangeven dat er fouten inzitten.

Geprobeerd om de in de init : ATDT*31* te zetten, accepteerd hij wel, echter leverd niet het beoogde resultaat. :(

Verwijderd

bel de zelfservicelijn 0900-8642 (70 ct/min)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Blokkeren NummerWeergave

Wilt u niet dat uw telefoonnummer zichtbaar wordt bij anderen? Dan kunt u per gesprek eenmalig uw nummer blokkeren voor weergave. Toets dan voor het te kiezen nummer, *31* of, bij sommige toestellen, 131. Wilt u dat uw telefoonnummer nooit zichtbaar wordt bij anderen, dan kunt u het weergeven permanent blokkeren. Een geblokkeerd telefoonnummer zal wel altijd zichtbaar blijven bij het alarmnummer 112. U kunt de blokkeringen online instellen: Ga naar Online Diensten.

http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=43580

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Bud_s schreef op 25 May 2003 @ 04:31:
Was idd een goed idee van je, echter smoothwall accepteerd die w niet. Ook een komma werkt niet, hij blijft steeds aangeven dat er fouten inzitten.

Geprobeerd om de in de init : ATDT*31* te zetten, accepteerd hij wel, echter leverd niet het beoogde resultaat. :(
Probeer het eens met een telefoontoestel op hetzelfde MSN (indien je MSN ID's gebruikt) en aansluitpunt, dan kun je er in ieder geval achter komen welke code's werken. Mocht namelijk de *31*pauze werken, dan weet je waar je het in moet zoeken.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 11:35
Kies je eerst een 0 voor een buitenlijn? Zoja die 0 niet gebruiken. *31* en dan meteen het nummer. Gebruik je geen 0 eerst dan weet ik het niet :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Ik kan dit gewoon in de toestellen aan- en uitzetten. Dit zijn ISDN toestellen van Tiptel type 193. Deze vijf tiptel 193 hangen aan een tiptel telefooncentrale.

tiptel

Afbeeldingslocatie: http://www.tiptel.nl/produkte/images/produkt_img/193.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 11:24 ]

• Bud_s
Microkid schreef op 25 May 2003 @ 08:20:
Blokkeren NummerWeergave

Wilt u niet dat uw telefoonnummer zichtbaar wordt bij anderen? Dan kunt u per gesprek eenmalig uw nummer blokkeren voor weergave. Toets dan voor het te kiezen nummer, *31* of, bij sommige toestellen, 131. Wilt u dat uw telefoonnummer nooit zichtbaar wordt bij anderen, dan kunt u het weergeven permanent blokkeren. Een geblokkeerd telefoonnummer zal wel altijd zichtbaar blijven bij het alarmnummer 112. U kunt de blokkeringen online instellen: Ga naar Online Diensten.

http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=43580
Als je nu even de TS had gelezen had je kunnen zien dat dit al gevonden en geprobeerd was. Er staat ook bij dat dit niet werkt |:( |:(

• Bud_s
Korakal schreef op 25 May 2003 @ 10:24:
[...]

Probeer het eens met een telefoontoestel op hetzelfde MSN (indien je MSN ID's gebruikt) en aansluitpunt, dan kun je er in ieder geval achter komen welke code's werken. Mocht namelijk de *31*pauze werken, dan weet je waar je het in moet zoeken.
Ik heb hier (nog) geen telefoon toestellen, nu puur alleen voor Internet en andere verbindingen , ik kan dat dus niet testen :(

Ik zal eens op zoek gaan naar een toestel, echter vermoed ik dat dat wel gewoon werkt. Het zit hem denk ik echt in het feit dat het modem het moet kunnen.

Edit :

Het meesturen van mijn MSN werkt prima, ik kan dat in de logs zien bij de ontvangende partij.

Vraag : Kan je ook per MSN je nummer laten blokkeren ??
dat zou wel toppie zijn namelijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bud_s op 25-05-2003 13:54 ]

• Bud_s
Bart schreef op 25 May 2003 @ 10:33:
Kies je eerst een 0 voor een buitenlijn? Zoja die 0 niet gebruiken. *31* en dan meteen het nummer. Gebruik je geen 0 eerst dan weet ik het niet :)
Zonder 0 werkt het niet :(

Verwijderd

Als je eerst voorbij een buitenlijn moet: eerst die buitenlijn 0 doen. Daarna gewoon *31*, en dan de rest van het telefoonnummer. Werkt hier met een analoge telefoon achter een Quattrovox [of hoe die analoog -> isdn omvorm telefooncentrales heten] perfect :)

Edit:

Via ISDN-adapter bellen naar mobiele telefoon gaat niet, naar m'n eigen [vaste] telefoonnr leek wel te lukken (gebeurde alleen niks), maar zodra ik datzelfde eigen nummer gebruikte, maar dan voorzien van *31*<telnr>, kreeg ik ook een fout.

FYI: Teles ISDN adapter, direct op de NT1 aangesloten...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 15:26 ]

Pagina: 1