[XP] Outlook 2000 start traag

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:00

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
HI,

Op m'n vaders nieuwe PC (P4-2,4GHz/512MB) draait de NL versie van XP Home SP1.

Hierop draait ook Office2000 SR3 NL waarbij Outlook 2000 gebruikt wordt als mailclient.

Ik heb het profiel geconfigureerd (Corporate/workgroup) met de volgende services:
- Internet mail
- Outlook adres book
- Personal Folder (is de Inbox)

Nu start hij 'opeens'* zeer traag op. Maar dan ook echt traag, zeker 20 seconden zijn nodig om voorbij het splashscreen te komen.

Ik heb de PC al helemaal geupdate via Windowsupdate (XP en Office) (later patch 811493 weer verwijderd), profiel opnieuw aangemaakt, opgeschoond (defrag/HD cleaner) en in de virusscanner alles mbt mail gedisabled.

Tot dusver zonder resultaat. Het rare is als ik Outlook afsluit en echt direct daarna weer opstart, hij wel normaal opstart.

Via de search en http://groups.google.com ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige ben, maar een concrete oplossing heb ik nog niet gevonden.

Iemand een idee?

* = Geen idee hoe men het hier in huis altijd voorelkaar krijgt. Je levert iets werkends af en binnen een week hebben ouders/zusjes weer van die vreemde problemen, en natuurlijk hebben ze ook helemaal niets gedaan, het gebeurde 'opeens'... :{

PS: Maybe moet dit topic naar SA verplaatst worden, maar dat laat ik aan de modjes over.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

MrJ schreef op 24 mei 2003 @ 23:34:
PS: Maybe moet dit topic naar SA verplaatst worden, maar dat laat ik aan de modjes over.
Jups, hoort inderdaad in SA ;).
Zie ook de WOS-Policy trouwens, maar ik neem aan dat je die verder wel kent :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Corporate/workgroup
Gaat het wel snel als je de account vanaf een andere machine benaderd? Of gebruk je alleen pop mail en een persoonlijk adresboek en agenda, dan lijkt internet-only me beter - of ik heb het verkeerd begrepen :)

Je hebt vwb de virusscanner de mailscan disabled; wordt het *.pst als bestand nog gescanned? (Zal niet de boosdoener zijn denk ik, maar checken door het even in de ignore list te zetten kan weinig kwaad).

Misschien heb je anders nog iets aan Outlook start traag na install Win2k adv.sever - DNS timeout? (Of is er misschien een proces dat 99% van de CPU trekt?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ik gebruik alleen een .pst icm een pop mailbox en de Contactslist. Maybe dat internet-only verschil kan maken, ik zal daar nog eens naar kijken.

Da's een goeie die .pst excluden, had ik nog niet aan gedcht. Je weet maar nooit. :)

Nope, die had ik al gevonden, maar bracht geen resultaat helaas.

/edit:
Internet only bleek dus de oplossing te zijn. Als je Outlook wilt configureren dmv gebruik te maken van een .pst (van de oude PC) kan je volgens mij niet om de corporate/workgroup optie heen. Deze instellingen werden nu dus door gebruik te maken van de optie 'reconfigure mailsupport' keurig meegenomen.

Blijft de vraag open wat dit probleem precies veroorzaakt heeft en hoe/of het op een andere manier op te lossen was. Maar goed, dat zal ik naw waarschijnlijkheid nooit te weten komen.

Kan ik nu lekker pitten en m'n pa 3 uur doorbelasten (excl. voorrijkosten). ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MrJ op 25-05-2003 00:08 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ook met internet-only wordt er gewoon een pst aangemaakt (tenminste, dat is bij mij altijd zo geweest :P )

Het waarom: misschien dat er toch naar een Exchange server gezocht werd.

offtopic:
Alvast goede reis & neem genoeg zonnebrand mee :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Hier de oplossing:
open regedit ff en ga naar dit pad:

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\InProcServer32
Delete keihard de default settings
en ook in dit pad hetzelfde verhaal:

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\LocalServer32

En dat bent u weer gered van een trage opstart van Outlook.

- Dit doe je maar ergens anders -

[ Voor 9% gewijzigd door SH007 op 25-05-2003 01:58 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Dat zijn de keys voor om MSN Msgr niet meer te laten starten bij het openen van Outlook Express. Voor zover ik weet is dat dus niet relevant voor Outlook 2000. Maar toch bedankt voor de tip :)

Of ik zit er compleet naast en heb een brak geheugen :+

Verwijderd

Ja dat klopt, echter als je die uitivnkt in Outlook dan start de service nog steeds mee op, en dit kost tijd!

- Dit doe je maar ergens anders -

[ Voor 35% gewijzigd door SH007 op 25-05-2003 01:59 ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
F_J_K schreef op 25 mei 2003 @ 00:36:
Ook met internet-only wordt er gewoon een pst aangemaakt (tenminste, dat is bij mij altijd zo geweest :P )

Het waarom: misschien dat er toch naar een Exchange server gezocht werd.

offtopic:
Alvast goede reis & neem genoeg zonnebrand mee :+
Dat klopt, maar ik wilde de mail laten wijzen naar een al bestaande .pst file. Met internet-only zal het vast ook wel te regelen zijn, maar ik heb gewoon altijd gedaan door Outlook op te zetten alszijnde corporate/workgroup. :P

Denk ik niet. Dat krijg je volgens mij pas als je als service "Microsoft Exchange Server" toevoegd aan je profiel. Maar je weet 't nooit. :)

offtopic:
Tnx, zal ik nodig hebben --> 29 graden & onbewolkt daar. 8)

PS: Heeft MSN msgr nu wel of geen koppeling met Outlook? Volgens mij dus ook niet, alleen Outlook Express toch?

Pagina: 1