Dit is het vervolg op [rml][ nieuwe pc] Boot niet[/rml] .
Ik heb gister wat nieuwe computeronderdelen gehaald en een nieuw pc gebouwd maar het lukt me 'no way' om er een OS op te krijgen. Telkens tijdens het installeren krijg ik de melding dat er bestanden missen. Ik heb het met 3 verschillende cdromspelers geprobeerd maar met alle drie hetzelfde verhaal. Ik heb ook verschillende OS'en (xp pro, 2k pro) geprobeerd.
Ook heb ik de HD even in een andere PC gedaan en via die pc geinstalleerd en daar installeerde die wel gewoon goed ik heb daarna de hd(met winXP erop) weer in de nieuwe PC gehangen zonder vooruitgang, ik kreeg ditmaal een blauw scherm met deze foutmelding:
Btw pc specs zijn:
CPU: pentium 4 533fsb 2.66ghz boxed
Ram: Twinmos 512mb ddr pc333 cl 2.5
Mobo: Gigabyte 8PE667 Ultra2
GFX: club3d ati radeon 9700 np
HD: WD 120gb 7200rpm 8mb cache
Kast: 300watt midi tower.
Cdrom: Thats write 24x10x40
Ik heb gister wat nieuwe computeronderdelen gehaald en een nieuw pc gebouwd maar het lukt me 'no way' om er een OS op te krijgen. Telkens tijdens het installeren krijg ik de melding dat er bestanden missen. Ik heb het met 3 verschillende cdromspelers geprobeerd maar met alle drie hetzelfde verhaal. Ik heb ook verschillende OS'en (xp pro, 2k pro) geprobeerd.
Ook heb ik de HD even in een andere PC gedaan en via die pc geinstalleerd en daar installeerde die wel gewoon goed ik heb daarna de hd(met winXP erop) weer in de nieuwe PC gehangen zonder vooruitgang, ik kreeg ditmaal een blauw scherm met deze foutmelding:
Wie helpt mij uit de brand ?Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgeloten. Voer CHKDSK /F uit om te controlleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
Techinische infromatie (mogelijk in het Engels)
**STOP: 0x0000007B (0xF894C640, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)
Btw pc specs zijn:
CPU: pentium 4 533fsb 2.66ghz boxed
Ram: Twinmos 512mb ddr pc333 cl 2.5
Mobo: Gigabyte 8PE667 Ultra2
GFX: club3d ati radeon 9700 np
HD: WD 120gb 7200rpm 8mb cache
Kast: 300watt midi tower.
Cdrom: Thats write 24x10x40