Toon posts:

Vaag probleem, alleen oude drivers werken? :( (ATI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat om de volgende PC:

Abit BL7 (i845)
Pentium4 1500Mhz
2x 256MB PC133 SDRAM
ATi Radeon 8500LE

Als we nou de "Catalyst 2.7" installeren (erg oude driver) loopt alles wel goed, op de nieuwere games na die heel erg performance verlies lijden door die oude driver. Als we nou een nieuwere installen (Catalyst 3.0, 3.1, 3.2, enz) dan start Windows XP wel normaal op... maar zodra we een game ingaan valt na 10 seconden gewoon het scherm helemaal weg, komen er wat witte verticale strepen en is de PC gewoon _volledig_ gecrashed :?

Ik heb een hoop geprobeerd... ik ben er zeker van dat het memory goed is... (getest) en dat de rest van de hardware ook wel goed is... maar hoezo doet het het nou perfect met de oude driver (op wat slome fps na) en gewoon totaal niet met een nieuwere? Ik heb de PC al 2x geformatteerd en WinXP opnieuw geinstalleerd, met SP1 en DX9, nog steeds hetzelfde probleem...

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen... ;( ook nog nooit eerder gehoord van zo'n probleem en de search levert ook niks op...

Hulp! :/

Verwijderd

Toch wel DX9 geïnstalleerd voor de Catalyst 3.x drivers?

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet zeker... als ik dat fout heb gedaan, hoe doe ik het dan weer goed? :/

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet zeker... als ik dat fout heb gedaan, hoe doe ik het dan weer goed?
Niemand die mij hier iets meer over kan vertellen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 23:39:
weet ik niet zeker... als ik dat fout heb gedaan, hoe doe ik het dan weer goed? :/
Drivers uninstallen, controleren of je Direct X 9 hebt. Zo niet, installen.
Meteen even naar http://windowsupdate.microsoft.com

En daarna nieuwe ATI drivers proberen. Probeer anders eens de Omega drivers voor ATI (staan in de meuktracker). Deze doen het bij mij veel beter dan die van ATI zelf. Alleen de install van deze drivers is behoorlijk slecht.

Ik had hiervoor Catalyst 2.3 (:o) en dit gaf een behoorlijk performance winst bij mij ..
GTA Vice City speel ik nu op 1152x864 met hoogste view distance, terwijl hij daarvoor op 1024x768 al schokte.

[ Voor 17% gewijzigd door dreeke op 26-05-2003 21:01 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Bij een radeon 8500Le is het m.i. ook zeker een optie om het gewoon bij DirectX 8.1 en b.v. Catalyst 2.5 te laten. Een site die erg veel moeite doet om de al dan niet vooruitgang van nieuwe (catalyst)drivers te tonen is www.firingsquad.com. Bij voorbeeld:

http://firingsquad.gamers.com/hardware/catalyst3/default.asp

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werken de Omega drivers ook nie...
Is er een manier waarop ik dx9 weer kan uninstallen? want ik weet niet zeker of ik dit gedaan heb, het lijkt me niet...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb dx9 en de oude radeon drivers geuninstalled, en vervolgens beide opnieuw geinstalleerd met dx9 als eerst, maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, hij crasht nogsteeds. ;(
Opmerkelijk is dat in de ene minuut dat hij het doet voordat het crasht je duidelijk ziet dat alles stukken vloeiender draat dan met de oudere versies van de driver.
Iemand nog een ander idee?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 08:53:
Helaas, ik heb dx9 en de oude radeon drivers geuninstalled, en vervolgens beide opnieuw geinstalleerd met dx9 als eerst, maar ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, hij crasht nogsteeds. ;(
Opmerkelijk is dat in de ene minuut dat hij het doet voordat het crasht je duidelijk ziet dat alles stukken vloeiender draat dan met de oudere versies van de driver.
Iemand nog een ander idee?
FF clean install van windows + DX9 + drivers ?

Kan nooit kwaad

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 04-06-2003 08:59 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
clean install

Win XP Prof

SP1

DX9.0a

nieuwste Omega radeon driver

Warcraft 3

CRASH

ik weet het nu echt niet meer....

Verwijderd

Topicstarter
ook nog ff geprobeerd met een andere radeon 8500.. (powered by ATi)... nog steeds hetzelfde probleem... ;(

Verwijderd

AGP slot staat niet overgeklokt en voltages zijn in orde?

