Toon posts:

XP wil gewoon NIET installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag PCtje in elkaar gezet. Een ECS K7S5A Pro bordje met 512 DDR PC2100 en een AthlonXP 2200+. XP Cd boot normaal en start de installer. Niks aan de hand maar ineens na het laden van wat files zegt komt ie de ene keer met de volgende melding "onverwachte fout (0) regel 1768 d:\nt\base\boot\setup\arcdisp.c." en dan mag je op een toets rammen om vervolgens opnieuw te starten. De andere keer laadt door tot ie bij "windows wordt gestart" is en blijft ie vervolgens hangen en doet niks meer. Linux en Windows 98 installeren zonder probleem. Windows2000 komt niet verder dan inspecting system configuration.
Geheugen is ok,zo net getest met memtest. Ik snap er gin hol meer van....

help!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

kapotte cd????

There is no place like ::1

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik snap er ook geen hol van :P

En andere MS OS'en?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je je BIOS op defaults staan?

Anders lijkt me dat of je cd-rom speler niet goed is of je moederbord niet 100% is.

Tweakers Discord

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
is die xp soms een niet legale versie?
zo ja,dan is die waarschijnlijk verkeerd gefikt.

specs

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Kapotte CD/ niet goed gecopied ;), brak geheugen...

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Test je geheugen eens met memtest86. Ik had namelijk ook last van dat windows niet wilde installeren. Bleek aan het moederbord te liggen, had veel fouten in memtest. Misschien staan je memory timings te strak? Of anders de cd controleren met nero cdspeed ofzo.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:55
Toevallig een raidkaartje? Onder NT moet je op F6 rammen om vervolgens de drivers van flop te laden. Anders krijg je vage foutmeldingen. Ik kon 98 wel installeren zonder raidcontroller drivers.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik denk niet dat dat het probleem is, want dan gaat de setup alleen klagen dat hij geen harddisks kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
aan de cd ligt het niet, die heb ik ook gebruikt bij al mun andere systemen en die draaien zonder problemen. Heb er geen raidkaart inzitten.
Bios staat oook op default en nog steeds utzelfde....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 12:22:
aan de cd ligt het niet, die heb ik ook gebruikt bij al mun andere systemen en die draaien zonder problemen. Heb er geen raidkaart inzitten.
Bios staat oook op default en nog steeds utzelfde....
Dan zou ik eens je dimmen vervangen... ik heb zelf wel vaker probs gehad bij mensen met een XP install die niet goed verliep en als die wel werkte allemaal BSOD's en reboots... ik testen... elke keer weer MEM probleem

Verwijderd

Installeer eens windows 98, en daarna,zonder iets op win98 te installeren,gewoon in windows de XP cd erin te doen en dan installeren

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
al een bios update gedaan ?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Verwijderd

Topicstarter
bios is meest recente ... en heb gisteren win98 installatie gedaan..die deed ut perfect. RedHat 8.0 ook zonder problemen. Maar win98 en dan winxp cd erin wil ook nie.

• Burner NL
  • Laatst online: 04-05 22:55
Gebruik je toevallig PQ Magic om partities te formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
heb er net mijn eigen modules ingehangen en nog steeds hetzelfde. Heb nu ff een andere harddisc erin gehangen en die geformatteerd. En daar installeert XP wel goed op. Dus zo maar alles over zetten en de schijf die erin hoort te zitten ff formeteren. Kijken wat er dan gebeurd.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Lijkt me toch dat je hd defect is.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ja het begint er steeds meer op te lijken, alleen nu doet die schijf waar ie niks op wil installeren wel onder xp zien. Die schijf kan ik ook gewoon gebruiken. Maar goed...straks ff proberen die schijf formateren met PQ Magic en dan nog maar eens proberen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 17:31:
Ja het begint er steeds meer op te lijken, alleen nu doet die schijf waar ie niks op wil installeren wel onder xp zien. Die schijf kan ik ook gewoon gebruiken. Maar goed...straks ff proberen die schijf formateren met PQ Magic en dan nog maar eens proberen.
Ga eens werken met Fdisk en format.com
PQmagic gemaakte partities worden niet leuk gevonden door Win2k en WinXP.
Vooral de primaire partition die de installatie nodig heeft moet je met fdisk maken. Nadat alles geinstalleerd is dan kun je de partitie er wel met pqmagic erbij maken.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
fdisk ga ik ook nog ff proberen ja...maar dan mot eerst die schijf leeg zijn.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Boot je vanaf een CD-writer?
Je kunt XP niet installeren vanaf een CD-writer. Je moet het vanaf een DVD-ROM of CD-ROM doen. Ja, echt waar ... |:(

FireFox - neem het web in eigen hand

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een netwerkkaart aangesloten zitten wanneer je WinXP installed? Bij mij heeft het ontkoppelen van de netwerkkabel namelijk al bij drie verschillende systemen een oplossing geboden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

PommeFritz schreef op 25 May 2003 @ 17:44:
Je kunt XP niet installeren vanaf een CD-writer. Je moet het vanaf een DVD-ROM of CD-ROM doen. Ja, echt waar ... |:(
??? werkte bij mij anders wel goed hoor 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

SilverMaster schreef op 25 May 2003 @ 02:34:
Ik denk niet dat dat het probleem is, want dan gaat de setup alleen klagen dat hij geen harddisks kan vinden.
Wat denk je nu dat deze melding betekend...?
a) HDD defekt
b) instelling master/slave icm andere drive

Gelet op het feit dat de schijf het wel doet bij andere OS-sen ga ik er van uit dat je jumpers op de hdd niet goed staan en een master/slave conflict veroorzaken.
Het ene OS is daar gevoeliger voor dan het andere.

