OS installeren op nieuwe pc lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Dit is het vervolg op [rml][ nieuwe pc] Boot niet[/rml] .

Ik heb gister wat nieuwe computeronderdelen gehaald en een nieuw pc gebouwd maar het lukt me 'no way' om er een OS op te krijgen. Telkens tijdens het installeren krijg ik de melding dat er bestanden missen. Ik heb het met 3 verschillende cdromspelers geprobeerd maar met alle drie hetzelfde verhaal. Ik heb ook verschillende OS'en (xp pro, 2k pro) geprobeerd.
Ook heb ik de HD even in een andere PC gedaan en via die pc geinstalleerd en daar installeerde die wel gewoon goed ik heb daarna de hd(met winXP erop) weer in de nieuwe PC gehangen zonder vooruitgang, ik kreeg ditmaal een blauw scherm met deze foutmelding:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgeloten. Voer CHKDSK /F uit om te controlleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Techinische infromatie (mogelijk in het Engels)
**STOP: 0x0000007B (0xF894C640, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Wie helpt mij uit de brand ? :'(

Btw pc specs zijn:
CPU: pentium 4 533fsb 2.66ghz boxed
Ram: Twinmos 512mb ddr pc333 cl 2.5
Mobo: Gigabyte 8PE667 Ultra2
GFX: club3d ati radeon 9700 np
HD: WD 120gb 7200rpm 8mb cache
Kast: 300watt midi tower.
Cdrom: Thats write 24x10x40

Verwijderd

ff je geheugen checken denk ik.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Begin met een pc met minimale bezetting, dwz zo min mogelijk kaarten ingestoken. Start hij dan al niet op, dan zit het probleem in de hardware die op dat moment in de pc zit.
Even memtest draaien is ook een optie, maar dan moet je wel je pc op kunnen starten.

Wanbeleid is ook beleid.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Klinkt als een typisch geheugen probleem, test je geheugen dus is met Memtest86 .

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

load bios defaults en check je geheugen inderdaad even op fouten met www.memtest86.com.
Kijk ook eens naar de waarden van je voltages.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

agent327 schreef op 25 May 2003 @ 00:30:
Even memtest draaien is ook een optie, maar dan moet je wel je pc op kunnen starten.
Dat kan want anders kan hij geen bluescreens van windows krijgen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 00:35 . Reden: Double Post ]

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05-2025
heb je de laatste bios versie geïnstalleerd?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:17
Club3d lees daar de verhalen eens over...

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik zou morgen even mijn geheugen testen met memtest86.
Ik heb nog niet de laatste bios geinstalleerd en ik denk zelf niet dat het aan mijn videokaart ligt want ik heb wel gewoon beeld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nog steeds lijkt mij een hardwareprobleem de boosdoener. Begin inderdaad met een paar uurtjes memtest.
Memtest, voeding, warmte, kabels, CPU en mobo zelf langslopen etc. Lees dus Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen nog een keertje over, zoals in dat topic al was getipt.

Er is een WOS FAQ over BSOD's met een stukje over deze fout, loop de tips daar even door: BSOD Guide#0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.

Maar goed, ik denk dat je toch nog steeds aan hardware moet denken en voor hety overzicht (niet vanwege een 'slechte topicstart' oid.) gooi ik dit topic op slot. Ik denk dat doorgaan in je eerdere topic dan ook het beste is (schop die omhoog met de extra info die je hier hebt gekregen).

Als andere OSsen (Linux, Win9x) wel goed gaan en je dus een Windows (NTx) probleem verwacht maar de tips op microsoft.com niet genoeg zijn (drivers?), open dan maar een topic in Windows Operated Systems waar het dan beter past.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2003 00:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.