Verwijderd

Zet je bios settings eens op default.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 21:21
Ik herken wel iets in het probleem. Sinds afgelopen weekend heb ik ook al veel te vaak dan normaal is die verticale strepen gezien (ATi Radeon 64MB DDR (7200), built by ATi).

Ik heb al aantal maanden in zowel Win2kProf als Win98SE de drivers niet meer vernieuwd (Win2k dus Win2k-drivers en Win98SE dus W98 drivers ;)), en dat heeft altijd perfect gewerkt, ook goeie performance.
Echter een week of 2 geleden heb ik het 1x gehad, die strepen .... kon er verder niks aan doen, en daarna heb ik het niet meer gezien.

Echter afgelopen weekend kreeg ik het ineens weer heel veel. Ik was gewoon wat aan het surfen (IE6.0) en ineens die crash. Daarna tijdens reboot bij het overschakelen naar de hoge resolutie (1600x1200x32 @85Hz) kreeg ik die strepen.

Dit bleek niet alleen in Windows 2000, maar ook in Windows 98SE te zijn :?
Het leek wel alsof m'n kaart ineens kapot was voor de hogere resoluties...
DAT is nou juist zo raar...
Ook als ik vanaf m'n backup-HDD opstartte kreeg ik die verticale strepen.

Nu heb ik eens een verse install van Win98 gedaan, en werkt alles weer gewoon perfect! :? Ik wilde overigens wel gelijk de nieuwste drivers pakken, maar toen werkte de WDM dus niet (VIVO kaart), en na overheen-install van de iets oudere die ik dus eerst altijd had werkte die weer wel, en ook nog steeds geen probleem met verticale strepen :?

Waar het nu dus aan gelegen heeft weet ik nog steeds niet.
Win2k moet ik nog opnieuw installen (heb ook nieuwe RAID-config intussen dus dat W2k re-installen moest toch al gebeuren).

Helaas heb ik dus geen antwoord voor je probleem, dit is meer een mede-probleem. Ik post dit hier in de hoop ook een antwoord te kunnen krijgen over het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 11-06-2003 13:26 ]

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 23:28:
Dit heeft er volgens mij helemaal niets mee te maken. Ik had ook de CAT3.4 draaien voordat ik DX9 geinstalleerd heb.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 22:06:
clean install

Win XP Prof

SP1

DX9.0a

nieuwste Omega radeon driver

Warcraft 3

CRASH

ik weet het nu echt niet meer....
Ga eens naar smartgart en zet daar wat dingen uit. 1 van de nieuwe onderdelen sinds 2.7 is volgens mij SmartGart. Ik denk dat hier iets fout gaat. Zet in je bios fastwrites uit en kijk of het probleem er nog is.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

flash je bios eens naar een nieuwere. Heb dit vaker gezien met 845 borden

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 21:21
Ik heb een Abit BX133-RAID mobo, dus met Intel 440BX chipset. Die heb ik naar een nieuwere versie geflashed, maar als ik vanaf m'n backup-drive opstart heb ik nog steeds hele grote kans dat ik die fout weer krijg, gek genoeg dus terwijl die het in deze ongewijzigde configuratie altijd goed gedaan heeft...

Nu dus nieuwe BIOS, nieuwe Windows install, nieuwste drivers dat ook de WDM werkt (zelfde versie als ik eerst had) en geen probleem tot dusver..

Verwijderd

Topicstarter
Nou,

1. Naar de nieuwste BIOS geflashed
2. Nieuwste Intel INF Update
3. Nieuwste ATI Catalyst Driver
4. Fast-Write Disabled
5. Run -> Smartgart en daar alles disabled
6. Nog steeds hetzelfde probleem

Het probleem is er ook nog steeds als ik een andere Radeon 8500 gebruik... er is dus niks defect aan de kaart, maar hoezo werkt alles dan wel als ik een superoude driver gebruik? :( (wil nieuwe driver gebruiken)

Verwijderd

Sommige drivers flippen van specifieke mobo's/biosversies/instellingen.

Had je Omega driver ook getest?

Verwijderd

Topicstarter
yep ook omega getest en nog steeds hetzelfde probleem :(
Pagina: 1