Met mijn nieuwe PC identiek probleem gehad na plaatsing oude HD (dom he?).
Jumper primaire schijf op master gezet en alle problemen waren opgelost...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
schijf staat op master, heb er ook een dvdrom en writer inzitten. Boot van beide goed, alleen bij het setup menu krijg je nadat ie alle files heeft geladen een foutmelding die bij topic start staat of hij doet verder gewoon niks!

Netwerkkaartje zit erin maar zit geen kabel aanvast.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Probeer eens om alle kaarten (behalve eventuele controller kaarten en vga kaart) er uit te halen. Zet ook al je poorten eens uit in je bios.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Koop Xp orgineel 8)

Verwijderd

Topicstarter
Heb een originele xp!!

• Paultje3181
  • Laatst online: 18:18
Win98 bootflop oid een partitie laten maken (geen fs) en dan proberen te installeren, de partitie laten formateren bij de install. Bij mij was het dat NTFS op een of andere manier verkeerd geschreven werd dat XP niet herkende. Vanaf dan gaat het misschien wel?

Andere optie? Conflict met Interrupts? Die zorgden ervoor dat mijn mandrake install bleef hangen. Kaartje eruit en toen deed ie het. Kijk eens of dat allemaal goed staat in de bios.

Het ene OS (win98) is daar minder gevoelig voor dan het andere (XP)

[ Voor 8% gewijzigd door Paultje3181 op 26-05-2003 11:45 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hoe groot is de HD? Wat voor een CD/DVD-drive gebruik je?

Niet dat het uitmaakt: [google=arcdisp.c] > geheugenprobleem. www.memtest86.com dus, en/of dimmetjes swappen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 26-05-2003 12:32 . Reden: memtest al gedaan :) |:( ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
de schijf is een Seagate Barracuda 7200 rpm, 40 gig en dvd spelertje is unne 16/48 liteon.
Het vreemde is dat ie dus wel installeert op een andere schijf. Maar met die seagate krijg je dus die arcdisp.c melding. Bios staat maar zo default ingesteld als het maar zijn kan. Als je die seagate als slave erbij hangt is er ook niks aan de hand . Maar zodra je iets willen installen op seagate dan pats melding! Lijkt erop als ie bij setup een keer een file weggeschrijft waardoor ie nie meer verder wil. Eigenlijk wil ik die seagate nie formateren omdat daar een hoop mp3's opstaan die ik liever nie kwijt wil. maar ja zit waarschijnlijk nie veel anders op...

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Kan je uhm nie ff aan andere pc hangen en je data ff backuppen, ik ken dat probleem van mp3zz. En geloof me bij mij zijn die dingen echt heilig.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 15:18:
Het vreemde is dat ie dus wel installeert op een andere schijf. (...) Eigenlijk wil ik die seagate nie formateren omdat daar een hoop mp3's opstaan die ik liever nie kwijt wil. maar ja zit waarschijnlijk nie veel anders op...
Als die schijf niet lekker meer is (en daar lijkt het wel op) kan je je mp3's idd maar beter backuppen, want format of niet, dan nadert 'ie het einde van z'n bestaan en ben je op een goede dag toch je data kwijt. Al eens een uitgebreide scandisk onder 98 gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 26-05-2003 15:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Orgineel Gebrand zeker :9 :P

:7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:59:
[...]

Orgineel Gebrand zeker :9 :P

:7
Ken jij illegaal gebrande CD's dan? :7

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
Low level format je HDD is met seatools....

Verwijderd

arcdisp.c

Probeer eens een ander videokaartje..

Wat zit er nu in..!?

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
OKe mensen, tis gelukt. Dank voor de geweldige al dan niet geweldige reacties ;)
Heb op de schijf die wel werkte alles gebackupped, daarna de seagate low level geformatteerd en daarna met ghost ene schijf gecloned naar de seagate et voila! Draait als unne tiet.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

t3q

Say yes to teq

PommeFritz schreef op 25 May 2003 @ 17:44:
Onzin!

Life goes as it goes.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je nou al een andere DIMM geprobeert??? want had geen reply van je gezien op een veel eerdere post van mij

Verwijderd

Topicstarter
Jep, pc is van mijn broer. Had een andere dimm erin gedaan en nog steeds utzelfde.

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde foutmelding gehad, ook kort na het samenstellen van een PC (ook die arcdisp.c).

Het bleek bij mij te zitten in de master/slave instelling van 2 HD's op 1 IDE kanaal. Om een mij onbekende reden moest ik beide apparaten op 'Cable Select' zetten ipv. zelf een master/slave aan te wijzen. Daarna werkte het allemaal probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft vreemd maar goed! Ut werkt weer zoals ut hoort te zijn.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 14:35

SED

Schijf opneiwu initialiseren wil wel eens helpen. Eerst met fdsik de zaak aanmaken en dan format.

Andere optie is als er hdd's van verschillende merken in zitten. dat kan lastige storingen veroorzaken. Samsung met maxtor kan heel vervelende hdd kliks veroorzaken.

Copyright and left by SED...

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 21:53

Anand

Thank you, come again!

Ik had hetzelfde probleem en bij mij ging het zo goed:

bestanden uit de map I386 gekopieerd en toen winnt.exe gerund.

Maar waarschijnlijk is dit antwoord te laat :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt - maar ik hoop inderdaad dat na 9 maanden de topic starter z'n Windows wel geinstalleerd heeft gekregen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.