Toon posts:

[Java] database met regular expressions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik gestart met een bescheiden project, waarin ik regular expressions wil combineren met een RDBMS. Het obstakel waar ik tegenaan loop is dat de database zelf geen regular expressions kent, dus ik ben genoodzaakt om alle data op te halen (SELECT * FROM foo) en daarna pas de regular expressions erop los te laten.

Ik had voor mezelf al bedacht dat ik eventueel de hoeveelheid data zou kunnen inkorten met de SQL LIKE-operator (SELECT * FROM foo LIKE 'a%'), maar dat is slechts een pleister op de wonde.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

in MySQL kan je regexpen in een select als volgt gebruiken:
code:
1
SELECT * FROM table WHERE field REGEXP "^A"

en tsja, als je database zelf geen regexpen ondersteund dan ben je inderdaad genoodzaakt om of op een andere manier een subselect te maken, of inderdaad alles op te vragen. Ik snap dan ook niet wat je vraag eigenlijk is...

[ Voor 55% gewijzigd door crisp op 25-05-2003 00:38 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk een wanhoopskreet. Ik wil alleen weten of ik niks over het hoofd zie.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Postgresql kan het ook trouwens.

Maar zoals crisp al zegt is het verstandig de dataset eerst te beperken en dan pas je regexp erop los te laten.
En die pleister op de wonde voor je is er wel een waarbij een index gebruikt kan worden, dus waarschijnlijk wel een flinke pleister ;)